Законът за движение по пътищата – средство за популизъм

Калина Крумова и Красимир Георгиев пред Bulgaria ON AIR
16
Законът за движение по пътищата – средство за популизъм
Снимка: Bulgaria ON AIR

Промяна в Закона за движението по пътищата гласи, че при катастрофа на пешеходна пътека, пешеходецът няма да носи вина.

Още по темата

Според бившия депутат Калина Крумова и сега действащото законодателство не е толкова лошо, но то просто не се спазва.

"Липсва контрол и отчетност от камерите. През последните години дали са направени няколко акции за това да се глобят не само шофьори, които не спират на пешеходна пътека, но и на пешеходци", коментира тя пред Bulgaria ON AIR.

Председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите Красимир Георгиев смята, че ефектът от промяната ще е както досега - ще се увеличи броят на убитите и на ПТП-тата, както и коментарите как това да се предотврати.

"Така ще бъде, докато на този закон не се гледа като на нещо, от което зависят много човешки съдби. На него се гледа като на едно средство за популизъм", заяви Георгиев.

По думите на председателя на Асоциацията за квалификация на автомобилистите, МВР и Министерство на транспорта правят закона и го променят така, както на тях им е удобно. Георгиев твърди, че тези две институции не трябва да участват при изработката на членовете, "защото те лобират и си прокарват собствения интерес."

Калина Крумова посочи, че двете неща, които са престъпни и са извън закона, са свързани с хората, които правят политиката за движение по пътищата, а именно - прехвърлянето на отговорност и имитирането на дейност.

"Като че ли комисиите в парламента са загубили своята тежест", заключи тя. Целият разговор – във видеото на Bulgaria ON AIR.

2307 гледания   |  Още видео


16
Още от
Напиши коментар Коментари
13
1
 
1
 
! Отговори
bigpick преди 1 година
Предимството на пешеходеца на пешеходна пътека не означава да изпробва реакцията на водача дали може бързо да спре и да даде предимство. Не казвам това за децата , говоря за наглите пешеходци. Един шофьор като види деца трябва да е наясно какво да прави. Автомобила не може да спре на момента , драги нагли пешеходци , това си го запомнете.
12
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Сега трябва да се приеме текст че водачите не носят отговорност за блъснати пешеходци извън пешеходни пътеки.
11
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До хм, така е

Без "хм", така е. Много редки са случаите, когато шофьор "бърза", но и тогава минава максимално далече от вероятния път на пешеходеца. И аз се възмущавам от предизвикателни младежи, МАЙКИ С ДЕЦА и заблеяни бабки, които гордо и назидателно минават все едно викат : "Ще ме чакаш!". И - минават поединично, а ги чака колона коли. Че съберете се бе, пешеходци - поне по 3-4, няма да ви изгори капиталът за 20 секунди. УВАЖЕНИЕТО Е ВЗАИМНО, ЕЙ! Така ми се иска да хвана за врата някого...
10
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 11

С една малка разлика, че в ръцете на един "необразован недисциплиниран безотговорен материал" има смъртоносно оръжие - автомобил от 0,5 до 20 т.,а на размазания на пешеходната пътека също такъв материал не е имало дори прашка с камък. Затова, умнико 11, а и Калинка с Краси, не бъдете така категорични за вините и за популизма. Нещо много свикнахте да замеряте с тази дума хората, търсещи справедливост. Не си играйте със съдбата да не се озовете популистки под нечии колела на пътека
9
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И шофьори и пешеходци са един и същ необразован недисциплиниран безотговорен материал
8
3
 
8
 
! Отговори
хм, така е преди 1 година
обаче на мен ми прави впечатление, че в столицата шофьорите спират на пешеходни пътеки. Изключения са тези дето не спират, но пък и друго ми прави впечатление, пешеходците са се надули и хич не се оглеждат.....!!! Нас навремето ни учеха, че Винаги трябва да се оглеждаме, дори на пешеходна пътека. Сега слушалките в ушите и не гледа, ни чува! Да свирнеш все тая
7
0
 
7
 
! Отговори
До 7 М.Д. преди 1 година
Ти май искаш да се препише закона, а не да се приложи, както си написал. В България най-трудното е точно прилагането на закона и то не само на Закона за движение по пътищата. Примерно в ЗДП си е казано какви са санкциите за превишена скорост, но те прилагат ли се? Не се прилагат. Погледни по кой да е по-голям път и ще видиш, че при ограничение от 50 км/час (населено място), масово карат с 70-90, защото закона не се прилага. Същото е извън населено място. Просто няма кой да прилага закона, КАТ не
6
2
 
7
 
! Отговори
Факт преди 1 година
Първото нещо, което трябва да се направи за тези пешеходни пътеки, е да научат шофьорите и пешеходците какво е пешеходна пътека, както е описано в закона. В момента примерно над 90% от шофьорите не знаят, че продължението на тротоара на кръстовищата е пешеходна пътека и там пешеходеца е с същото предимство, както и на очертаните пешеходни пътеки. Сутринта един не особено нормален натискаше клаксона пешеходците да се махат, убеден, че там няма пътека - София, ул. Бачо Киро и ул.Искър
5
2
 
8
 
! Отговори
Мънго Джери преди 1 година
Кое му е трудното просто да се приложи съответен закон от някоя ЕС страна? Вероятно за съответните лобита в НС няма далавера от това!
4
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Закона трябва да се пише от експерти, а в България закона се пише от КАТ и нему подобни, където експерти няма. Повече от ясно е кога нарушенията и катастрофите ще намалеят в пъти - когато държавата наложи спазването на закона, както го правят в нормалните държави.
3
0
 
5
 
! Отговори
Истината преди 1 година
В едно е прав единият там - който трябва да изпълнява Закона за движение по пътищата, не трябва да го пише. В България е обратното - основни писачи на закона са КАТ и останалите, които трябва да го изпълняват и резултата всички го виждаме - десетки милиони нарушения всеки ден, като реално всички те остават несанкционирани, освен ако не стане катастрофа и тогава след няколко часа идва КАТ и пише протокол, който рядко отговаря на действителността.
2
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Всичко зависи как е уредена пешоходната пътека що едната дет е означена с напречни пресечени линии в дебала отметка или другата тип зебра,дори зебрата отбелязана на прав учястък за която има знак за предимство на пешоходци или деца,че други нововъведени за слепци и предружители или допълнителен сфетофар за пешоходци и има бутон за промяна на сигнала цветовия или и едновременно звуков кат за слепци щом стъпят,колите спират чякат на отбелязаната им отметка пред пешеходната пътека и за тях направо.
1
6
 
5
 
! Отговори
Шопо преди 1 година
Калинка !!! Крумовата !!! Па тая не може да чете,бе хора ! Срича ,докато чете...