На София не й трябвал планът на Париж за чист въздух

Столицата има своите географски особености, заяви Борис Бонев
Обновена: 3 яну 2020 17:22 | 3 яну 2020 14:32, Камелия Цветанова
41
На София не й трябвал планът на Париж за чист въздух
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

В летните месеци автомобилите замърсяват въздуха в София, а през зимата - битовото отопление. Освен това има и географските особености, които се отразяват на чистотата на атмосферата.

Затова според независимия общински съветник Борис Бонев трябва да се вземат мерки, които да отговарят на всички особености на нашата столица, а не мерки, които се прилагат в Париж или във Виена.

Още по темата
"Преди няколко дни установих, че каченият на сайта на Столичната община Механизъм с оперативни мерки за справяне със замърсяването на въздуха не е действащият механизъм, а е стар - от 2018 година, който е бил променен през 2019-а. Новата версия обаче не е качена на сайта, а е достъпна само за общинските съветници", обясни Бонев пред БНР.

Той уточни, че в публикувания Механизъм липсва широко огласяваната мерки за подмяна на отоплителните уреди на твърдо гориво с други, които са с пелети.

"Грешка е да се мисли, че само в ромските махали има отопление с твърдо гориво - и в "Лозенец", и в кварталите от витошката яка - също се използва твърдо гориво", коментира Борис Бонев.

Общинският съветник обясни тезата на "Спаси София" за въвеждането на "зелен билет" в дните с високо замърсяване на въздуха в столицата.

"Целта на тази мярка е да бъде превантивна. Когато знаеш, че ще има високо замърсяване, обявяваш, че ще пуснеш "зелен билет", за да може преди да се стигне до замърсяването, хората да слязат от автомобилите си и да влязат в градския транспорт", каза Бонев.

Той даде пример с Париж, където в дните със силно замърсяване има повече превозни средства на градския транспорт и ползването им е безплатно.

Трябва да бъдат намалени критериите за въвеждане на мерки за справяне със замърсяването на въздуха в София чрез безплатен "зелен билет" за градския транспорт, категорично заяви Бонев.

Според него повечето хора са принудени да използват личните си автомобили, защото нямат алтернатива - нямат удобен и бърз градски транспорт.

По думите му информацията, че с подмяната на градските автобуси се цели екологичен ефект - е фалшива.

"Никой в Столичната община не е направил изчисления каква част от замърсяването в София се генерира от градския транспорт. За да може после, когато се подменят всички автобуси, да се каже - вече софийският въздух е по-чист. Защото 700-те автобуса в София са пренебрежим фактор в замърсяването на града, където всеки ден се регистрират 500 нови автомобила, а през зимата има 50 000 кюмбета, а замърсяващият ефект на едно кюмбе е колкото 16 автомобила", коментира още той.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
1
 
6
 
! Отговори
Относно "кюмбет преди 4 години
И аз се топля на "кюмбе", макар че къщата ни е газифицирана и имаме и газов котел. Отоплението на газ обаче ми излиза два пъти и половина по-скъпо. Докато имаме най-скъпия природен газ в Европа, няма да се откажа от "кюмбето", колкото и варварски да е този начин на отопление. Едва ли някой е проверил какъв е процентът на къщите в газифицираните райони, които се отопляват на газ. Уверявам ви, че е под 30%!
31
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен де преди 4 години
Времето го измийте тоя град! Стига сте се чудили от къде да откраднете пари! То трябва и да се бръкнете малко....Ааа трябва и да го поддържате чист, че то файда....
30
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Горивата по бензиностанциите са с най-долно качество.Тецовете пишат че горят мазут,но горят италиански токсични ***.На фона на това печките на твърди горива са по-малкия проблем,не че го омаловажавам.Не се прави нищо просто защото българската управляваща мафия е в далаверата със всичко това и краде като за последно
29
1
 
18
 
! Отговори
кръпел преди 4 години
всички тецове горят /балите от италия за по евтино / и изписват по документи мазут .. и разликата се дели с кмета и никой нищо не е чул и видял ...и за пред медиите кмета се бори за чист въздух ...
28
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Този Бонев не е в час, също като Фандъкова. Първо не знае какво има и сега - безплатния зелен билет се нарича бял билет и си го има и сега. Второ, транспортът в София замърсява пренебрежимо малко - максимум до около 5% от максимално допустимите норми при различните замърсители. Единственото наднормено замърсяване е с фини прахови частици заради отоплението, а при него транспортът замърсява под 1% от допустимите норми.
27
0
 
13
 
! Отговори
Май не разбирате 2+2 преди 4 години
в посл 30 год държава няма, не се мисли за утрешния ден, КОЙТО И ДА управлява само краде неистово.За това има проблем с водата, въздуха, болниците, училищата, селата, малкия бизнес, прокуратура, полиция, инвестициите, външната политика, свободни медии.
26
2
 
10
 
! Отговори
на тъпи ли ни правят преди 4 години
"в летните месеци автомобилите замърсяват въздуха в София, а през зимата - битовото отопление"е да, в летните месеци няма битово отопление.а има ли автомобили през зимните месеци и дали не е по-голям броя им?въртят, сучат, виновни за мръсния въздух са печките на твърдо гориво (а те масово са на дърва)нито дума за промишлените замърсители.и да знаете тоя борис бонев е от същото котило мъзняр.
25
1
 
8
 
! Отговори
крадливото Фандъче преди 4 години
от увеличението на данъка за колите и данъка за прехвърляне на собственост да ДОТИРА покупката на хибриди и електрички.Да ДОТИРА покупката на печки със течно гориво и да забрани тези със твърдо гориво.Да иде на Запад със десетина съветници и да й обеснят кат Запада бори трафика.Или даже във Варшава, Прага, Будапеща.Имаме и БАН, хората там могат да намерят решение на всеки проблем.Ама ние за тва сме избягали, не имигрирали, щото държава няма посл 30 год
24
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До азОт значение ли е качеството на горивото, продавано от бензиностанциите?В Русия съществува Росстандарт и той днес публикува списък на бензиностанциите, продаващи некачествено гориво. Няма глупави оправдания за комерсиална тайна.
23
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Населението на София не може да се увеличава до безкрай, защото провинцията вече е на привършване. България намалява с 50 000 човека всяка година и скоро няма да остане никой, който да идва в София и да я пълни.
22
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
През лятото колите са фактор за замърсяване, а през зимата твърдото гориво. Добре де, през зимата коли няма ли. Сега когато нямаше толкова много коли всичко си беше наред, прибраха се всички и хайде пак смрад
21
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Когато знаеш, че ще има високо замърсяване, обявяваш, че ще пуснеш "зелен билет", за да може преди да се стигне до замърсяването, хората да слязат от автомобилите си"А как направиха в София? Обявиха че замърсаване 5 пъти над нормата НЕ било достатъчно за зелен билет и затова не са пуснали. На другия ден пускат зелен билет без никакво предупреждение, но само за 1 ден. На следващия ден пак няма зелени билети, макар че цели 2 седмици замърсяването е над нормите.
20
1
 
6
 
! Отговори
аз преди 4 години
В Атина, в разширения център е разрешено движение на коли с четни номера на четни дати и обратно.Общо взето, Тиквите мислят само как да крадат, не да решават проблеми.
19
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Особеностите не са само географски, а преди всичко етнографски.
18
0
 
16
 
! Отговори
аз преди 4 години
Ковачки има разрешение да гори 1 милион тона буkлуци на година.София е в котловина и зимно време и при южен вятър, смрадтa от Перник идва в София.Пенеже зимата е влажно, частиците стоят повече във въздуха, преди да паднат на земята (омагьосан кръг, щото улиците не се мият).От печките и МПС, замърсяванията са по-малко.Естествено, марионетката Фандък, ще Ви къпе с лъжи до утре.Тиквите нямат топки да забранят печките на твърдо гориво.Нито да вкарат хибридни автобуси.
17
1
 
8
 
! Отговори
? преди 4 години
Само оптимизация на светофарите може с 20% да отпуши трафика и да намали автомобилното замърсяване. С Търгни Спри Тръгни Спри ще е ***.
16
0
 
5
 
! Отговори
До 20 преди 4 години
И аз съм от село, но не се излагам като теб. Научи се на правопис и после давай акъл.
15
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма ли да измият улиците? В момента цялата гадост от въздуха е прилепнала върху асфалт, бюрдюри и тротоари. Трафикът като се засили и всичко това отново ще е във въздуха. Ако измият тази мазна лепкава гадост със сигурност ще помогнат на замърсяването.
14
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Трудовакъ до BagyraСтолицата е вампир, изстисква младите от цялата страна, ресурсите и данъците и произвежда... отпадъци. Единствено бомби с *** ще оправят работата при вас. София НЕ е България и слава богу за това. Вашите претенции и арогантност са със точно нулева подплата. Всички велики българи са със корени извън София.
13
5
 
4
 
! Отговори
Трудовакъ до Bagyra преди 4 години
Прав си, това е самата истина. В София пребивават близо 1 млн. излишни хора, за които града не е предвиден и не е разчетен. Преди имаше комбинат "Кремиковци", сега го няма, но замърсяването е в пъти увеличено спрямо "социалистическото". Когато излишните хора се разселят що - годе равномерно из страната или се върнат от там, откъдето са дошли, проблемите пропорционално ще се решат. В Люксембург през тази година се предвижда целия обществен транспорт да стане безплатен, без 1 класа във влака...