На София не й трябвал планът на Париж за чист въздух

Столицата има своите географски особености, заяви Борис Бонев
Обновена: 3 яну 2020 17:22 | 3 яну 2020 14:32, Камелия Цветанова
41
На София не й трябвал планът на Париж за чист въздух
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

В летните месеци автомобилите замърсяват въздуха в София, а през зимата - битовото отопление. Освен това има и географските особености, които се отразяват на чистотата на атмосферата.

Затова според независимия общински съветник Борис Бонев трябва да се вземат мерки, които да отговарят на всички особености на нашата столица, а не мерки, които се прилагат в Париж или във Виена.

Още по темата
"Преди няколко дни установих, че каченият на сайта на Столичната община Механизъм с оперативни мерки за справяне със замърсяването на въздуха не е действащият механизъм, а е стар - от 2018 година, който е бил променен през 2019-а. Новата версия обаче не е качена на сайта, а е достъпна само за общинските съветници", обясни Бонев пред БНР.

Той уточни, че в публикувания Механизъм липсва широко огласяваната мерки за подмяна на отоплителните уреди на твърдо гориво с други, които са с пелети.

"Грешка е да се мисли, че само в ромските махали има отопление с твърдо гориво - и в "Лозенец", и в кварталите от витошката яка - също се използва твърдо гориво", коментира Борис Бонев.

Общинският съветник обясни тезата на "Спаси София" за въвеждането на "зелен билет" в дните с високо замърсяване на въздуха в столицата.

"Целта на тази мярка е да бъде превантивна. Когато знаеш, че ще има високо замърсяване, обявяваш, че ще пуснеш "зелен билет", за да може преди да се стигне до замърсяването, хората да слязат от автомобилите си и да влязат в градския транспорт", каза Бонев.

Той даде пример с Париж, където в дните със силно замърсяване има повече превозни средства на градския транспорт и ползването им е безплатно.

Трябва да бъдат намалени критериите за въвеждане на мерки за справяне със замърсяването на въздуха в София чрез безплатен "зелен билет" за градския транспорт, категорично заяви Бонев.

Според него повечето хора са принудени да използват личните си автомобили, защото нямат алтернатива - нямат удобен и бърз градски транспорт.

По думите му информацията, че с подмяната на градските автобуси се цели екологичен ефект - е фалшива.

"Никой в Столичната община не е направил изчисления каква част от замърсяването в София се генерира от градския транспорт. За да може после, когато се подменят всички автобуси, да се каже - вече софийският въздух е по-чист. Защото 700-те автобуса в София са пренебрежим фактор в замърсяването на града, където всеки ден се регистрират 500 нови автомобила, а през зимата има 50 000 кюмбета, а замърсяващият ефект на едно кюмбе е колкото 16 автомобила", коментира още той.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До СофианецКонцентрираната ти жлъч на импотентен *** увенчава цялото усещане в секцията за коментари.
11
4
 
9
 
! Отговори
bolbov преди 4 години
Замърсяването стана по голямо след вдигане цената на билета.Стана по изгодно да се движиш с личен автомобил отколкото с градски транспорт
10
6
 
6
 
! Отговори
Аз преди 4 години
До BagyraАбсурдно е да даваш за пример София от соца?! Тогава замърсяването беше в пъти по-голямо! Основно от Кремиковци.
9
14
 
3
 
! Отговори
Софианец преди 4 години
Единственото което замърсява са нафтовите печки немско производство.Те замърсяват на 99,999999999%.Те са навсякъде поради неграмотността на провинциалистите.Провинцията или трябва да бъде инвестирано там и тия изселени да си бачкат откъдето са израни или провинцията да бъде продадена на чужда държава и пак тия калтаци да бъдат навряни там и да им бъде отнето бг гражданството.Война София провинция винаги ще има калтаците зад огради и бодлива тел неграмотна кална ***!
8
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Бирено мечеТой никъде не отрича, но казва че основния замърсител не са автомобилите което е любимата дъвка на фандъка и наведените журналисти.
7
2
 
16
 
! Отговори
Bagyra преди 4 години
Истината е , столицата се пренасели за сметка на провинцията.По времето на соца имаше планиране на строителството така, че между страдите да се получава естествена вентилация, а сега всеки строи ,където му падне.Застроиха се градинките в междублоковите пространства , а те бяха "белите дробове" на София.Повече хора,повече автомобили,по-голямо замърсяване.Всичко е свързано!
6
5
 
3
 
! Отговори
Кефф преди 4 години
Пассат Тди 1998 истинският замърсител.
5
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Разбирам да от тая държава изходите са два в гробищата или Т2.Трябва да е луд всеки който живее в град с токсичността на Припят след аварията в АЕЦ Ленин.
4
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ми, мойте две стотинки са, че тецовете горят токсични италиански ***. Диарията я дишат гражданите и си плащат за тока като попове. После големите управленски глави решават, че проблемите ще се решат като забранят домашните печки. За промяна се иска воля за разчистване на старите тумори. С тях промяната е фиктивна работа.
3
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Трябва ни планът на Мумбай.
2
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Най-после общинар с акъл, но за съжаление е само един.
1
20
 
2
 
! Отговори
Факт! преди 4 години
Аха ясно начи колите бяма да се спират и ще търпим 10 кратно увеличебие на мръсният въздух от Пассат Тди 1998.Терминал 2 сдуаняци смешни бългатски балъчета