В София се предвижда част от "зелената" зона в София да се превърнe в "синя". По този начин местата за платено паркиране в центъра на София от 5 хиляди ще се увеличат на 12 хиляди. Транспортната комисия отхвърли доклада на общинския съветник Борис Бонев, в който бяха част от предложенията на мнозинството, но и забрана за движение на каруци в София, намаляване на служебните паркоместа на институции и др.
"Заедно с моя екип и Центъра за градска мобилност разработвахме проект за реформата на наредбата, в която са регулирани зоните за паркиране. В него предвиждахме и много други неща, не само разширяване на зоните, например премахването на служебните абонаменти. Това ще освободи стотици места в центъра на София, места за доставки, възможност за уикенд зони в квартали, в които има сериозно натоварване през уикенда", каза Борис Бонев в ефира на Bulgaria ON AIR.
Той заяви, че проблемът се е появил, когато от ГЕРБ са внесли контрапредложение.
"Един изключително осакатен и орязан доклад, в който те единствено искаха механично увеличаване на зоните - без никакви реформи, никаква прозрачност и отчет къде ще отиват парите от зоните. Моят доклад беше отхвърлен, а техният ще си го приемат с мнозинството от ВМРО, ГЕРБ, Атака, СДС. Аз няма да го подкрепя, защото не е това целта - само механично увеличаване на зоните и прибиране на парите", допълни Бонев.
Според общинския съветник от БСП Иван Таков София не трябва да се превръща в един голям платен паркинг.
"Това още през 2013 г. го казах на ЦГМ, защото безцелното разширяване на зоните, без никаква мисъл за паркинги, е безумие. Това решава един малък локален проблем и го прехвърля на съседната улица. Затова ние не подкрепихме доклада, внесен от управляващото мнозинство, не подкрепихме и доклада на г-н Бонев, въпреки че в интерес на истината в неговия доклад имаше някои добри идеи", посочи Таков.
Според него, с доклада на ГЕРБ ЦГМ ще прибира 8,9 милиона повече.
"Правят се опити "Съборна" да стане пешеходна зона. Имаше и идея през уикендите някои други улици да станат пешеходни. Дори ние го подкрепихме това, въпреки че ефектът е изключителен спорен", каза още общинският съветник от БСП.
Той изтъкна и нуждата от изграждането на паркинги.
"За съжаление, няма да изграждаме паркинги. Предложих доклад за изграждане на 10 монтажни паркинга в кварталите с 6 месеца обследване, терените са перфектни за подобен вид конструкции. Но управляващото мнозинство не желае този доклад да бъде подкрепен", коментира Борис Бонев.
Независимият общински съветник подчерта, че "синята" и "зелената" зона са един от механизмите за регулиране на паркирането и намаляване на хаоса.
Таков смята, че в този случай ясно се вижда липсата на ангажимент от страна на "Столичната община", въпреки че за пореден мандат това е приоритет на кмета.
"Преди 10 години беше обещано, че с парите от "синята" и "зелената" зона ще се строят паркинги и ще се инвестира в градския транспорт. Справка показа, че 0% от парите от паркингите отиват в градския транспорт, а паркинги не се строят.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
До Баровеца-СФКато взимаш 530 нето на месец очевидно не можеш да си позволиш автомобил. Само че *** се напъва да изглежда тежко, нали?Мъж без кола в дивия изток е като мъж без пистолети в дивия запад.
Христо иванов да дебаркира и на някоя синя или зелена зона, заедно с българския флаг. Все пак обществените пространства където ЦГМ си позволява срещу цената на една кутия боя да ни взима пари са на всички нас и трябва да са със свободен достъп, както и плажовете. Гарантирано ще има много голяма подкрепа от страна на хиляди софийски шофьори.
Зоните трябва да се разширят. Имам съседи с по три автомобила - и всичките приличат на изгнили кошници. Още повече са с по два автомобила.Зоните и високите данъци са начин да се ограничават проблемни автомобили.
Много ми харесва как тази "безпристрастна медия", кани двама с еднакви позиции да "спорят", тоест да плюят по зададена мишена - аргументи нула, анализ на ситуацията нула, обективност нула.
Банда обирджий! Без да се обиждате! Данъка на кола 112конски сили е с около 55лв. по скъп от миналата година! Събирате пари от човешки души със заплати от 530лв. нето на месец! Хората за това са на улицата!
Номерът със зоните "синя", "зелена" и бембена се оказа кьофишек, чиято цел е само да улеснява кражбите, които се вършат от СО и за банкети в общината. Идеята беше да се събират пари, за да се изградят общински паркинги за улеснение на гражданите. Къде има общински паркиг, че не се сещам? Каквото стане общинско се продава веднага на частици. Паркинг? На 2-ка края на метрото и толкоз. За какво плащам? Таки се плащат за услуга. Каква е "услугата" в "зоните"? Кметицата Сандъкова това не я интересува
Искам София подредена като Виена и МюнхенГрада разчертан и платени паркиранеПаркирал извън закона 300 лв глоба и всички гуми спаднали без винтилиАнан от варвари София не ви е къра
Ако питате лой комат keлeмe баш чекмедже бабаит, ще се превърне в перфектен голям асфалтиран паркинг. Навсякъде знаци за ограничение 20 и ушеви на всяко кюше ще щракат с камерите като на ревю.