Проектът Дунав мост 2 – изграден на 72%

Напредък има и в прилежащата инфраструктура
Обновена: 22 мар 2012 10:36 | 22 мар 2012 10:35, Красимир Ангелов
11
Проектът Дунав мост 2 – изграден на 72%
Проектът Дунав мост 2 при Видин-Калафат е изграден на 72 процента. Снимка: БТА

Проектът Дунав мост 2 при Видин-Калафат е изграден на 72 процента, съобщават от информационния офис на проекта.

Прилежащата инфраструктура, която води до моста, пък е завършена на 88 %.

В сряда бе издигнат и последният стълб на моста при Видин - четвъртият в плавателния участък на реката, който достига височина 44,76 метра. В основата му има 24 пилота на дълбочина до 78 метра.

За предпазване на фундамента на стълба от сблъсъци с кораби или други тежки предмети, ще бъдат поставени общо 19 двойки защитни елементи, всеки един от тях с тегло от 80 до 120 тона. Пет двойки от тези елементи вече са монтирани.

Още по темата


Връхната конструкция на моста при стълб 9 в плавателния участък на реката вече е съединена с цялостната конструкцията на моста от неплавателния.

Общо 178 сегменти с тегло до 240 тона ще изграждат тялото на моста в плавателния участък на Дунав.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
1
 
1
 
! Отговори
Любо преди 12 години
Знам че няма нищо общо с темата , но най голямата простотия на това правителство е ,че коментира как дали на ниска цена да се строй някой лот от магистрала Г-да управници разбирате ли ,че така подбивате цената на под изпълнителите който умират от глад заради вашите безумни глупости.Имате 9млрд евро да усвойте и не можете защото искате да приберете и 9-те.Като стане и този мост Бойко ще си го препише и ще резне лентата Старая се да не мисля нищо за политика, но вие го натяквате и натиквате постоя
7
2
 
1
 
! Отговори
do 5 преди 12 години
ами добре, но е много зле настилката сега, особено от румънска страна. Вход за лека кола от България - 4 лв. От Мамалигария - 26 леи (около 12 лева) ?!?
6
4
 
3
 
! Отговори
Цoла Драгойчева преди 12 години
Ура, другари и другарки! Благодарение на всеотдайните грижи на Партията и лично на другарите Станишев и Първанов, България всеки ден доказва прогресивната роля на Коминтерна и ВОСР. Да живее ВОСР, другари!
5
1
 
8
 
! Отговори
Социализъм-капитализ преди 12 години
Дунав мост 1- Мостът на дружбатаПрез 1950 г. Министерският съвет на НРБ взема решение за построяването на мост при Русе. През следващата година е осигурено финансирането с помощ на СССР. Проектът е завършен за 4 месеца с помщ на руски проектанти. Строителството започва през 1952 и завършва след по малко от две години. Няма търгове, няма външни консултанти, няма чужди банки никакви шменти капели. На 20 юни 1954 г. е открит първият и единствен до момента мост над река Дунав, свързващ българския и румънския бряг при градовете Русе Гюргево. Мостът е с дължина 2224 метра и с 37 отвора и е най-дългият в Европа до март 1998 г., когато се открива мостът над река Тежу в Лисабон, ПортугалияДунав мост 2-мостът на капитализмаРешение за строителство на Дунав мост-2 се взима през средата на 90-те години разбира се , строителството ще е от чужди фирми. В края на 2002 британско-испанският консорциум "Скот Уилсън холдингс, Флинт&Нийл партнършип"(много яко име!) и испанската "Иберинса" са избрани за международен консултант по инженеринг и управление по проекта "Изграждане на нов граничен комбиниран мост на река Дунав при Видин Калафат".Следват безброй процедури търгове, мъргове, алъш-вериши, шменти-капели. През 2006 г. строител на моста става испанската компания FCC Construccion S.A. Договорът е подписан на 30 януари 2007-а. Срокът за изпълнение е три години и два месеца, а предвидената обща стойност за моста е 99 955 948 евро. Да не се мъчим, да ги кажем 100 милиона. И ние ще се разхождаме по моста до Калафат през март 2010-а. През 2008 г. стойността на моста изведнъж стана 236 млн. евро. Мост няма вече повече от 2 години след крайния срок. 17 години ще са необходими за изплащане на моста, тъй като сроковете не са спазени, парите от Европа се изпаряват..
4
1
 
5
 
! Отговори
Сравнете ги! преди 12 години
На 20 юни 1954 г. е открит първият и единствен до момента мост над река Дунав, свързващ българския и румънския бряг при градовете Русе ГюргевоМостът е проектиран и построен от българо-румънската организация "Дунав мост". С доставки на материали и оборудване участват СССР, Унгария, Чехословакия, Полша. Архитектурният проект е дело на арх. Г.Овчаров, а художественото оформление (порталите на българския и румънския бряг, и орловите глави по неговата дължина) е дело на украинския скулптор Михайло Парашчук. Строителният период трае 2 години и 3 месеца. За първи път в световната практика се прилага нов начин за монтиране на сводови конструкции без междинни опори в Дунав. За първи път става и набиване на пилони чрез размиване на земни пластове с вода под силно налягане. Мостът е с дължина 2224 метра и с 37 отвора и е най-дългият в Европа до март 1998 г., когато се открива мостът над река Тежу в Лисабон, Португалия /дълъг 18 км/. Изграден е на два етажа за едновременно железопътно и автомобилно движение. В средата на моста има подвижен отвор, предназначен да се вдига при високи води и да пропуска корабите.
3
0
 
5
 
! Отговори
Expert преди 12 години
Toва е истината:danubebridge2/g-bg-most-12-mar.php
2
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Абе много сте силни, след като през живота си един път не сте стреляли с пушка и още по-малко са стреляли срещу вас. Айде налягайте си парцалите и не се правете на по-войнствени отколкото сте. Да бяхте излезли да стреляте срещу *** в НС, а? Щеше да има по-голяма полза. Румъния дори и да иска, няма как да промени статуквото/границата, тъй като тези проблеми могат да бъдет уредени само преди влизането в ЕС. Т.е въпросът е приключен!!!!Инак моста става чудесен и аз го чакам с нетърпение!!
1
12
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Romania=Mangalia=Bokluci