Спират трамвай №5 в София за две години заради ремонт

Спиркови навеси ще бъдат монтирани по цялото трасе
10 апр 2021 15:31, Ния Христова
31
 
От днес стартира голям ремонт на трасето на емблематичния трамвай номер 5. А този уикенд метрото по третата линия няма да се движи.
 
Трамвайна линия № 5 е най-натоварената в София – в делничен ден превозва над 50 000 пътници. От днес обаче този поток от хора ще бъде поет от автобуси пуснати по линията на трамвая. 
 
Ремонтът ще се извърши в 2 етапа, като всеки етап трябва да продължи по около година. 
 
Това е и най-старата трамвайна линия в София - създадена през 1901 година. Последният основен ремонт на трасето е правен през 1988 г. Юлия Пазарджиева е инженер и силно се интересува от градското развитие на родния ѝ град. И с радост идва да види началото на този дълго чакан ремонт.
 
"От площад "Македония" до Княжево е срамота, че толкова години не се намериха средства да се изгради. Не може да се остави една стара градска част, тука 3 поколения живеят и ние не мърдаме в развитието си", коментира тя пред Bulgaria ON AIR.
 
Спиркови навеси ще бъдат монтирани по цялото трасе на трамвайния участък, както и 24 камери за видеонаблюдение. От общината обещават, че след края на рекострункцията шумът от трамвай номер 5 ще е едва осезаем.
 
"Площад "Македония" ще бъде превърнат в един линеен парк и успоредно на трамвайните релси ще има пешеходни алеи, зони за отдих с пейки, с дървесна, с храстова растителност. Една много по-добра градска среда", сподели зам.-кметът на София инж. Ангел Джоргов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Славчето че го направи за два месеца! И че е по-добър! Е, може и да го предобри, ама карай, нали све сме в шоуто?
6
8
 
13
 
! Отговори
АнонимеН преди 3 години
ТРАМВАЙ НОМЕР 4 МИНАВА ПО ТОЗИ МАРШРУТ И ОТИВА ДО АВТОГАРАТА!!! Е ВЕЧЕ НЕ-------------КАЗАХ ВИ, ЧЕ ДОКАТО Е БОРИСОВ НА ВЛАСТ ТОВА ЗНАЧИ ЗА БЪЛГАРИЯ ИЗТОЧВАНЕ, А ЗА НАСЕЛЕНИЕТО НЕПРЕСТАНЕН ТОРМОЗ!
5
6
 
18
 
! Отговори
АнонимеН преди 3 години
ДОКАТО НЕ СЕ МАХНЕ БОРИСОВ ЩЕ ИМА САМО ИЗДЕВАТЕЛСТВА СРЕЩУ НАРОДА!!!----------СЛЕД РЕМОНТА ЩЕ Е СЪЩОТО НО ЩЕ СА ИЗТОРМОЗИЛИ 2 ГОДИНИ ГРАЖДАНИТЕ И ЩЕ СА ПРИБРАЛИ ЕДНА ГОЛЯМА КУПЧИНА ПАРИ ОТ ГЕРБ!
4
4
 
17
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 3 години
Както знаем от опит - тези 2 години сигурно ще продължат поне 5, ще струват повече от метрото, ще се поправят от ден първи след рязането на лентата и ще изглеждат все едно фндъкова се е учила да лепи плочки.
3
5
 
23
 
! Отговори
Waffen SS преди 3 години
Строежа на трамвайната мрежа в София започва на 1.12.1898г,а пускането в експлоатация започва на 1.1.1901г.Както се вижда при тогавашната, техническа съоръженост,за построяване на мрежата са били необходими 2 години, а сега 120 години по-късно,ремонта само на една линия от онази мрежа са необходими 2 години.Голямо крадене ще настане,но най-лошото,че релсите ще започнат да пропадат както винаги става, когато нещо строят ГЕРБ
2
3
 
8
 
! Отговори
Supermen преди 3 години
Horata kato kitai germaniq daje I romania za 2 godini stroqt cql grad s 160 metrovi zgradi... a toq tramvaiche 5 sheni izleze 5 miliqrda predolagam
1
5
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
2 години? Български модел. А колко ще струва? Милиард?