Тръгват нови нископодови трамваи по линии № 4, 5 и 18 в София

Няма да има жега през лятото и студ през зимата в транспорта, обеща Фандъкова
Обновена: 14 мар 2023 15:51 | 14 мар 2023 15:38, Анисия Иванова
27

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

“За мен е удоволствие да присъствам на пускането на първите 14 от общо 29 нови трамвайни мотриси по реконструираните три трамвайни линии по бул. "Цар Борис III”, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова на представянето на първата пратка от новите нископодови трамваи, които ще обслужват линии № 4, 5 и 18 на Столичния градски транспорт.

“Тези 29, с доставените преди това трамваи, стават общо 67 нови трамваи. Това е повече от половината трамвайни мотриси на територията на нашия град", заяви още Фандъкова.

“Това е част от мащабната модернизация на наземния транспорт и заедно със строителството на Депото това е истинската промяна в градския транспорт в София и една от най-важните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух”, коментира още Фандъкова, след което уточни, че след провеждането на първия конкурс за доставка на 25 трамвая са били спестени средства, с които да се закупят още четири нови трамвая.

“Безспорна е модернизацията за градския транспорт в столицата - 100% тролеи, 90% от автобусите - над 120 електробуса вече се движат по линиите в столицата, и вече с новите трамваи и реконструираните трамвайни релси, дигитализацията на градския транспорт, това е реалното действия в полза на гражданите на София. Метрото и столичният градски транспорт обслужват хиляди софиянци, които имат право на по-добро качество на градския транспорт, повече достъпност. Мотрисите са нископодови, оборудвани с видеонаблюдение, климатизирани, така че назад във времето останаха спомените от жегата през лятото и студа през зимата”, подчерта още столичният кмет.

Очаква се втората партида чисто нови трамваи да бъде доставена до края на лятото. /БГНЕС

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Цялата кохорта гърбави оли го френи се изтипосали да си правят предизборни селфита, зер всеки ден се возят на трамваите, не само като трябва да се режат лентички. Цирк "Борисовски"
25
2
 
0
 
! Отговори
ПроСоТо преди 1 година
Ще уточня за тези,които не разбират:-Аз НЕ съм против прогреса!...НО:-..Той явно НЕ е за сегашното ниво на "Хомо Сапиенса" !...Защото:-Вземете пример с "прогреса в усвояване на атома" !..-Какво се получи от него?..-Ами стана така,че сега седим на десетки хиляди ядрени бомби,които могат да унищожат човечеството !!!...Е?...Викате ли "ура" за КРИВОРАЗБРАНИЯ "прогрес" ?
24
4
 
1
 
! Отговори
ПроСоТо преди 1 година
хм !...Гледам снимката от кабината на ватмана,отрупана с екрани,копчета и бутони ,и се питом:...-Какво им беше на старите кабини с двете ръчки-едната за скорост,другата за спирачката?!..Работеха си перфектно !...та:..-"Прогрес",добре,но всичко ли трябва да заменяме,особено ако е доказало ефективността си ?...викате:-"Ами пари има да са усвояват бе просо,ти какво искаш?!"..?
23
2
 
1
 
! Отговори
Будна съвест преди 1 година
А кога ще пуснат прилични трамваи по линия 10? 18 ката и сега е нископодова. 12 ката!-също. Трамвай номер 10, обаче, единственият трансоорт от пл. Журналист до хотел Маринела, 8 спирки, е отчайващ. Една мотриса, високи стъпала, мръсно и т. н.
22
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Втора употреба са. Гербажийската модернизация значи втора ръка техника и наполовина хасфалт, да си знаете преди еуфорията и тупането по гърдите.
21
1
 
2
 
! Отговори
VladTepes преди 1 година
Преди време 18 беше с единични вагони T6A2(SF) и беше адекватно натоварен, добре би било да се върнат.
20
1
 
2
 
! Отговори
VladTepes преди 1 година
До Линия 18Пътувам редовно в пик в участъка Света Неделя - Хладилен завод и не съм видял трамвай със запълнени седящи места независимо от посоката. Определено линията трябва да се обслужва с по-малки вагони.
19
0
 
3
 
! Отговори
VladTepes преди 1 година
До BrunoПърво трябва да се ремонтира кошмарното трасе по Рожен между надлез Надежда и Илиянско шосе.
18
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На Есен с хартията ще спечелят.
17
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И това ли беше с инхаус процедура?Кой и как спечели конкурса.?Дали е същата фирма на милярдера бияч?Това ще се разбере само ако не изберете ГЕРБ,БСП,ДПС или някоя патерица на тези три ИТН,ВМРО или Възраждане.Махнем ли тези,махнем ли Радев и Гешев,може и да се стигне до истината.
16
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Чао ГЕРБ.Това трасе го правихте над 5 години.Да се бяхме събрали с ръце без техника щяхме да го направим за половин година.Смешни и нагли сте.След колко време ще правим ремонт на трасето? И сега един контрол да се направи за качеството и да видим колко са крали.На магистарлата Хемус май вместо 20см имаше 14 см.Или с просто думи крали са до 30 %.И после същия койоъ крал бие и принуждава хора.ГЕРБ вие сте рак на Р.България.Трябва сериозно лечение.
15
0
 
2
 
! Отговори
Кога преди 1 година
А нали от 23 февруари щяхте да върнете четворката по линията през Красна поляна? Обещавате, но не изпълнявате.
14
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бойко предизборно се сети, че все още трябва да управлява и градът. Не бой се, бат Бойко, на есен с песен дет' се вика.
13
0
 
0
 
! Отговори
Bruno преди 1 година
А мотрисите на 6-цата кога ще се подменят? Събуждат целия квартал като минават
12
1
 
4
 
! Отговори
доналд преди 1 година
До Анонимен5 годишните евронорми коли с компресирани двигигателчета 1,2л са за баламурници като теб дето гледат само Арте и четат главно Дойче Зеле. Като се качите 3ма разхода уж обявен 4 си отива на 10. С вредните емисии е пропорционално. Обясни ми моля те моят 18 годишен кабриолет, който излиза 1 седмично от гаража замърсчва повече от колите на новите хора от новите квартали дето ги ползват 7/7 в антиградската събърбан малинова среда?
11
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Гледам че г-жа Данчето се е снимала в новите превозни средства, заедно с още няколко дребни душици от СОС и искам само да ги попитам, те дали си валидираха абонаментните карти при качване?
10
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Линии 4, 5 и 18.... Вече не знам къде са тези линии. Фандъкова през ден сменя маршрути, закрива линии и т.н. Едно от най-важните неща е да мислиш когато определяш маршрута и после да не го мениш поне 150 години.
9
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Трамваите бяха много удобно превозно средство до 1989 година. Бяха евтини, бързи, на малък интервал и с много добре подбрани маршрути. Сега е точно обратното, а ако на някой трамвай маршрута му е добър, значи още не са го променили. Билетчето 4 стотинки за трамвай и 6 стотинки за автобус и тролей, де ги сега....
8
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Излиза, че в София сега има десетина пъти по-малко трамваи в сравнение с до 1989 година.
7
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тука в Люлин вървят едни трамваи от началото на миналия век. Внос от Европата. А в москва вече са пуснали трамваи на автопилот. Без ватман, демек.