Дунав мост 2 нямало да падне, имало само огромни дупки

Затварят едното платно от ноември за спешен ремонт
Обновена: 30 окт 2013 14:01 | 30 окт 2013 12:45, Камелия Цветанова
124
Дунав мост 2 нямало да падне, имало само огромни дупки
Снимка: БТА, архив

Заради дефекти на асфалтовата настилка на Дунав мост Видин-Калафат в началото на ноември започва работа по отстраняването им, а движението ще се осъществява само в едното платно. Това заяви инж. Христо Монев, ръководител на Звеното за изпълнение и управление на проекта "Дунав мост Видин - Калафат", пред БТА.

Движението по моста няма да се спира, трафикът ще се извършва в двете направления върху платното посока
България-Румъния, уточни той.

Въпреки че в репортаж Euronews съобщи, че броени месеци след официалното откриване на втория мост над Дунав между България и Румъния бяха открити сериозни дефекти, според него това не е така.

Още по темата
Дефектите не са сериозни, но на тяхната поява се гледа много отговорно от страна на инженера, строителя и Министерството на транспорта. Работим, за да се намерят и дефинират причините за появата им в такъв кратък срок от пуска, така че при бъдещата експлоатация те да не се появят, посочи експертът.

Телевизията обаче показа  в репортажа, че по „Нова Европа”, каквото е официалното име на съоръжението, има дупки и проблеми със системата за отвеждане на дъждовна вода. 

Дунав мост Видин-Калафат е сериозно, уникално съоръжение и появилите се дефекти на асфалтовата настилка нямат нищо общо с поведението на мостовата конструкция, твърди от своя страна инж. Монев.

При такива сложни обекти се появяват неочаквани строителни дефекти, които не са могли да бъдат предвидени и отбелязани на каквото и да било друга конструкция, допълни той.

От Министерството на транспорта също официално отрекоха твърденията, че „мостът ще падне“.

Дефектите констатирани на моста „Нова Европа“ нямат нищо общо със здравината на мостовата конструкция. Инспекцията на новото съоръжение бе разпоредена от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов през октомври заради появили се напуквания в асфалтовата настилка. Комисията е установила сериозни проблеми, но ако те бъдат отстранени качествено и в срок, няма да се отразят на бъдещето експлоатиране на моста, категорични са от ведомството.

Въпреки това и от министерството признават, че към момента слаби места в настилката са се появили и в двете ленти  на моста. Техническа проверка от български специалисти установи, че това се дължи на повърхностна вода от дъждовете, която прониква под  настилката следствие на тежкотоварния трафик. Вече са започнали действия за подобряване на отводнителната система на моста. На този етап деформациите са само по износващия слой на асфалта, който е с дебелина от 4 см (настилката е с обща дебелина 10 см) и трябва да бъдат взети спешни мерки за отстраняването им преди началото на зимния сезон, когато водата може да замръзне и да нанесе сериозни щети на настилката.  

От пуска на Дунав мост Видин-Калафат до края на октомври в двете посоки на съоръжението са преминали над 176 000 моторни превозни средства, сочи официалната статистика.

Мостът, който бе открит на 14 юни 2013 г., е част от паневропейски коридор номер четири. Според предварителни
изчисления над 415 000 превозни средства ще преминат моста през първата година от откриването му, а инвестицията следва да бъде погасена за 12 до 15 години. Мостът е дълъг 1,8 км, с две платна, всяко от които с две ленти, единична железопътна линия, алея за пешеходци и велосипедисти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


124
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
1
 
22
 
! Отговори
ССС преди 10 години
И КАКВО СТАНА -БОКО И ЛЮБОВНИЦАТА МУ -ЛИЛА КАКВО НАПРАВИХА -А САМО СЕ ПЕТЛЯВЧЕХА -СЕГА ДА ОТИДАТ НА СЪД ЗА ОКРАДЕНИТЕ ПАРИ ОТ НАСТИЛКАТА
25
1
 
9
 
! Отговори
сопол преди 10 години
то е срамно да си българин. но не и за българина, него от нищо не го е срам.
24
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До що ли не съм Ама той, Сергей Станишев е виновен! Голям смях, но през сълзи, защ6ото пак от джоба на българина ще отидат парите за ремонта!
23
1
 
30
 
! Отговори
що ли не съм преди 10 години
изненадан,след като тиквата и лилето се пъчеха за тоя мост,а тоя конструктор дето ги плямпа врели некипели да си помисли ,че го слушат хора които разбират ,още има такива живи в България,оправдава се все едно да кажеш,че част от тунел се срутил щото имало неща непредвидими,егати кухата лейка,да моста като конструкция няма да падне ,на платната ще се продънат като всичко направено от тиквата,а сега фирмата изпълнител да възстановява всичко за своя сметка защото има гаранционни срокове ,а не да да
22
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Те това заглавие малко като онова за извънземните - виждал съм ама няма :)
21
1
 
25
 
! Отговори
Muntcho Demokrata преди 10 години
Титан си Боко, титан! Аз съм комунист от 1991, но през 1980 бях комсомолец и по времето на мрачния тоталитаризъм служех в строителни войски - *** и турци 99% и българи 1%(писар) ръководех изграждането на рамките на плувния басейн "Червено знаме".Знаеш ли кога ще паднат? И атомна бомба не може ги срути...
20
0
 
26
 
! Отговори
Muntcho Demokrata преди 10 години
Титан си Боко, титан! Аз съм комунист от 1991, но през 1980 бях комсомолец и по времето на мрачния тоталитаризъм служех в строителни войски - *** и турци 99% и българи 1%(писар) ръководех изграждането на рамките на плувния басейн "Червено знаме".Знаеш ли кога ще паднат? И атомна бомба не може ги срути...
19
0
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Фидосова е стъпила накриво :)
18
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
А-ааа така е тук.. Когато проста милиционер/комунистическа кратуна - лентокрояч и копач на компири - се прави на "строител"
17
23
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
При Станишев няма никакви дефекти, защото той нищо не построи, а само крадеше парите за инфраструктура.Дефектите в асфалта са дело на подизпълнителите, които са от станишевите обръчи от фирми.
16
5
 
15
 
! Отговори
ББ преди 10 години
Станишев и Костов са виновни :)
15
0
 
17
 
! Отговори
Евросиганин преди 10 години
Така става като не се ползва албански асвалт! Със завода за *** положението е къде къде по-оптимистично - още си играят на първа копка!
14
0
 
18
 
! Отговори
Евросиганин преди 10 години
Така става като не се ползва албански асвалт! Със завода за *** положението е къде къде по-оптимистично - още си играят на първа копка!
13
0
 
27
 
! Отговори
Big Bad Wolf преди 10 години
Спокойно - според министъра моста няма да падне, само преминаващите трябва да внимават да не паднат в реката през някоя дупка.
12
1
 
27
 
! Отговори
Aman преди 10 години
Най-ниска цена, съкратени срокове за изпълнение, поне 30-40% рушвети за 10-тина комисионера по пътя на парите, 10-20% печалба за изпълнителя ....ами пак издържа доста този мост
11
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
А пък завода за *** още не е готов :)
10
27
 
14
 
! Отговори
Spiro преди 10 години
Я гледайте сега как моста стана на Бойко изведнъж. До сега другарите ни убеждаваха, че Борисов нямал заслуги, не го поканиха на откриването, а при първата дупка стана "Бойковия мост". Смешни кокунисти:))))
9
1
 
25
 
! Отговори
Dan преди 10 години
Добре де дал е дефект-ФАКТ, НЯМА ЛИ ГАРАНЦИОННИ СРОКОВЕ НА ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ТОВА СЪОРЪЖЕНИЕ, ИЛИ ПАК ЩЕ СЕ УСВОЯВАТ ЕДНИ ПАРИ!?!?!? СПОРЕД МЕН СТРОИТЕЛЯ ТРЯБВА ДА СИ ОТСТРАНИ КАЧЕСТВЕНО ПРИ ТОВА ДЕФЕКТИТЕ БЕЗПЛАТНО!!! НЕ МИ ПУКА КОЙ ГО Е СТРОИЛ, ДАЛИ НА БОЙКО ХОРА ИЛИ ОТ РУМЪНСКА СТРАНА,ЗА МЕН ВАЖНОТО Е ДА НЕ СЕ ХАРЧАТ ПАРИТЕ НИ КОИТО ТАКА ИЛИ ИНАЧЕ НЕ ДОСТИГАТ ЗА МНОГО НЕЩА В ТОВА ЧИСЛО И ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ,А ИДВА ЗИМА И СЕ ОЧЕРТАВА НОВА "ГАЗОВА ВОЙНА" ,РУСИЯ - УКРАЙНА, КАТО СЛОЖИМ И "ЕКСПЕРТНОТО ПРАВИТЕЛСТВО" И МИ СЕ РЕВЕ!
8
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Много лентички, хилав мост :)))
7
20
 
4
 
! Отговори
Spiro преди 10 години
До откА Бойко, нали Станишев го беше направил този мост, а Бойко имал съвсем малко принос. Дори другарите не го поканиха на откриването. Ама сега бил на Бойко моста ...:))