София окончателно остава без нощни автобуси

Не се знаело дали ще има пари и за издръжката на дневния транспорт
31
София окончателно остава без нощни автобуси
Снимка: БГНЕС

Четирите нощни автобусни линии, които функционираха в София до 2020 г., няма да бъдат възстановени, реши днес Столичният общински съвет (СОС).

Независимият общински съветник Борис Бонев внесе доклад в СОС за подновяване на нощните линии, който съветниците не одобриха. Той припомни, че нощният градски транспорт започна да функционира в началото на 2018 г., след голяма кампания на "Спаси София", която събра над 32 000 подписа. В първите месеци след въвеждането ѝ десетки хиляди софиянци се възползваха от услугата, а след последните промени в тарифната политика, нощният транспорт беше добавен като безплатна услуга за притежателите на годишната карта за цялата градска мрежа. В края на 2020 г. нощният градски транспорт беше спрян в края на 2020 г. заради оптимизация на разходите заради коронакризата, предаде БТА.

По време на дебата в зала Зафир Зарков, зам.-председател на транспортната комисия към СОС, каза, че ситуацията с обществения транспорт не е никак добра и дори не се знае ще има ли средства за издръжката на дневния транспорт. Зарков подчерта, че ситуацията се усложнява и с неясните параметри на държавния бюджет.

"Не може да взимаме такива решения, които ще доведат до генериране на допълнителни разходи за системата", каза Зарков. Той призова колегите си за отговорно и разумно мислене, за да може да се гарантира дневният транспорт, който е масов за гражданите на София. "Ако бяхме Дубай и разполагахме с необходимите средства и метрото през нощта можеше да върви през 20 минути", добави Зафир Зарков.

Карлос Контрера, председател на транспортната комисия към СОС ,каза, че докладът, внесен от Бонев, е знак към онази част от столичани, която наричаме умно-красиви, според която възможностите на общинския бюджет са безкрайни. Намираме се в ситуация, коренно различна от тази, в която четирите линии на нощния транспорт бяха разкрити, посочи Контрера. Той добави, че през 2019 г., последната „нормална“ година, нощният транспорт генерираше 1,9 млн.лв. загуби при 250 хил. пътувания за цялата година. Сега средномесечно по около 30 автобуса не могат да обслужат градските линии, защото чакат резервни части. В комисията по транспорт синдикатите изнесоха данни, че няма и достатъчно шофьори, каза Зарков и попита Бонев той ли ще кара автобусите, ако не се намерят водачи.

Председателят на СОС Георги Георгиев отбеляза, че за нощния градски транспорт са нужни 2 млн.лв., които "Столичен автотранспорт" няма как да подсигури. "Кои автобусни линии да премахнем, за да има нощен транспорт. Постоянно СОС одобрява вземането на заеми за автотранспорта,", допълни Георгиев.

В заключение преди гласуването Борис Бонев заяви, че аргументите на противниците на възстановяването на нощния транспорт показват неразбиране за ползите за града като възможност за придвижване на хората, облекчаване на трафика и намаляване на катастрофите. Освен това, по думите на Бонев, през деня има алтернативи за придвижване, а през нощта- не, особено с поскъпването на такситата от 1 януари. Бонев даде за пример градове, в които и сега, по време на финансова криза, нощният транспорт работи като Прага с над 30 нощни линии и Белград с над 20.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още по темата: транспортавтобуси
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А, в Клуж как е? Там има ли денонощен градски транспорт с безплатно билетче срещу десет клетка?
23
3
 
6
 
! Отговори
Мда преди 1 година
Герб какво да се каже повече - добре , че не са закрили и дневния транспорт
22
5
 
5
 
! Отговори
Алекс преди 1 година
Едно добро решение.За любителите на кръчми и дискотеки има достатъчно таксита.
21
0
 
4
 
! Отговори
ЧАСТЕН НОЩЕН АВТОБУС преди 1 година
И проблема се решава....
20
1
 
1
 
! Отговори
НОЩНИ ЯВТОБУСИ преди 1 година
Само частни....да продават билет в тях по 3 лв....
19
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Маааааааааааааа кеееее виии! На бунт, Софиенциии!
18
4
 
3
 
! Отговори
Провинциалист преди 1 година
Мамини Софийски, имате си бол таксита, имате най-големите доходи,ще плащате като попове! Няма вечно цяла България да ви поема разноските и на Топлофикация,и ВИК,и автобусния транспорт! Станете вече нормални българи,а не вечно облагодетелствани!
17
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Но пък почти единодушно одобриха удължаването на срока на концесията на Софийска вода с 8 г. и 4 месеца до 6 февруари 2034 година. По този начин концесионният договор, сключен през декември 1999 г., ще бъде 33 години и 4 месеца. Явно комисионната е била добра за всички съветници на работа в общината. Друг е въпроса дали защитават интереса на общината или лобито на концесионера.
16
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Който виси по нощите определено има пари за такси или дринк енд драйв, комунизма свърши неща които са на загуба се прекратяват.
15
6
 
8
 
! Отговори
Пешев преди 1 година
Фандъчката да признае че не само София е фалирала ами цяла България е почти фалирала под мъдрото ръководство на ГЕРБ. То само с крадене не става, трябва и акъл.
14
1
 
8
 
! Отговори
Аре стига глупости преди 1 година
Да бе, с тротинетка в тъмното, при дъжд, сняг и студ, от центъра до Младост. Вие у ред ли сте?!
13
1
 
2
 
! Отговори
Albi преди 1 година
Нали *** с по 3 коли.За какво му е транспорт, че то срамно да се качиш на автобуса.
12
2
 
12
 
! Отговори
Стамат преди 1 година
Няма да има нощен транспорт, защото не можем да управляваме добре дневния. Май някой е време да си ходи на село и да не се занимава с управление...
11
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нощно време,младите използват тротинетките ,вярно е!
10
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тука мирише на друго! Като няма нощен транспорт,има тротинетки под наем! Наемаш и оставяш където поискаш. Видях как се возят и по двама,че дори и трима! А обществения транспорт ще пести в гаражите!
9
0
 
11
 
! Отговори
гневен драскач преди 1 година
"Ако бяхме Дубай" - цените на имотите в София вървят към дубайски
8
1
 
4
 
! Отговори
хюго капет преди 1 година
Карлос Контрера от Пеуник да е шеф на комисията по транспорта в София е достатъчна гавра с града. Това нещо възпитание, обноски - няма, баце. И защо изобщо е напуснал най-хубавия град на света?
7
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Всичко се Краде с 200 - геП геП геП ! -Милиардерчетооо !!! слага го Мъск у задния джоб
6
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Лобито на бакшишите и копърките прибра парите и си свърши работата.
5
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
София умира, но не поумнява.Ще изчезне като Чиченица и маите.