Недоволство от новите цени на транспорта в София, хората не слизат от колите

Цената на месечната карта не била променяна 12 години
76
Недоволство от новите цени на транспорта в София, хората не слизат от колите
Снимка: БГНЕС

Омбудсманът Диана Ковачева е получила десетки жалби срещу въведените нови правила за пътуване.

"Хората реагират доста негативно и остро срещу промените, които ги лишават от правото на избор", обясни Диана Ковачева пред БНР.

Още по темата
Идеята хората да слязат от колите, с това оскъпяване и с въвеждането на по-неудобни формати за пътуване едва ли ще се случи, коментира омбудсманът.

Според Ковачева това не е справедливо и гражданите са недоволни както от отпадането на месечната карта за пътуване с метро, така и от отпадането на месечната карта за една линия.

Диана Ковачева не смята, че нещо налага отпадането на месечна карта за една линия с наземния транспорт, както и на талоните за десет пътувания за по-рядко ползващите градски транспорт.

Кое налага да се валидират тези карти, при условие, че човекът вече си е платил за услугата, пита още Ковачева.
Като се изключи застраховката, статистиката обслужва основно местната власт, допълни тя. По думите ѝ в час пик това затруднява пътуващите.

Като цяло хората не са доволни от промяната. Една промяна трябва да носи удобство и да не оскъпява услугата. Чудесно е да бъде оптимизирано, стига да е по-лесно за хората, но в случая не е така, заяви Диана Ковачева.
Според нея всяка промяна трябва да бъде съобразена и със социалната поносимост и трябва да има баланс между финансовите интереси на общината и интересите на гражданите, категорична е тя.

Диана Ковачева напомни, че жалбите са започнали да пристигат още в средата на миналата година, по време на общественото обсъждане на промените.

"Жалбите миналата година на два пъти нараснаха рязко. В последните дни са десетки, които валят в институцията, защото темата е на дневен ред и хората са пряко засегнати. Важна е индикацията, че определени промени не отговарят на техните очаквания", каза  тя.

Каквато и информационна кампания да се проведе, при такава сериозна промяна в начина на пътуването и реформа, никога няма всички да са доволни, смята Зафир Зарков, заместник-председател на транспортната комисия в Столичния общински съвет.

Има може би основателна критика към ЦГМ, че комуникацията не е достатъчна, призна той, но изтъкна, че основната цел е била да се запазят цените на основните превозни документи.

Цената на месечната карта за всички линии например не е променяна над 12 години, уточни той.

Зарков бе категоричен, че транспортът на града е в сериозна и неприятна финансова ситуация след пандемията от коронавируса и драстичния ръст на цените на енергоносителите.

Ако миналата година не са били отделени допълнителни 74 милиона лева  от държавния бюджет за градския транспорт на София, сега той щеше да е "драстично редуциран", отбеляза заместник-председателят на транспортната комисия в СОС.

Не е вярно, че валидирането е в полза само на местната власт, посочи Зарков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
64
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Градския трябва да е оферта или далавера хората трябва да се почувстват стимулирани. А именно това може да стане когато и цените станат справедливи. 1. Повечето пъти в градския в студено.2. Качват се всякакви хора возещи се без съответния документ и ти остави това но създават проблеми за останалите пътници къде с благоухание къде с държание. 3. Накратко в градския е мизерно и дори макар и вече с камери за видеонаблюдение не е безопасно.Та замислете се кой би оставил автомобил за да си прич
63
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Някой е инвестирал в един говорител, който ще спасява София. Аз мисля че София трябва да се спасява от подобни говорители.
62
1
 
21
 
! Отговори
MOLI преди 1 година
ЕДИНСТВЕНОТО,КОЕТО НЕ ИСКАМ Е ДА ТЪРЧА ИЗ ТРАНСПОРТА ДА СИ ВАЛИДИРАМ КАРТАТА.ПРЕДПОСТАВКА, ХОРАТА ДА СИ ИЗГУБЯТ КАРТИТЕ И ДА СИ ИЗПОКЪСАТ ЧАНТИТЕ.
61
0
 
7
 
! Отговори
Истина преди 1 година
Интересно как точно са решили да се справи с екологичните проблеми русата от СО , която отговаря за ресора.Със сигурност няма да е с помоща на градския теанспорт, защото при тези цени и малкото, които се возят( изк.метрото) ще яхнат автомобилите си.Най-вероятно ще подемат кампания за газифициране на ромските махали :))) , защото с предложените условия, със сигурност няма да са солари.
60
1
 
0
 
! Отговори
Аз съм най- умния ! преди 1 година
81 -- може да си купил лада приличаща на Жигули ,но не и чисто жигули ! Те вече са със черен километраж и помпата за чистачките не е кръгла гума -- и аз съм от дедовците !
59
2
 
6
 
! Отговори
Аз съм най- умния ! преди 1 година
На тези които правят тези дивотии тука децата ще им идат да живеят във Лондон отлично финансово подплатени --а те никога няма тука да направят нещо лондонско ! Макар че, те много добре знаят как е във Лондон и Австрия нали всяка седмица са там на шопинг и много им харесва ! Б-я е донор изсмуква се всичко от гостоприемника и се заминава във някое чисто оправено място примерно около женевското езеро !
58
10
 
2
 
! Отговори
Аз съм най- умния ! преди 1 година
Хем *** хем метро иска пък и ел автобуси пък и билет на цена отпреди 89 г --- може но за сметка на цяла България -като София е рая а всичко друго АД ! Ако във София ви бяха направили околовръстно като п;овдивското щяхте всички да станете пешеходци ,на него ако закъса една кола и опашките стигат до Пазарджик защото е най-неграмотното във света ,така се строй другаде за да има за София и джоба !
57
6
 
4
 
! Отговори
Аз съм най- умния ! преди 1 година
Ще ти дадем карта САМО за метрото бе !!! но ще бъде три пъти по-скъпа , защото до сега си се возил за сметка на видинчани , но на тях това не им харесваше и избягаха от страната !
56
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Абе идете и вижте как е това нещо в Англия или например в Истамбул - е къде Е ! Лесно бързо и без гратисчий !
55
2
 
4
 
! Отговори
Аз съм най- умния ! преди 1 година
Първо се излиза от Фандък и се казва Градския транспорт във София набутва цяла Б-я със еди си толкова милиона !!! А тя се е скрила под земята ! След това се казва всичко ново се прави за да не сме постояно толкова милиони вътре ! Няма какво ,а и не можем да измислим друго освен драстично увеличаване на цената на билетите -- защото вече не е Бойко на власт постояно да налива пари само във София а другите да ум- рат се налага и вие да си извадите портмонетата най -накрая ! Плащайте си цената!
54
1
 
14
 
! Отговори
Име преди 1 година
До АнонименЛогиката е да откажат хората от хартиените билети и плащанията в брой, и всички да минат на дигитални карти, които съдържат лични данни. Прочетете за цифровата валута и умните градове ...
53
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В никоя държава нямало карти за една линия и месечни? Странно. В Англия за Лондон продават за 24 часа карта, даже я слагат в цена на билета за влака до там при желание. Във Виена има карти за 1, 7, 14 дни. Даже тия карти са проста хартийка с написано с химикал името ти. Та Бонев да не лъже като дърт ром. Хората някак си са излизали от държавата и са видели кое как е.
52
2
 
36
 
! Отговори
Баби преди 1 година
До Чиновник!!!Алооо, за ваше сведение тези дето харчат пари за фойерверки, чалга, алкохол, маркови дрехи и прочие НЕ СЕ ВОЗЯТ В ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ!!! ТЕЗИ СА В СКЪПИТЕ СИ КОЛИ !!!ЗАБЛУДЕН СТЕ МНОГО !!та точно тези не си купуват едногодишни карти ! И ОЩЕ НЕЩО : ЗАЩО ЩЕ МЕ П РИНУЖДАВАТ ЗА КАРТА ЗА ЕДНА ГОДИНА!!! НИКОЙ НЕ Е ЗАСТРАХОВАН В ТОЗИ ЖИВОТ И ДАЛИ ЩЕ МОЖЕ ДА ПОЛЗВА ЕДНА ГОДИНА !!!ПЪТУВАМ САМО С МЕТРО!!! САМО И ЕДИНСТВЕНО С МЕТРО ! ИСКАМ СИ КАРТАТА ЗА МЕТРО. ТОЧКА. ТОВА Е !!!!
51
12
 
4
 
! Отговори
Американ преди 1 година
Значи бензинът е евтин щом не слизат от колите.
50
5
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Фандъкова отново направи пълна каша.
49
7
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Долу Фандъкова и всички лакеи на Тиквата!
48
0
 
31
 
! Отговори
?!?!?! преди 1 година
Първа и втора валидация на картата ми изписва Невалидна карта ... Чак при третия път ми я прие прословутата система на СГТ ?!???! Ако беше минал някой контрольор с радост щях да му запуша устата с касовата бележка за платената услуга, която съм направил за возенето си в градския транспорт !!!
47
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен-"Онзи ден си купих билет от шофьора за 2 лв. Валидирах кода на устройството и после смених автобуса. Мислех,че имам 1 час и с хартиеното билетче. Пък във втория рейс изписа,че билета не е валиден"- Е,та да си дойдем на думата:ТОЧНО ТОВА Е ЦЕЛТА ИМ-ЛЕЕЕКИЧКО и ТИХОМЪЛКОМ ДА ПРИЕМЕМ,ЧЕ БИЛЕТЧЕТО ВЕЧЕ СТРУВА 2 ЛВ. На това разчитат-на "глупавите" да им е трудно с валидирането,та да си купуват билет от 2 лв.... Да,но "глупавите" разбираме поредните трикове на СО!!!!!!!!!! Ще търпим ли?
46
16
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Ха Нито е по- удобно нито е по- евтино с кола в София. Няма нищо по- изнервящо от шофиране в делничен ден в столицата. Събота и неделя по става.
45
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Онзи ден си купих билет от шофьора за 2 лв. Валидирах кода на устройството и после смених автобуса. Мислех,че имам 1 час и с хартиеното билетче. Пък във втория рейс изписа,че билета не е валиден. Значи ако е карта пластика ще е валидна в рамките на 30 мин или час. Ако е хартиен билет,който е и по-скъп не е валиден за втори рейс. Нещо не разбрах логиката