След ремонта на "Патриарх Евтимий": Без велоалея и бус лента

Новите паркоместа са с 2,5 метра по-дълги от старите
4 дек 2019 12:10, Петя Славова
37
След ремонта на "Патриарх Евтимий": Без велоалея и  бус лента
Снимка: Кадър, Нова тв

Пореден ремонт в столицата възмути живущите в града. Този път става въпрос за пуснатия само преди дни бул. "Патриарх Евтимий". Оказва се, че там има паркоместа, достатъчни да паркира на тях  малък камион. За сметка на това липсва бус лента или велоалеи.

"Габаритът и профилът на булеварда бяха запазени във вида, в който той беше и преди започването на строителните дейности по изграждането на метростанцията. Отново има обособени три ленти за движение на автомобили, има и обособени места за паркиране по 45 градуса от едната страна, а от другата – северния тротоар, паркирането е успоредно. Пропускателната способност е запазена, запазен е и броят на паркоместата”, каза Димитър Петров от дирекция "Управление и анализ на трафика" на Столична община пред Нова тв.

Той допълни, че паркоместата са такива, защото в дължината им е заложен габаритът, който е предвиден за изграждането на предвидената велоалея. Към момента тя не може да бъде изградена в цялост, предвижда се реконструкция на тротоарната настилка и изместване на шахтите в района на "Петте кьошета" и бул. "Витоша". Поради сезона, това няма как да стане сега с настъпването на зимния сезон, но така с резервирането на габарита, може да се изпълни догодина велоалеята.

"Част от маркировката е стара, но това няма да доведе до объркване на шофьорите. Резервирането на този габарит ни гарантира, че няма да се преправя нищо по новия участък. Булевард "Патриарх Евтимий няма да бъде затварян догодина",  заяви още Петров.

По думите му, нямало да бъде затворен булеварда следващата години, а ще може да се обособи велоалеята.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От началото на 70-те години на миналия век автомобилът стана необходимост, а не лукс и всеки би трябвало да има автомобил или поне всяко семейство. В България 46,5% от домакинствата имат автомобил, но според разни капацитети не можело *** и пульо да имат кола и да им се пречкат по пътищата.
29
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Улиците и булевардите в София са предвидени за съвместно движение на автомобили и велосипеди без обособяване на отделни ленти за велосипедисти, което си е безумие. Тротоарите са предвидени за пешеходци, а не за движение на велосипедисти. За Патриарха най-добре ще е да не се прави алея за велосипедисти.
28
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всичко в този град се прави на парче.Липсват всякаква визия и дългосрочна стратегия.Според мен велосипедните алеи в сегашния си вид са пълна пародия.И аз бих подкарал колело,но не и по сегашните велоалеи.Да караш колело на половин метър от автомобилният трафик е пълно безумие.Това означава само да напълниш дробовете си с катран и сажди,твоите,или на твоето дете.Ама важно е в общината Фандъчка да отчита дейност.И да продължат да крадат пари по безумни проекти
27
7
 
4
 
! Отговори
пепе преди 4 години
"*** то не може сулю и пулю да се качи на кола, разберете го това." - Късно, вече и те са в 20-годишни таратайки и тровят всички нас.
26
6
 
10
 
! Отговори
Селянин с колело преди 4 години
*** то не може сулю и пулю да се качи на кола, разберете го това. Същото важи не само за така наречената "столица"
25
3
 
10
 
! Отговори
Край преди 4 години
За да се живее нормално в толкова голям град трябва да се СПАЗВАТ законите.А Общината се е отказала да налага спазването на законите. Фандъкова иска да я избирате и мяуче по телевизора за да може да върви далаверата за 1.5 милиарда годишно.Истината е че трябва да ПРИНУДИ гражданите да спазват закона.
24
6
 
11
 
! Отговори
Селянина преди 4 години
Това ли вие столицата бе пишман софиянци! Срам....
23
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бутнете Попа и ще има още едно паркомясто.
22
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А вие кога ще разберете, че под селянин се има превид човек, който си запазва селското поведение независимо кое поколение Софиянец е или къде е роден ?Имам много приятели от страната, които никога не съм ги наричал по този начин, защото са образовани и разбират какво е да си част от един голям град и какви са проблемите му. Когато паркираш на пешеходни пътеки, тротоари и се интересуваш само от собствените си примитивни нужди без да се замисляш, че има и друго около теб си селянин !
21
1
 
20
 
! Отговори
Хубавое преди 4 години
Уникален ремонт с нетърпение очаквам да почнат да го ремонтират! Пилеенето на общественият ресурс гарантирано от фандъка!
20
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като почнете с това за селяните в София, та то София и България са си едно голямо село! София е столица от преди има няма 120 години, което представлява 4-5 поколения. Запита ли се някой преди това какво е имало и тия хора откъде дойдоха? Шансът да си кореняк софиянец е под 1% и освен това преди да стане столица района е бил един от най-бедните в българското землище! Така, че ако утре се смени столицата ще ви умре ли самочувствието?
19
2
 
13
 
! Отговори
Край преди 4 години
До 22 то закона така ама ако ми покажете спирка на която да не е "аварирал" някой за баничка/вестник/ за малко те па на.За 30 г. българина се научи само да не спазва законите "щото няма как, няма къде или щото е беден".
18
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До КрайТо и тук закона те задължава да пускаш транспортните средства на градския транспорт при подаден сигнал с пътепоказател. Особенно от спирка. Не случайно водачи от градския транспорт не спират на спирката, а на лентата, защото знаят, че няма измъкване след това. Никой не ги пуска.
17
6
 
8
 
! Отговори
Край преди 4 години
Проблема не е да си купиш кола. Нищо по-лесно няма от това в България - 500 лв. и си баровец. Проблема в София е МЯСТОТО и ВЪЗДУХА.Фандъкова да се не мота ми да направи данъка 3хил. лева за бангия.Издушихме се и се заринахме с тях.
16
5
 
14
 
! Отговори
Счети преди 4 години
Масово тези, които се возят в колите са най-дивите селинджъри, които имат наглостта да ни обасняват как трябва да се развива София. А случайно да знаете, че съгласно Наредба РД-02-20-2 на МРРБ всички транспортни системи трябва да осигуряват еднаква пропускливост, както за градски, велосипеден така и за автомобилен транспорт ? СО в момента е нарушила разпоредбите на тази наредла, за да ви даде предимство и възможност да си развозвате дебелите за.дни части в коли.
15
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да правят по-бързо метрото и околовръстното и да затварят центъра. Идвам на Цариградско. Оставям си колата в паркинга и забравям простотиите на тарикатите по Малинов, или уличките около него с напаркирани на забранени места таралясници, задръстващи движението.
14
7
 
9
 
! Отговори
До 11 преди 4 години
Не досадните колелета, селяните трябва да премахнат, за да се оправи положението. И дебелите тумбаци, дето не могат да направят 2 крачки без колата си.Запален велосипедист
13
6
 
9
 
! Отговори
аа преди 4 години
боже какъв шок, няма място за тротинедкаджии, колоездачи и други самостоятелно блъскащи се в коли, рейсове багери трактори
12
8
 
15
 
! Отговори
Край преди 4 години
В във всички нормални страни бусове и трамвай имат отделни ленти. В рейса има 200 човека а в колата се возиш само ти и миризливия ти дирник. Нещо повече рейса и трамвая подават сигнал на светофарите и директно ги пуска а бмв и мерцедеса трябва чакат. Така е при умните хора при *** е иначе - купуваш КОЛА стара /по евтино/ голема /да завиждат комшиите/ дизелова /щото един ти дава бъркан дизел на 1.50/и вече искаш всички да се мръднат за да минеш ти. на тротоара също ти пречат.
11
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
хубаво е че нашия кмет и правителство решиха най после да премахнат досадните колелета от столицата, като нямаш пари за кола, е там тъпчи се в метрото и тва е.