Орлин Алексиев за участията си в рали Дакар

Българинът е на 17-то място през 2013-а година
Обновена: 3 окт 2019 16:32 | 3 окт 2019 16:31, Анисия Иванова
Орлин Алексиев за участията си в рали Дакар

Орлин Алексиев е човек с много лица. Познат в страната като един от най-успешният ни пилот в офроуд състезанието рали Дакар, записал най-доброто класиране на България до този момент в състезанието. От друга страна от 2007-а година е общински представител в Столичния общински съвет, а от 2011-а председател на Съвета за управление на Специализирания общински приватизационен фонд.

За първи път на рали Дакар Орлин Алексиев се явява през 2013-а година с автомобил BMW X1 Proto. Също така за първи път българи стартират надпреварата с автомобили, а не с ATV-та, а подготовката за състезанието преминава през редица местни и чуждестранни офроуд надпревари, като най-големият тест в реални условия е ралито в Монако, където автомобилът на Орлин Алексиев има проблеми с електрониката.

Въпреки това екипът работи усилено и застава на старта на световноизвестното офроуд състезание. Още в първите километри на надпреварата, автомобилът на Орлин Алексиев започва да прегрява. Но сервизният екип се справя изключително добре и автомобилът на общинския съветник завършва надпреварата с най-доброто класиране на България до този момент на надпреварата – 17-то място в класа и 61-во в генералното класиране.

След като се завръща в България Орлин Алексиев споделя пред медиите, че преживяването на рали Дакар е било много по-тежко отколкото си е представял. Гледането на видеа и четенето по темата представят една минимална част от това, пред което се изправят състезателите в действителност.

Въпреки големите трудности Орлин Алексиев застава на старта на рали Дакар и през 2014-а в аржентинския курорт Росарио, този път с Fiat Freemont. Преди началото на рали Дакар, българският екип заяви намерението си да се опита да влезе в топ 10 в кралския клас Т1 за прототипи, наравно с фирмените отбори.

Те разчитаха на изцяло обновената машина с по-мощен двигател с две турбини и мощност над 350 конски сили. Отборът отново разчиташе на собствена асистенция, съставен от доказали се в предишното състезание специалисти и специално подготвен камион 4х4.

В кръг от националния шампионат по офроуд, провел се в Пловдив, започна и подготовката, като се направиха реални тестове на автомобила, при които технически проблеми не позволиха на отбора на Орлин Алексиев да се запише в челната тройка.

На рали Дакар обаче, българите стартираха добре, след което влязоха в серия от технически проблеми, загуба на темпо, недоспиване, а проблем с качеството на горивото ги принуди да прекратят участието си в 4-тия етап.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още от
Спонсорирано съдържание