Плаващ пясък и водата от Перловска река спрели метрото

Разработен е нов проект, който предвижда по-голямо водно натоварване
27 яну 2021 12:14,
53
Плаващ пясък и водата от Перловска река спрели метрото
Снимка: БГНЕС

Причините за аварията в третия лъч на метрото са комплексни, но основните са две. Водата от река Перловска и участък с плаващ пясък са довели до надигането на релсите в метрото и спирането на движението му в участъка от "Театрална" до "Хаджи Димитър". Това обяви шефът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев на брифинг за причините за затворената метростанция.

Той добави, че проблемната зона е на 200-250 метра от станция "Хаджи Димитър". Братоев разказа, че тунелът е построен на два етапа.

Още по темата

"Основната причина е, че в периода след няколко дневните дъждове, нивото на река Перловска се е повдигнало, цялата територия в района е била наводнена и буквално подземните води са били на нивото на терена. По геоложките доклади нивото на подземните води е на минус 5,6 метра, тоест в този случай се е получил воден стълб, който е 14 метра по проект, а се е получил 19. Хидроизолацията е натиснала подложния бетон и е надигнала релсовия път. Засега основната носеща реконструкция няма индикации за дефекти. Паралено с това започнахме сондажи и в проблемата зона се оказа, че като се стигне на минус 19 метра буквално за секунди сондажът се напълни с вода и пясък. Това подсказва, че сме попаднали на плаващ пясък", обясни Братоев.

По думите му геоложки проучвания в тунела са правени през 50 метра, но въпросния участък не попаднал в тях.

Шефът на "Метрополитен" обясни, че вече са демонтирани релсовият път и траверсите, сега се отстранява бетон. Той уточни, че няма проблем с бетона, който е здрав по всички изисквания.

Разработен е и нов проект, който предвижда по-голямо водно натоварване. Ще се направи и нова вътрешна облицовка, пише вестник "Стандарт".

Все още обаче не е ясно колко време ще продължи отстраняването на аварията. Не може да се посочи и виновен за случилото се.

"Обектът е в гаранция, строителите ще отстранят дефекта", категоричен бе Братоев, но не са ангажира с точна цифра каква ще е неустойката, а само каза, че ще бъде калкулирано и времето, в което не е работил участъкът.

"Най-важното е, че няма пострадали хора и да се разработи подходящото решение, така че няма да има рецидиви", каза още директорът на "Метрополитен".

Кметът на София Йорданка Фандъкова коментира, че на всеки един етап от това, което предстои да се прави, ще се дава информация, за да знаят всички какво се случва.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Когато за всяка обществена поръчка Чкмедже-паша прибира по 50% ще е така.пропаднало метро, нагънати като акордеон "магистрали" и т.н.Ама вие да не забравите пак да гласуватИ за негУ!!
28
4
 
7
 
! Отговори
Хемус преди 3 години
Дъртият номенклатурчик е поредният,който смята да живее с орлите!Не пуска кокала до последно!Няма ли да го пенсионират,някой млад образован кадър да седне на стола му
27
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Чекмедже-паша кинтите пак прибра...........
26
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Освен това да знаете, че на много места по света строителството на нови линии е по-евтино, отколкото в София. Как става този номер не знам. Мирише ми на заговор срещу Борисов и Фандъкова. Мата Хари удари отново. Този път да по най-милото на премиера - метрото. Вие какво си помислихте?... "Това метро ли е?" "Да, метро е." "Тогава защо плува в Перловската вада?"
25
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В много трудна природна среда - вода и скали, е построено метрото в китайския град Циндао. Счита се за истинско чудо на инженерните и строителните умения. В Хелзинки, Финландия, е построена най-дълбоката станция на метро под вода в света. Не тече, няма разместени подове. Това е положението. Никъде не се откриват данни за втечнен пясък, нито за издънки с бетона.
24
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И понеже тези дни премиерът е на вълна Навални и Русия, да го светнем, че Московското метро пресича на 18 места река Москва. А тя е река, а не като Перловската. Но няма течове, ти да видиш Петербургското метро минава под Нева цели 125 км, а станция Адмиралтейская е на 84 метра под земята. Досега са се разваляли само ескалатори.
23
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Как е по света, питат се мнозина.Тунелът под Ла Манш преминава на дълбочина 50 m под дъното на морето. Дълъг е 50 км. Влаковете летят със 160 км в час в двете посоки между Франция и Великобритания. И много странно няма никакво втечняване на пясъка! Нито подът на тунела е поддал. Лондонското метро е минало под Темза две години преди Априлското въстание.
22
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Където е имало метро пак ще има, нищо че като вали се наводнява тука едни парички има за усвояване. Щиб щиби ди диб, пипни ме по чекмеджето.
21
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"Плаващ пясък и водата от Перловска река спрели метрото"ХА-ХА-ХАНа Боко-тиквата извънземните му прецакаха мИтротУ.И пресъхналата Перловеска река.........В Лондон са строили метро под Темза 1850 година без проблем ама *** все някой друг му е виновен.
20
0
 
11
 
! Отговори
Технологична култура преди 3 години
Тръбите на Витиня не са под земята,а повече след построяването им неработят и двете.Така и метрото.Лоши геоложки проучвания,вземанепредположенията на "капацитети"за реалност,липса на резерв от здравина,минаване по най-евтиния строителен вариант...Логични причини,има и други.А не съм убеден,че и евтините варианти за построяване са изпълнявани в цялобем.Просто сме свикнали да работим джаста-праста и да се прикриваме задчужди решения и колективна отговорност,което си е лична безотговорност.
19
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А пък прocтaците от Венеция тъй и не си построиха метро, явно още не могат да си намерят добър архитект, който да ги отърве от реките и плаващите пясъци. Хората във Венеция не си чистят сметта и улиците им са наводнени.
18
0
 
12
 
! Отговори
неинжинер преди 3 години
не съм добре с математиката, ама и този герой явно няма втори клас... как е инж, не е ясно... "проблемната отсечка е 200-250 м.", сондирали са на всеки 50 метра... питам, как точно "проблемният участък е останал извън сондажите?
17
1
 
13
 
! Отговори
Чичо преди 3 години
Тоя г-н Братоев да гледа по ваясат експлорър строежа на Лондонското метро,белким му просветне нещо в празната манерка.
16
1
 
20
 
! Отговори
СЕЛЯНИН преди 3 години
Да пуснат корабчета в двете посоки и всичко е наред))
15
0
 
13
 
! Отговори
1-н преди 3 години
А един мармот завива шоколадВидех го, той е виновен
14
3
 
18
 
! Отговори
Театър Сълза и Смях преди 3 години
Ей герберуги, внимавайте много за да не излезе и Пясъчното чудовище от плаващите пясъци.
13
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Знаех си аз че водата е виновна тая гадна вода.Трябваше да да сложат релсите отгоре и да пуснат един трамвай .Недейте се занимава с метро много е сложно тва е цела нАука.
12
1
 
22
 
! Отговори
Ха ха!!! преди 3 години
"Засега основната носеща РЕКОНСТРУКЦИЯ няма индикации за дефекти"И освен това 'плаващия пясък' има свойството да Поглъща не да Избутва.Ама какво друго могат да кажат и напишат Калинките?
11
1
 
20
 
! Отговори
Бирено мече преди 3 години
И некадърната гербераска и крадлива пасмина!
10
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Плаващите пясъци от реката се надигат, започва пясъчен апокалипсис, хора бягайте от София, докато не се ви погълнали плаващите пясъци.