Проблемите при третия лъч на метрото - комплексни

Тунелното строителство - тежко, проектантите са с опит
21 яну 2021 18:50, Петя Славова
53
Проблемите при третия лъч на метрото - комплексни
Снимка: БГНЕС

Причините за деформацията на релсовия път по третата линия на метрото в София в участъка на метростанция "Хаджи Димитър" са комплексни. Това обясни пред БНР изпълнителен директор на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

"Все още не можем да кажем конкретните причини, защото се оформя мнението, че е комплекс от причини. Там, отгоре, е старото русло на река Перловска. При дъждовете нивото на водата от десет метра, както е по проект – на минус пет метра, или минус десет от тунела, е било буквално на терена, полека-лека спада, но все още е над проектното ниво", обясни той.

Още по темата

Релсите в проблемния 36-метров участък вече са демонтирани. В момента се премахна бетонът, който е труден за разбиване. Като се стигне до дъното, ще се прави анализ, допълни Братоев. През нощта са разбити само 5 метра от бетона. Достъпът с техника става само нощем, отбеляза инж. Братоев. Той прогнозира, че възстановяването на проблемната зона вероятно ще продължи повече от седмица, каквото беше първоначалното предположение. Последният намиращ се в засегнатия участък влак е изтеглен трудно и след това е било прекъснато движението.

Метростанцията беше затворена, след като бе установен технически проблем, свързан с релсите. В затворения участък на метролиния 3 се движат автобуси.

Една от причините за проблема е състоянието на почвите около тунела. "Но за съжаление над него са много слаби почви. Буквално е каша почвата. Дори в кадастъра го няма старото русло на река Перловска. Наслагват се много фактори – най-ниската точка, с най-слаби почви...", очерта картината инж. Стоян Братоев. Фактор е засичането на най-дълбоката точка по трасето в този участък и старото русло на реката.

Проектанти и експерти тепърва ще анализират причините. Обектът е в гаранция. Изпълнителят си изпълнява задълженията, посочи Братоев. По думите му, "неустойките са най-лесната работа". Първо следва да се изясни ситуацията, а след това да се обсъжда евентуална санкции за строителя.

Тунелите се изграждат и проектират от проектанти с опит, а тунелното строителство е изключително тежко и сложно, подчерта инж. Братоев.

За настоящата година е заложено начало на строителството на участъка от метростанция „Хаджи Димитър“ до „Левски“. По-нататък се планира продължението на столичното метро в посока Слатина, но финансиране за разширяването в този участък за тази година не се предвижда, каза Стоян Братоев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още по темата: метростанциятрети лъч
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Причините винаги са комплексни, когато вината трябва да се размие!
42
0
 
10
 
! Отговори
Eвала преди 3 години
Това гп груп е съкратено от Гепи груп.
41
0
 
19
 
! Отговори
Пешо преди 3 години
В момента правят най голямата *** от гп груп! Източват водата под релсите,слагат фибран и отгоре замазка!Да могат да издадът обекта!Като са копали тунела не са направили дренажи,хидроизолация и тн!Имам снимки на цялата селения!И защо ми триете коментара !!
40
0
 
11
 
! Отговори
geozedist преди 3 години
водопроводите от римско време още съществуват и хората докарали вода от алпите по сложни съоръжения ние още откриваме топлата вода
39
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 41Явно си много бос бе *** . Къде се навираш като нищо не разбираш. Знаеш ли какво е геодезист и хидроинженер. Ама трябва да напишеш нещо.......
38
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не знам за какво дадоха толкова права - привилегия на геодезистите, които не ги броехме за студенти на времето, та така усраха трасето на метрото. Ако са проведени геодезически проучвания като хората - още в предпроектната част е щяло да се установи това старо русло на реката и качеството на почвата. Но състоянието в строителството е такова, че геодезистите подписват каквото им скимне като предпроектно проучване и проектанта действа на основата на измислени задания. И никой няма топки да промени
37
2
 
7
 
! Отговори
Хаха преди 3 години
Какъвто учителят му Тато, такъв и ученикът му Боко. Още се виждат следите на правешкия цар, например недоразумението кремиковци.
36
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Винаги ще се намери решение на проблема с трета линия. Ако не я оправят, ще я дадат на общината да се ползва като част от канализацията на града.
35
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да причините са комлексни-тия дето много знаят във форума да хващат кирки и лопати и да отиват да строят-знаете ли какви хора работят в строителството. Мамините синчета , които нищо не работят не отиват на тежка работа, въпреки ,че е високо платена. Знаете ли колко не работят- повече от 100хил. а гледат в портмонето на майчето. Разбрахте ли бе мамини синчета.......
34
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И в други страни, където има метро текат реки но те са нещо като горски поточета в сравнение с огромната Перловска река. С такива поточета като Темза, Сена, Нева или Москва река, едва ли може да има проблеми. Ако в тия страни си имаха Перловска река, щяха да видят що е то трудност да се изгради метро.
33
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това са проблеми, наследени от комунизма и от предишните правителства преди управлението на ГЕРБ. В метрото проблема е създаден от Перловската река, а тя както е известно, си я е имало и при соца. Просто саботират строителството на ГЕРБ с тая река - много коварно от страна на тия, дето са убили дятото на Бойко.
32
1
 
17
 
! Отговори
мхм преди 3 години
къде е бойко, който с години разправя как лично той е построил метрото с негови милиони хаха
31
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
При големи дъждове обикновено перловската излизаше и от коритото при Орлов мост, Сливница и на много други места. Тази година даже не стигна и до половината на коритото, но пък веднага намериха причината за калпавото им строителство.
30
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
На 26 август 2020 г. метролиния М3 влиза в експлоатация между станциите Цар Борис III/Красно село и Хаджи Димитър.На 20 януари 2021 г аварира трагично и не е ясно колко време ще отнеме ремонта.Метролиния М3 е в експлоатация 20 СЕДМИЦИ или 4 месеца и 20 дни, по-малко от 5 МЕСЕЦА ???!!!
29
0
 
31
 
! Отговори
Абе преди 3 години
Тунелът под Ла Манш е дълъг 50 км на 75 метра под морското равнище под Атлантическия ОКЕАН, работи без прекъсване 25 ГОДИНИ влаковете се движат със 160 км/час!В София едно метро на 5 метра под земята не можа да изкара 25 СЕДМИЦИ???Причините били комплексни??? Да, комплексни са - в проекта е заложено строителство за 300 милиона лева, а по веригата са откраднати комплексно 200 милиона, това е комплексният проблем!!!
28
2
 
22
 
! Отговори
Проблемите на преди 3 години
Корумпираното Данче и батко й Боко - комплексни.
27
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Има линии на по над 70-80г. и работят, а тук няколко месеца не може да изкара. Какви почви, каква река, само лъжете! Малко ли време преди това са правени проекти и проучвания? Колко шкафа и офшорки напълнихте? Тоя що не го разследват с колко сметки и имущество разполага.
26
1
 
14
 
! Отговори
Георги преди 3 години
Явно проекта е съобразен с условията в пустинята където не вали дъжд,а не с климатичните условия в България !
25
1
 
28
 
! Отговори
:-D преди 3 години
Причините са комплексни - сигурно с откраднатото са построени цели комплекси :-D
24
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да иде лично Бойко да го оправи, нали разбира от всичко само дава тоя човек. Не знам какво ще правим без него.. Направо закриваме държавата...