Жителите на Мусагеница решават дали искат "Зелена зона"

Мястото на анкетата ще бъде читалище „Елин Пелин“
19 юли 2022 13:50, Нели Христова
48
Жителите на Мусагеница решават дали искат "Зелена зона"
Снимка: БГНЕС

Да има или да няма „Зелена зона“ и многоетажни паркинги в столичния квартал Мусагеница, питат от община „Студентска“. В тази връзка има идеен проект, който е част от нова транспортна схема на квартала. А въпросите са към жителите на „Мусагеница“, които могат да дадат мнението си за почасовото платено паркиране и за изграждането на многоетажни обществени паркинги на общински имоти в близост до метростанция „Г. М. Димитров“, пишат от Automedia.

Заключителната част от общественото обсъждане е в четвъртък (21 юли), когато ще бъдат представени промените в идейния проект, предложени от гражданите по време на предварителните представяния. Допитването ще започне на 15 септември, а крайната дата е 30 септември. Мястото на анкетата ще бъде читалище „Елин Пелин“.

В настоящия момент пълнолетните жители с адресна регистрация в квартала са приблизително 9000.Заключителната част от общественото обсъждане е в четвъртък (21 юли), когато ще бъдат представени промените в идейния проект, предложени от гражданите по време на предварителните представяния.

Съобщава се също така, че при липса на гражданска активност и доброволци за анкетата, допитването ще бъде организирано и реализирано от управата на район „Студентски“ в административната сграда.

Последното разширение на обхвата за „синя“ и „зелена “ зона в София е от 1 декември 2021 година. Тогава Столичният общински съвет промени и работното време - „синя зона“ в работни дни и събота от 8,30 до 20 часа с максималното допустимото време за паркиране 2 часа. За „зелена зона“ в работни дни е от 8,30 ч до 19,30 ч и в събота - от 10 до 18 ч, автомобилът може да е паркиран до 4 часа. „Синята зона“ струва 2 лева на час, а за „Зелена” - 1 лев.

Същевременно Центърът за градска мобилност стартира пилотна кампания за премахване на „кални точки“ за паркинги в зоните за платено паркиране. Решението е на Съвета на директорите на дружеството, което прие, че при наличие на финансов ресурс, до 30 на сто от средствата от винетни стикери ще отидат за подобряване на инфраструктурата и за чистота на въздуха. „Ще се съсредоточим върху по-малки места, които са за 7 до 15 автомобили, но повече като брой“, каза Иван Антов, председател на борда.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Винаги тия срещи ги правят в средата на лятото.
46
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Настроиха 10-ина нови блока на една плюнка място, пълно с 8-14ет. панели с по 12-13 входа и сега чак разбраха, че не може да се паркира ли? Целия град е гето, 2050 година никой няма да живее тук!
45
1
 
1
 
! Отговори
Реалист преди 1 година
Тихата междусъседска война за паркоместа скоро ще прерасне от пукане на гуми , чупене на чистачки и огледала в неизбежна визическа саморазправа - ако не се въведе зелена зона с ясни правила. Провинциалистите наблъскани в панелките са свикнали всичко да им е безплатно - и паркингите и поддръжката на градинките , детските площадки и междублоковите пространства - но това не може да продължава вечно.
44
0
 
2
 
! Отговори
111 преди 1 година
Накратко: Жителите на Мусагеница НЕ ЖЕЛАЯТ въвеждане в квартала на платена зона, но проектът е заплатен, накой е прибрал парички за него, други очакват да лапкат кинти след въвеждането му, при това без особени усилия, и ще се провеждат срещи до припадък, докато прокарат това безумно решение, въпреки мнението на хората в квартала.
43
0
 
1
 
! Отговори
111 преди 1 година
Самата дефиниция на проекта "нова транспортна схема", употребена за междублоковите алеи е безумна, защото там нито има интензивен транспорт, нито е необходимо да се прави нещо за промяната на нещата, защото пред блоковете паркират основно живущите в блоковете. А именно това не е оценено с т. н." транспортна схема.Да не говорим, че това, ако се въведе в квартала, си е чиста проба дискриминация, т. к. ще е приложима без желанието на живущите и няма да е факт за други квартали в София.
42
0
 
1
 
! Отговори
111 преди 1 година
Поредната "предпоследна среща" по въпроса е с цел хората да се уморят от подобни обсъждания и общинарите да обявят за липса на интерес, за да прокарат безумните си решения, като докарат няколко платени "поддръжници от квартала", представяйки ги за болшинство. Досега не успяват, но се вижда, че не се отказват. Борбата им продължава, защото това са едни парички, паднали им просто така, наготово и без никакви инвестиции.
41
0
 
3
 
! Отговори
111 преди 1 година
На подобни няколко срещи, присъстващите жители на Мусагеница ясно заявиха, че не желаят въвеждане на платена зона в квартала. Нито един не изказа подкрепа за идеята. Доводите на хората бяха, че по проекта се НАМАЛЯВА броят на паркоместата, а в квартала продължава безумното презастрояване с разрешението на общинарите. Т. е. проблемът няма да бъде решен, живущите ще бъдат обложени с допулнителен налог, а гаранция за паркомясто пак няма да има.
40
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Така е, всичко вече е решено, включително и какъв да е резултата от "допитването".
39
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Платените зони за паркиране силно увеличават проблема с паркирането, вкл. и в съседните квартали.
38
0
 
3
 
! Отговори
Весо Весо преди 1 година
Нищо няма да решават. То вече е решено. Само прах в очите. До година - две ще я има.
37
2
 
0
 
! Отговори
Софиянец преди 1 година
Зелена зона в най-селската част на Младост 1, е пълен парадокс, не знам как ли ще го приемат, селяните дето живеят там - браво! Аз също искам да си платя 100лв на година за паркомясто пред блока, пък живея по-далеко от околовръсното и по-близо до центъра от село Младост, но не ме е огряло...
36
0
 
3
 
! Отговори
Бездънни джобове преди 1 година
Трябва да се папка, да се папка здраво, а таята да плаща, да плащани пак да плаща, на данъкоплатеца трябва да му е зле като го яздят всякакви тарикати
35
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Връзката ГЕРБ-Таки е много топла. От ваденето на "лейтенанта" на Таки, Любо Младежа от затвора лично от Борисов, през опита да се инсталира Кралев като шеф на БФС благодарение на активното мероприятие със свастиките от София-Запад, до перлата в короната - подаряването на Капитан Андреево на Таки.
34
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До зер, какви глупости пишеш? Провери разпределението за 2022г. и пак се изкажи.
33
3
 
9
 
! Отговори
зер преди 1 година
до 30, еми да, ако софия не поглъщаше над 50% от бюджета за регионално развитие може би нямаше да има такъв прилив от хора от страната. Лакомото номенклатурно управление на града и държавата направиха така, че хората да търсят реализация тук. Всички новодишли в града не са го направили щото толкова много ги кефи градът.
32
1
 
5
 
! Отговори
алф преди 1 година
проблемите с паркирането са заради зоната
31
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Няма никакъв смисъл от тези зони, това е само пълнене на джобовете на определени хора. Проблема си остава, много коли - малко място за паркиране.
30
13
 
8
 
! Отговори
123 преди 1 година
Всичките *** домъкнали се през последните 30 години, да си се връщат кой от къде е! Преди това проблем с паркирането не е имало.... А не да ми реват, че не могат да си паркират пред входната врата, като на село.....
29
0
 
23
 
! Отговори
София преди 1 година
ЦГМ колко инвестира от тези такси за платено паркиране в инфраструктура и подобряване на състоянието на настоящата такава? Центъра като изкл. главните булеварди, малките странични улички прилича на ***. Тротоари? Велоалеи? Зеленина? Чистота? Само зони, такси, глупости и накрая излизат на загуба. Престъпна, безполезна организация.
28
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Къде са парите от зоните?Всички тротоари, даже по преките на Витошка, са в следвоенно състояние и то в продължениена години. Тия зони пълнят джоба на няколко чекмеджани.