"Спаси София" иска нова трамвайна линия да разтовари №7

Искат №17 да стига до Централна гара
25
"Спаси София" иска нова трамвайна линия да разтовари №7
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

От „Спаси София“ публикуваха днес предложението си за пускане на нова трамвайна линия по бул. България, която да подпомага изключително натоварената линия 7 и да осигурява нови връзки на редица южни квартали с центъра и метрото.

От „Спаси София“ предвиждат новата линия 17 да се движи успоредно с линия 7 между Борово и пл. Македония, след което маршрутът да продължава по ул. Алабин и бул. Кн. Мария Луиза до Централна гара.

“С предложението ни целим подобрение на комфорта за пътуване и намаляване на интервалите за движение по бул. България и покрай НДК. Сегашната линия 7 е втората най-натоварената и използвана линия в София и често трамваите пътуват претъпкани. Това е очаквано, предвид неспиращото застрояване на южните квартали и затова предлагаме още една линия да се движи по бул. България, даваща нови директни връзки с центъра.” - казва независимият общински съветник Борис Бонев.

От „Спаси София“ казват, че предложението им е основано да данните на ЦГМ, които показват натовареност над допустимата на трамвайните мотриси по линия 7, както и най-добра събираемост от билети в целия град.

“В контекста на тежкото състояние на градския транспорт в столицата, предлагаме реорганизация на трамвайния транспорт, така че без допълнителни финансови разходи, едновременно ще се подобри обслужването на пътниците и приходите от карти и билети. Именно затова очакваме управляващите да подкрепят предложението ни и то да бъде въведено при завършването на ремонта на пл. Македония в края на февруари.” - обяснява Андрей Зографски от Спаси София и експерт към комисията по транспорт на Столичния общински съвет.

Сред мотивите на градските активисти е създаването на нови директни връзки с градския транспорт между южните квартали, центъра и най-натоварени станции на метрото. “С линия 17 ще можем да пътуваме без прекачвания между гъстонаселени квартали като Гоце Делчев и Стрелбище и метростанциите Сердика и Лъвов мост. Интервалите на движение ще бъдат намалени, а хората ще чакат по-малко по спирките и ще пътуват комфортно в по-малко препълнени трамваи.” - обясняват ползите от Спаси София.    

С въвеждането на новата линия 17 се предвижда и реорганизация на част от съществуващите линии с цел оптимизация на разходите и подобряване на връзките. Трамваите от линия 1 ще бъдат зачислени към новата линия 17, а трамвай 6 ще бъде подсилен с още три мотриси, с цел подобряване на обслужването на важни квартали като Иван Вазов, Надежда, Свобода и Обеля. “Нашето предложение е основано на данни и взима предвид, както подобряването на условията за пътуване с градския транспорт, така и финансовите аспекти на системата. Вярваме, че всички страни ще спечелят от тези промени.” - завършва общинският съветник Борис Бонев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още по темата: трамвайспаси софия
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До АнонименТе искат, а и трамвай 23 е предвиден за удължаване до Младост още от 80-те, но на общината не ѝ се занимава с отчуждаване.
20
2
 
6
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Малоумно предложение.В участъка М.Луиза-Ц.гара този трамвай ще дублира метрото,което е безмислено.Да спасим София от "Спаси София".
19
0
 
4
 
! Отговори
СПАСЕТЕ СОФИЯ ... преди 2 години
"НАЦИОНАЛИЗИРАЙТЕ" КАРУЦИТЕ НА РОМИТЕ И ГИ ПУСНЕТЕ ПО НОВАТА ТРАМВАЙНА ЛИНИЯ .....ЗА ЗДРАВЕ , БЕРЕКЕТ И ИКОНОМИЯ НА ПАРИ!...ТАКА---НЕМА ДА ИМА НИКАКВА КОРУПЦИЯ!!!
18
0
 
0
 
! Отговори
sofeto преди 2 години
17найската кръстосваше между Връбница и Илиенци!
17
6
 
13
 
! Отговори
Още меки китки преди 2 години
Сгази София стесниха и без това тесните централни улици в София за безумни велоалеи (по които минават по трима колела на ден). И напълниха града със инфантилните Ел.тротинетки управлявани от *** и напушени елементи, които не са способни да шофират кола !
16
2
 
8
 
! Отговори
БРАВО..... ХАХАХААА преди 2 години
А, кой ше дава парите.....??!!!
15
1
 
7
 
! Отговори
СгЪзи София преди 2 години
Я сакам трамвают да оди у Враца.
14
3
 
19
 
! Отговори
Меки китки преди 2 години
Тези от "Сгази София" са точно трима души: Борис и двете му любовници журналистите (никому известни), дето казаха че получили информация че "някой нещо си щял да им направи" !? Но така и не стана ясно кой и какво им е замислил ! А всъщност цялата олелия е за това че Боре се гласи за кмет на София (Мамма миа). Понеже Борето не умее да управлява автомобил е решил че всички граждани на София не трябва да го ползват !? Той беше инициатора да се отнемат 1/3 от тротоари и тесни улици за велоалеи.
13
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А кой ше и плаща тока
12
3
 
12
 
! Отговори
Кв. Иван Вазов преди 2 години
Трамвай 6 е на безумно големи интервали от време, като междуградски рейс. Да не говорим, че мотрисите са по-стари от баба ми. Движат се до Южния парк, където ходят много хора с малки деца, а също и възрастни хора. С тия високи стъпала на мотрисите е безумно трудно да се качиш. Но пък данък сгради и такса смет са най-високите в София.Алоооо Фандъкова, ако не последваш Цаццаров и сама не си подадеш оставката, ще те изгоним всички заедно.
11
1
 
4
 
! Отговори
Taню преди 2 години
Щото да превъзпитаме сeлEнитe е кауза пердута... Сичкото си сака утноу на ливаджичйе кат едно време с офчицитйе...
10
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Те да вземат да оправят трасето на трамвай 4 и 5 по Борис, че вече почти 2г го ръчкат, изостават с 5 месеца от крайния срок и напредъка е 0, изриха старите релси, изровиха всичкия метал, продадоха за вторични и си биха шута и вече 9 месеца никой не работи нищо там. Преди да хващаме да пускаме нови трамвайни линии дайте да довършим започнатите ремонти на старите а?
9
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Я да поискат и трамвайна линия 23 да стига до младост. Много ще е удобно.
8
5
 
28
 
! Отговори
dndkSF преди 2 години
кои ВСИЧКИ страни ще спечелят? някой мисли ли за хората, които живеят покрай тези линии? Натресохте на тия по Ботев линия 1 и 7, които бяха по Витошка, сега още един трамвай? вие само скапвате София, премахвате паркоместа без да сте построили един паркинг, слагате велоалеи и прецаквате въздуха на ул.Раковски за пешеходците, но вас това не ви интересува защото гледате само собствения си интерес.
7
9
 
25
 
! Отговори
София преди 2 години
Най-вредното НПО! Нулев обществен принос, само смешни фейсбуук постове къде как било, пък тук как било, а там иначе, и техните вечно неудовлетворени лакейчета дето подскачат покрай тях изпаднали в екстаз лишени от всякаква логическа и практична мисъл.
6
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Спаси София от Спаси София!
5
1
 
12
 
! Отговори
ддд преди 2 години
с незаконното трасе на Скобелев кво ше правим
4
8
 
20
 
! Отговори
а.а преди 2 години
спаси софия досега нищо умно не са направили. не стига че линия 1 6 и 7 се лангъркат празни след НДК те ще добавят още тряскащи трамваи по маршрут дублиран от метро. *** вижте малко човекопотока бе, ***. Трябва да пуснете 7та да върви межу НДК и Борово оттам нататък имат метро хората и се прекачват. Застанете на пилоните на ндк и вижте къде се слизат всички. После трамваите са празни
3
6
 
19
 
! Отговори
Спиро преди 2 години
"Спаси София" са доста непочтени. Заради тях не преместиха трасето далеч от сградите на бул."Скобелев" (между НДК и Петте кюшета) и вече 10 години трамвая руши жилищата на хората и им съсипва здравето. За тях, прочие и за Фандъкова всичко е интерес и алчност.
2
15
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Смешна организация ,явно от пришълци .Първо трябва да се разкара летището което прави смок а той се разнася към център ,Младост ,Студентски град .Второ за автомобилите един ден в седмицата без тях .И тогава да градиш друго .