Идва ли краят на изоставените коли по улици и паркинги в София?

Борис Бонев и "Спаси София" предлагат сроковете да бъдат съкратени
Обновена: 13 окт 2020 10:12 | 13 окт 2020 09:20, Ния Христова
97

Независимият общински съветник Борис Бонев и гражданската организация "Спаси София" предлагат ново решение за това как да бъдат намалени изоставените автомобили в столицата. От 2006 до 2019 г. броят на регистрираните автомобили в София е нараснал с 52%.

Още по темата
В момента старите коли се считат за излезли от употреба 2 години след последния пропуснат годишен технически преглед. Новото предложение е този срок да бъде намален на 3 месеца, а времето след стикирането да бъде съкратено от 3 на 1 месец, гласи предложението им.

 
"В момента 2 години един автомобил, който може да бъде пълен с боклуци, с изпочупени стъкла, да бъде грозна и опасна гледка в кварталите, може да седи и да няма сила, която да го премести", заяви Борис Бонев в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
Предложението е внесено в Министерството на околната среда и водите, Министерството на транспорта и Министерството на вътрешните работи. 
 
Общинският съветник обясни, че от МВР вече са излезли със становище, че подкрепят предложението сроковете да бъдат намалени.
 
"Въпреки положителната реакция, която получихме, имаше и хора, които изказаха своите опасения от типа "какво би станало, ако съм в болница". Годишният технически преглед не е обвързан с личното явяване на собственика, всеки може да направи това нещо. Много малко и частни са случаите, в които да има обективна невъзможност", коментира още Бонев.
 
По думите му, изследвайки практиката в други държави, става дума за дни и седмици, а не месеци, в които автомобилите биват премахвани след изтекъл технически преглед.
 
"Почти няма междублоково пространство или паркинг, на който да няма поне един изоставен автомобил. Говорим за всички квартали", категоричен е Бонев.

97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
95
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Гражданската задължително плащаш я караш или караш 200 лева... Местният данък и него плащаме.. пък сега прегледа ще стане задължително? Ако не излизам на движение или не живея в БГ постоянно?? нямат право да ни задължават да минем от преглед..
94
1
 
0
 
! Отговори
Чичо Манчо преди 1 месец
Махай, Борка, трошките, че нема къде да си паркирам мОсквича!
93
1
 
0
 
! Отговори
Чичо Манчо преди 1 месец
Нещо полезно и тоя гей да свърши. Браво!
92
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
този е пълен послушко на герб , недоволсвал , че отстранен от пред .съвет ,защото герб предложил да влезе в надзора на общ приватизационен фонд , и да взима допълнително по 4000 лв . ДБ не били съгласни да натоварват данъкоплатците ама явно се договорил и другаде са го сложили в някоя общинска фирма дето безочетните пари от нашите данъци текат като реки
91
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
къде са тези трошки бе борка ? В центъра синя и зелена зона , няма ни една , защото тези от ЦГМ вдигат всяко превозно нещо на момента ,ако няма платен престой почасово или за живущи , а на стари трошки да им плащаш паркинг по улицата , никой не е луд .
Я си кажи да не си влязъл в упр. съвет на клопачката рекетьор градска мобилност. може по кварталите да има тук там , но не в количеството да инициираш такива противоконституционни промени
90
6
 
6
 
! Отговори
Умен и Карасив преди 1 месец
Какви гениални предложения идват от умния и красив Борис Бонев ! Да ви е честито софиянци ! Явно така ще изглежда алтернативата .......
89
4
 
10
 
! Отговори
Гейлорд преди 1 месец
Борис Бонев направо от гейпарада ли дойде в студиото да решава проблемите със старите коли.
88
4
 
7
 
! Отговори
Спаси София от Бонев преди 1 месец
Ново независимо граждански сдружение.
87
13
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тоя Борис Бонев трябва да бъде заключен някъде под ключ! Той се мисли за Рейгън,така се е вживял в ролята си на общинар.Какво му пречат колите на тоя пе дю . Ами ако собствениците сега не искатд а ги карат,а после да,тоя ли ще каже да им се конфискуват.Да плаща в петорен размер тогава. Да вдигнат една зазка за 200 лева и да платят 1000 лв. на собственика,ако той не е съгласен да я бракува,а ще си я кара другата година примерно.
86
0
 
2
 
! Отговори
wgw преди 1 месец
До Анонимен О ТВОР ко!!!
85
6
 
11
 
! Отговори
wgw преди 1 месец
Това , че колата няма технически преглед от 2г, или повече или по-малко не е критерий. Трябва да има няколко неща. Няма технически преглед , няма платени данъци, не може да бъде открит собственика. Тогава - да! Ако не искам да си карам колата половин година или съм в чужбина и нямам данък и преглед не е повод за репатриране. А ако колата е на 5 или7 години ???
84
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ами хайде де. От кога ги чакахме тези паркинги!!! Мошеници!
83
3
 
15
 
! Отговори
Йок Фандък преди 1 месец
Срокът е неоправдано дълъг. Резултатът се вижда по улици и тротоари. Освен това районните администрации и след конкретни сигнали нищо не правят. Процедурата явно е калпава.
82
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Преди 1989 година жилищните комплекси ги стрияха без гаражи, но имаше надземни паркинги за много коли. След 1989 година, застроиха между блоковете, застроиха и голяма част от паркингите, а сега някакви реват, който има кола да си купел гараж. Къде да го купи като няма гаражи? Цели комплекси са без гаражи. Примерно в София, в ж.к.Младост, който сега е около 150 хиляди жители, имаше около 40 паркоместа в подземни гаражи и хората бяха наслагали незаконно куп гаражни клетки, които след 1989 година г
81
2
 
6
 
! Отговори
до 78 преди 1 месец
Никой не е обвързал данък МПС с данък сгради или такса смет - Е Столична община ги е овързала за рекет , като ходиш да си плащаш данък прев с-во за да минеш на технически преглед , трябва и данък сгради и битови отп да платиш , па ако имаш и за назад по години ,посмъртно не можещ да платиш само данък прев с-во . до 79 ако е борката да сменя жилища разбирам , един гараж в центъра вече е по скъп от апартамент , а улиците столична община ги е превърнала на паркинги за рекет и на живуши и на работещ
80
4
 
7
 
! Отговори
Lan преди 1 месец
76, ша ма извиняваш, ама е въпрос първо на отговорност, щото дори и като отпaдък, "бричката" струва едни пари и ако хората наистина бяха толкова бедни, щяха да си ги вземат! А не да си имат "кокошарник" насред София (или кадето и да е) само от мързел - не им се ходи да я отрегистрират и да я дадат за старо желязо!
79
18
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Когато аз си купувам ново жилище (за последните 20 години смених и надградих 3), винаги гледам да е с минимум 2 гаража. Сегашното ми е с 3. 2 за мен и 1 за гости. Имам и стар апартамент в центъра до Попа в Синя зона. Никъде нямам проблем с паркирането. Редовно ходя и по големи градове за дълги командировки. Там, където няма възможност за паркиране, НЕ карам кола. Просто е. Изобщо не ме интересуват драмите с паркирането. Нямаш паркомясто = нямаш кола. Така е по цял свят. ВЪН бракмите от София!!!
78
0
 
8
 
! Отговори
до 77 преди 1 месец
Данък сгради и данък МПС са свързани. Например, ако не си плащал данък МПС 3 години назад, няма как да платиш данък сгради за тази година. За текуща година можеш да си плащаш напълно отделно, разбира се.
77
4
 
4
 
! Отговори
Фикус преди 1 месец
До Анонимен

Глупости на търкалета са това, ама пълни. Никой не е обвързал данък МПС с данък сгради или такса смет. Напълно отделно можеш да плащаш данък МПС било по електронен път, било на гише На знам защо ги говорите тези глупотевини.
76
8
 
2
 
! Отговори
българин преди 1 месец
Значи, всичко опира до бедност и мизерия.
По времето на комунизма строяха бомбоубежища но не и гаражи.
Дойде "демокрацията" и почнаха да строят гаражи.
После първите частници ги трансформираха в магазинчета.
И хората като нямат пари си купуват стари брички от Европа.
А те много бързо стават още по-стари и се превръщат в отпадъци.
Ако слушаме Бойко Борисов, то всички ние караме Бентлита и Поршета, последен модел!
Значи - проблемът с изоставените коли е измислен от комунистите!
Точка по въпроса!