Местят трамваите от бул. "Скобелев", ремонтът започва догодина

СО: Новият релсов път ще е модернизиран, вибро и шумо изолиран
24 авг 2022 08:21, Анисия Иванова
20

Временното трамвайно трасе по столичния бул. "Ген. Скобелев" трябва да бъде премахнато до една година. Това постанови Софийският градски съд по делото срещу Столичната община, заведено от жители в района.

Хората, които от години живеят на столичната улица "Скобелев", споделят, че шумът и вибрациите от преминаващите трамваи са непоносими.

"Ние живеем тук, тресе се цялата кооперация, като минават трамваите. От години се разправяме с общината", посочи Тодоров.

Трасето е изградено през 2010 г. Хората се оплакват от състоянието на улицата, както и от тесния тротоар за преминаване.

Преди 5 години срещу общината бяха заведени два колективни иска от живеещи в района граждани, които настояваха трамвайните линии да бъдат премахнати или преместени.

Още по темата

Временното трамвайно трасе на бул. "Скобелев" е трябвало да бъде премахнато още преди 10 години с пускането на втория метродиаметър. До края на месеца Столичната община ще обяви процедура за избор на изпълнител за изместване на трамвайното трасе на бул. "Скобелев" и ремонт на транспортния тунел на НДК.

"Проектът предвижда премахване на единичния коловоз от южната страна на локалното платно на бул. "Скобелев" и изграждане на двоен коловоз, чрез нова рампа, която ще позволи изтеглянето му от съществуващите сгради. Новият релсов път ще е модернизиран, вибро и шумо изолиран", посочиха в своя позиция от Столичната община.

По трасето минават 4 трамвайни линии, в делничен ден - по 28 трамвая на час, а в празнични дни – по 10. Редовните пътници обаче се притесняват от бъдещ ремонт на трасето.  

Очаква се строителните дейности да започнат през следващото лято, като приоритетно ще се направи трамвайното трасе. А Столичната община ще поиска отсрочка от съда за премахването на трамвайното трасе.

Вижте повече в репортажа на Анелия Георгиева по Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Трамвая по Стамболийски трябва да го възстановят, както беше преди години - от Възраждане да продължава направо към площад Света Неделя.
14
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Голямата грешка е пешеходната зона на бул. Витоша. Тази зона обърка цялото движение в тази централна част на София. Трамвая по Скобелев до сградите е следствие на тази грешка.
13
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Какво му е на трамвая по бул. Стамболийски? Съвсем на мястото си е. Може да шуми повече на колелото в Западния парк и когато завива на площад Възраждане.
12
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Затова трамвайните трасета трябва да минават, както беше преди 1989 година. Тогава се мислеше кое как да бъде. В случая с бул. Скобелев, мястото на трамвайните линии е по средата на булеварда и след това в тунела и в посока Лозенец.
11
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А трамваите по бул.Стамболийски кога ще ги махнат ?Там да видите какво е трасето и е така от 20години. Първият трамвай сутрин минава със скорост и звук на излитащ самолет . Ама там не живеят специални хора , та затова решение на проблема няма да има близките години .
10
1
 
2
 
! Отговори
Иван преди 1 година
Изцяло е сбъркано трасето - специално Скобелев е неподходящ, в тази му част - евентуално ако някак се минава над тунела, може, обаче пак ще е тясно - изобщо измъчена работа - трябвало е да се мисли още при строежа на НДК, то се е мислело, но след това е пренебрегнато, защото никой не е предвиждал Витошка да е пешеходна.
9
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В нормалните държави развиват релсовия транспорт - трамваи и метро. Само в София Фандъкова закрива трамвайни линии като тази през тунела до НДК и линията за Студентски град.
8
2
 
4
 
! Отговори
Pernik преди 1 година
Za remonta na kitajcite shte im trjabvat nai mnogo tri sedmici
7
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тази линия показва как се правят нещата без да се мисли.
6
26
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В нормалните страни трамваят е изкъртен. Може да оставите една линия за атракция и дотам. За какво ви е такъв кит в града през века на тротинетките. Трябва акъл а не даскалица сложена там да мънка.
5
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
След всеки нова ремонт на Фъндъка София става все по-грррозна, неприветлива и неуютна. Поне тоалетни направи свестни по-ще е от полза. Да не си облекчават хората принудително нуждите по входовете.
4
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Временната линия" щяла още доста години да е "временна", ако хората не бяха се обърнали към съда...
3
8
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ами нали чеpвените тpолове искат комунизъм, ето това е комунизъм, строи се бавно и некачествено... В капиталистастическите държави се строи бързо и качествено. Но вие демокрация и капитализъм не искат. Ами като не искат тогава не се оплаквайте от ниски пенсии, ниски доходи, лоша инфраструктура, мизеpен живот, лоши услуги, лоши хора около вас...
2
4
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дванадесет годиниииии - на това крадли ва та кметица му вика ВРЕМЕННО! ТЕЯ ептен за *** ни броят. Сега ми е интересно коя следваща съдебна инстанция ще ОТМЕНИ това решение? *** много ми е интересно!!!
1
10
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това е малка част от видимите резултати на банкянския арестант и белчинската способна хубавица.