В ресторанта: Децата ти играят – 50% по-висока сметка

Майка прати надценка "Родител" на Комисията по дискриминация
Обновена: 19 яну 2016 17:19 | 19 яну 2016 17:14,
182
В ресторанта: Децата ти играят – 50% по-висока сметка
Снимки: "Монитор"

"Заведение без площадка за игра! Не се допуска детска игра! При нарушение се таксува 50% надценка на сметката (минимум 20 лева)". Тази забележка в менюто посреща клиентите на лъскаво заведение близо до центъра на Стара Загора.

Изискването и надценката поразили майка на три деца, отседнала в заведението през юли миналата година. Възмутена тя отказала да ползва услугите на ресторанта, а малко по-късно сезирала Комисията по дискриминация.

"В първия момент не повярвах на очите си. Помислих, че става въпрос за нелепа шега и попитах сервитьорката как трябва да разбирам този текст. Отговориха ми, че такова било изискването на шефовете. Ако не ми отървало, да съм отидела на друго място", разказа Живка Александрова пред "Монитор".

В ресторанта: Децата ти играят – 50% по-висока сметка

Тя се опитала да намери отговор и на дефинираното понятието "детска игра", но не успяла.

"Питам се, ако моите и на съпруга ми общо пет деца човъркат с пръчица пръстта в саксиите с цветя, които са сложени в градината – това ще се таксува ли като игра и ще трябва ли да ми начислят 50 на сто отгоре върху сметката? Или ако децата ни се заиграят с късметчето, което се дава заедно с кафето? Вместо отговор получих вдигане на раменете и отправяне към шефовете", разказа майката.

Тя заснела менюто и впоследствие написала жалба до Комисията за защита от дискриминацията. "Оказа се ,че контактът с тази институция не е лесен, особено за живеещи в провинцията", обясни още жената.

След продължили почти 3 месеца разправии с администрацията на КЗД тя все пак се договорила с тях да контактуват чрез мейли, а не чрез традиционните писма. Не за друго, а защото пощенската й кутия в кооперацията, където живее, е разбита и рискува да не получи отговорите.

На заседание на комисията днес, която трябва да разгледа жалбата й срещу "Експерт 007", собственик на кафе-аперитив "Бизар", жалбоподателката ще бъде представлява от познат юрист. Не за друго, а защото няма излишни пари за автобусни билети и хотел в София, а и няма на кого да остави децата си.

От заведението, срещу което е подадена жалбата, отказаха да коментират случай. "Има комисия, там сме предоставили отговора си. Знаете ли какви са изискванията за разкриването на детска площадка в заведение? Ами ако някое от децата се нарани, защото майката или таткото са се увлекли в разговор?", лаконично каза представилата се като управител на "Бизар" Таня Иванова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


182
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
5
 
59
 
! Отговори
Аман от диванета преди 8 години
Тук не става на въпрос дали да посещават деца, а дали да подлудят цялото заведение, тичайки и крещейки. Не желая да ми викат на главата, има места за деца, заведения с детски площадки, ако са в заведение без детска площадка майките им и татковците им да следят за дисциплината им. И наистина много делови разговори се водят в заведения, това е една идея по-неформална среда от в офиса
13
7
 
45
 
! Отговори
Родител преди 8 години
И аз съм за таксата. Като не могат да си контролират децата, да ги възпитават и да им дават правилния пример, да си ходят по детските центрове и подобните маймунарници и да вилнеят там.
12
5
 
53
 
! Отговори
ууу преди 8 години
Много реват тези, дето не могат да си възпитават децата.
11
9
 
59
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
И какво се възмущава тази? Хората се опитват да си вършат работата, имам предвид персонала на ресторанта, а в краката им се мотаят тичащи хлапета и ги затрудняват. Да не говорим, че това е ресторант, а не детска площадка и останалите посетители не са длъжни да търпят тичане, ревове и писъци. Или си научете децата да се държат подобаващо, или въобще не ги водете по такива места преди да станат на определена възраст! Никой не е длъжен да се съобразява с лиготиите им.
10
19
 
11
 
! Отговори
до 1 преди 8 години
Абе ***, знаеш ли за какъв тип сделки се говори "делово" в кръчма? Не че заралиите ставате за нещо ама поне един безплатен съвет - НИКОГА не говори делово в кръчма, бистро, бар, и прочее.1. Признак на лош вкус2. Никой нормален делови човек не го приема на сериозно.
9
10
 
63
 
! Отговори
майка преди 8 години
Мен пък ми е писнало от родители, които не си гледат децата и всички в заведението са вдигнати на Ура. Ами аз да взема да пусна и аз жалба, щото се чувствам дискриминирана от шума и бутаниците. Когато съм била с децата си, съм била достатъчно отговорна, да не им позволявам да правят каквото им хрумне и да пречат на околните. Айде аман от майки, които другите трябва да им гледат децата. Вземете прочетете, че и по света става масово забраната за деца в хотели, щото на всички им е писнало
8
6
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
С деца в ресторант?! ХМ!!!!!!
7
17
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Оставете го "редовен посетител", той явно е от онези с криворазбраната цивилизация, дето без чаша кафе и цигара в устата не могат да завършат сделката за милиони.
6
24
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До редовен посетител делови разговори в питейно заведение?
5
33
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До редовен посетителкато искат да говорят делово има офиси, заседателни зали и т.н. Делово не се говор в кафене.
4
55
 
26
 
! Отговори
Аз преди 8 години
На деловите разговори не им е мястото в заведения! Не могат да откажат обслужване или пък да му слагат преференциална цена, защото посетителите са с деца, това Е дискриминация! Явно собствениците не са раждани от живи хора и не са били деца :D Ако искат заведението им да НЕ бъде посещавано от деца, да си открият нощен клуб.
3
49
 
31
 
! Отговори
Жан Габен преди 8 години
До редовен посетителКато ще говориш делово си отвори офис бе, бунaк.
2
6
 
59
 
! Отговори
Хммм преди 8 години
А ако възрастни си играят със сетвитьорката, колко ще е надценката?
1
31
 
62
 
! Отговори
редовен посетител преди 8 години
Редовен посетител съм на въпросният ресторант, и напълно подкрепям тази "такса" в менюто, тъй като, много често има посетители, които искат да говорят делово и е нужно спокойствие.