Защо проектът за велоалеи на бул. "Каблешков" роди недоволство?

От Сдружение "Велоеволюция" коментираха пред Bulgaria ON AIR
3 юни 2020 12:52, Анисия Иванова
31

Преди три дни започна разширението на столичния булевард "Тодор Каблешков", а идеята е да се продължи изграждането на вътрешния градски линк, като очакванията са транзитният трафик през центъра на града да се понижи.

След разширението ще има еднопосочни велоалеи, широки метър и половина от двете страни на булеварда. Пешеходци и велосипедисти ще се движат на две различни нива. Радостина и Петя от Сдружение "Велоеволюция" коментираха проекта за Bulgaria ON AIR.

"Проблемите са основно, че това трябва да е главно велосипедно трасе. Това трасе трябва да осигури бързо, безпрепятствено и безопасно придвижване на всякакви средства за микромобилност. Задминаването е нещо естествено, защото велосидепът се движи с мускулната сила на лицето, което го управлява", казaха от "Велоеволюция".

Предвиденото разстояние между два велосипеда изглежда изключително малко - метър и половина, след това два, като има бордюр от едната страна.

"Българските велоалеи ще заприличат на холандските и датските, само когато са достатъчно широки и удобни. Това целим със сигнала, който пускаме", добавиха още от Сдружението.

Според тях всички страни в Европа са осъзнали кризата за градско пространство в условията на коронавирус. Сигналът им предстои да бъде изпратен до общината, след като получат проекта.


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Малко хора могат да ползват велосипед, заради здравословно състояние, заради климата и заради това, заради което пътуват, примерно пренасят нещо. Инфраструктурата я има - улици, колкото искаш, е ще трябва да не карат в насрещното, както обикновено правят, ще трябва да не минават и на червен светофар, както са свикнали и т.н.
27
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Анонимен 23

Малко могат да ползват заради инфраструктурата за мазохисти. В другите държави не са малко ползващите въобще.
26
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
за два велосипеда на кръст какво иската, заради вас тротоари не останаха за нас пешеходците
25
1
 
4
 
! Отговори
vlady преди 2 месеца
Недоволните да се обърнат към протопрезвитер Кусан Хадавян.
24
0
 
3
 
! Отговори
Жо преди 2 месеца
До Програмист Кореняк
Аз нямам кола. Ползвам градсия транспорт.
23
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Трафик от велосипеди не се разтоварва, а и колко хора могат да ползват велосипеди - малко. Велосипедите реално натоварват трафика, а не го разстоварват.
22
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
че няма много велосипедисти, няма
че една част са *** *** (груби и невъзпитани) както е писано по-долу, така е
но това не означава да няма велоалеи, напротив, колкото повече и по-качествана вело инфраструктура има, толкова повече хора ще се качат на велосипеди, ще се ратовари трафика и по-малко колизии ще има с другите участници в движението(пешеходци и автомобили). А че трябва да има изпит и свидетлство за правоуправление на велосипедисти за мен е без съмнение - поне теория/листовки
21
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
На 1000-2000 автомобила преминават 1 велосипед и това е навсякъде в София, а заради велоалеите се намаляват лентите за движение, което очевидно води до задръствания и съответно по-голямо замърсяване на въздуха и по-бавен транспорт в София.
20
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Handel

Зелените "фирми и организации" от край време са най-цоцащите от чучура. Иначе само им дай да видят камера - застават като представителите на едно малцинство и започват да реват и да се обясняват как било в чужбина, колко били страдали и онеправдани. А всички знаем колко програми са източили.
19
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Всякакво сравнение с бели държави тук е не на място. Миризливите и потни бг велосипедисти не могат да имат никакви искания и да правят никакви протести защото ползват инфраструктура за която плащат като попове всички останали, освен тях.
Те като принос към нея и обществото не са нищо повече от едни тинейджъри, които просто не искат да имат отговорности и задължения и само да "се возят".
18
6
 
15
 
! Отговори
Handel преди 2 месеца
Странно. Аз живея там... и я видя един велосипедист на ден, а не. Но виждам хиляди коли, поради което кръстовищата с бул. България и от другата страна с бул Цар Борис III са вечно задръстени. Но ние ще дадем пак милиони на избрани фирми, които да направят от преустройството магистрали за несъщесъвуващите велосипедисти. Колко ли зелени фирми ще цоцат яко от чучура този път...
17
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Полза от еднопосочни велоалей няма. Не знам на кой му хрумна дори... Правят една двупосочна 2м и пестят един метър за тротоар
16
5
 
1
 
! Отговори
До14 преди 2 месеца
Веднааг трябва да си купиш лекарства ,мозъка ти е възпален , нямаш разсъдък и говориш умопомрачителни г.л.у.п.о. с.ти А ако все пак се възстановиш ,помисли в кой век и на кой континент живееш примитивни момко!!!!
15
3
 
3
 
! Отговори
До 11 преди 2 месеца
Явно си невръстен и бръщолевиш глупости неживял и невидял дечко!. Залягай над уроците за матурата , че тази тема не е за теб разглезен пубере.!
14
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
тоест ще наливат милиони в някакъв ремонт и в края на краищата - пак ще има по една лента в посока?!?! За да правят място за велоалея??? Явно си представят, че всеки човек има и може да кара колело....или че ще го кара през бури, дъждове, снегове целогодишно и ще ходи на работа като прасе мокър и мръсен, а в жегата препотен и смрадли . Или че на всички ни работата предполага да ходим с туристически обувки и имаме възможност да търкаляме това нещо. Данчето чавка и е пила мозъка кълна се..
13
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
ако България беше Холяндия, ако баба им беше мъжка..
12
4
 
9
 
! Отговори
До софиянец преди 2 месеца
Тези две ,,кукли" дали са наясно със закона за движение по пътищата !Знаят ли си задълеженията и спазват ли закона ,като ИСКАТ???Всички искат...........да са в София и да им е удобно,ама доста тесничко ни стана с тези ,,мигранти-софийски жители"
11
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Тоест, след ремонта за милиони и велоалеи и трамвайно трасе, Т. Каблешков пак ще си остане "задръстен" булевард с една лента в посока??? Евала на кметицата, по-добре да не пипа нищо, че после не може да го ремонтира с години..
10
2
 
4
 
! Отговори
Програмист Кореняк преди 2 месеца
До Жо

Слез от таралясника и ще останат 99 коли и 3 велосепеда.
9
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
БРАВО НА ВЕЛОЕВОЛЮЦИЯ!