Автошколи и "Автомобилна администрация" на нож

Учебните центрове са против изпитите в изолираните кабини на ДАИ
6 юни 2016 13:33,
5
Автошколи и "Автомобилна администрация" на нож
Снимка: bgonair.bg

Автошколите се занимават с нещо, което не им е работа. Задачата на учебните центрове е да обучават водачите. Те трябва да бъдат първата цедка, първото препятствие, за недопускане на неподготвени хора на изпита. В момента изпитът е организиран така, че ако човек знае какво прави, никой не може да го накара да даде една стотинка с корупционна цел.

Това каза в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR шефът на агенция "Автомобилна администрация" Димитър Ганев в отговор на започната подписка от автошколите срещу изпитите в изолираните кабини на ДАИ.

Ганев беше категоричен, че не може да си обясни желанието на автошколите да се занимават с провеждането на изпита и напомни, че тежката дума по въпроса има законодателят, който в случая е министърът на транспорта. Именно той определя под чие чъководство да се провежда изпитът на водачите.

Несъгласие с мнението на Ганев обаче изрази Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. По думите му недоволството на автошколите е предизвикано от диктатурата, която налагали от агенцията.

"Години наред правят реформи, вкрават електронни изпити, компютри, пилеят се десетки милиони пари от българския държавен бюджет, а резултатът е нулев. Учебните центрове нямат желание да провеждат изпитите, но нямат и желание да работят с тази действаща администрация, която само харчи пари", каза Георгиев.

Той оптрави директни нападки към агенцията с твърдението, че често курсистите предпочитат да си купят изпита, отколкото да учат за него, тъй като такава възможност на практика съществува.

Ганев от своя страна заяви, че автошколите са онзи контролен орган, който трябва да гарантира, че даден курсист е подготвен за изпита преди да бъде допуснат до такъв. Шефът на "Автомобилна администрация" посочи, че е честа практика да не се провеждат занятия, които обаче после са вписани в документацията като провели се.

Вижте цялата дискусия във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 1 И тогава имаше, но се плащаше, не с пари. Нямаше дума корупция, казваше се рушвет. И се почваше. Звънне телефон на председател, агънце, свинско, бутилка от КОРЕКОМ и разни подобни. Като нямаш рушвет те късат и плащаш втори път и тогава минаваш.
3
0
 
4
 
! Отговори
1,2,3 преди 7 години
Първо: много правописни грешки в тази статия сякаш някой като мен яе писал скоростно. Второ: цялата програма на обучение е сбъркана и орязана. Например няма полигон и не учат паркиране. Трето: Каквато държавата, такова е и обучението на шофьорите.
2
0
 
6
 
! Отговори
инструктор преди 7 години
Голям вои беше едно време кога прехвърлиха изпитите от КАТ в ДАИ. Много е слатичко да си изпитваш и да играеш ролято на Господ. Пък и яки пари падат.......Сега пак някои е решил да напълни гушата, а готвят и опреснителни курсове за има -няма 3-4 000 000 водачи. Колко ли ще ни струва поредния рекет след табелите за регистрация ,винетки и тн..................?
1
5
 
9
 
! Отговори
ОПИТ преди 7 години
По времето на Бай Тошо се правеше така - школите обучаваха курсистите , след това Изпита беше пред Униформени Катаджии , или Милиционери за някой .Ама и тогава КАТ беше кат а не Полицаи Корумпирани Мутри .