Това е Стилияна, която кара камион, автобус, а скоро... и самолет

Студентката има цели 16 свидетелства за управление на МПС
6 апр 2017 16:07,
111
Това е Стилияна, която кара камион, автобус, а скоро... и самолет
Снимка: Личен архив

Познавате ли някой, който има 16 свидетелства за управление на МПС? И те не са му достатъчни! Затова учи и за пилот и скоро ще може да управлява товарен самолет.

Ако не, запознайте се – това е Стилияна Бакалова, четвъртокурсничката от специалността "Авиационна техника и технологии" в Техническия университет – филиал Пловдив.

Стилияна познава добре силните си страни, които ще я направят не само добър авиоинженер, но и пилот. Нещо повече, тя е убедена, че не може в бъдеще да конструира добри самолети и дрони, ако никога през живота си не е летяла сама или не е управлявала безпилотен летателен апарат.

Затова най-напред се научава да кара всички земни машини, за да премине след това към пилотиране на двуместни витлови самолети, а отскоро – и транспортни самолети.

Ето списъка на шеснадесетте свидетелства за управление, които Стилияна Бакалова е защитила: АМ, А1, А2, A, B1, B, C1, C, D1, D, BE, C1E, CE, D1E, DE, Tkт. По просто казано Стилияна може да кара мотоциклет, мотопед, автомобил, камион, автобус, автомобил с ремарке, камион с ремарке, автобус с ремарке, трактор. А от 2014 година започва да учи за пилот.

"През 2014 година започнах моето летателно обучение в Авиационен център "Ратан", гр. Долна Баня, което преминава през 4 етапа, за покриване на изпитите за първоначално летателно свидетелство. След което положих успешно практически и 9 теоретични изпита и получих свидетелство за летателна правоспособност PPL(A) – Private Pilot License, което не ми дава право да пилотирам с търговска дейност, а само като любител-пилот", разказва тя пред Dnes.bg.

През 2015 година Стилияна Бакалова продължава своето обучение и придобива свидетелство за правоспособност на транспортен пилот на самолет – ATPL(A) – Airline Transport Pilot License.

Натрупала е над 180 часа летателен стаж в момента се обучава по програмата за покриване на етапа CPL(A) – Commercial Pilot license, което означава, че след още изпити тя ще има право да управлява самолети,  извършващи търговска дейност.

Като студентка Стилияна Бакалова работи усърдно и публикува свои доклади и научни разработки в национални конференции по технически науки.

В един от докладите си например тя прави прецизен анализ на сравнителните маневрени характеристики на самолетите МиГ-29 и Eurofighter Typhoon. Нейните доклади "Авиационни двигатели", "Математически анализ на маневрените свойства на бойните самолети", "Изследване на маневрените свойства на военни самолети" предизвикват интереса дори на специалистите от българските военно-въздушни сили.

Днес ръководството на ВУЗ-а обяви избраната от Националното представителство на студентските съвети Стилияна Бакалова за "Студент на годината" в областта на техническите науки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


111
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
7
 
12
 
! Отговори
varg преди 7 години
Разгледах й фейсбука само портретни фотоси предимно и две с тоя самолет.
19
4
 
15
 
! Отговори
Кратун преди 7 години
Толкова кножки и лицензи означава само едно - много пари и свободно време. Това означава, че не работи, а колко учи е друг въпрос. Лиценз за частен пилот струва над 2000 лева. Нямам представа за точната цифра.... Да е жив и здрав спонсорът. Да се хвалят тези, които са го постигнали сами.
18
4
 
21
 
! Отговори
Само питам преди 7 години
А кога и къде натрупа задължителния професионален стаж, необходим за E и D категории?
17
5
 
8
 
! Отговори
az преди 7 години
добра дупара има, *** в лице не мога да преценя от тая снмка.
16
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Това изобщо не ни интересува!Пишете повече за Бойко,Путин и Ердоган!
15
10
 
9
 
! Отговори
РВ преди 7 години
Интересно......аз също мога да управлявам всичко изредено по- горе, но никой не пише по вестниците за мен, а и аз не го смятам за кой знае какво постижение. Да не говорим че ако накараме стилиянчето да направи един скандинавски завой с рали бегачка, или да кацне на 100 кнотс кросуинд с едномоторен пайпър и ще се простим с нея.
14
3
 
12
 
! Отговори
Иван преди 7 години
Ако някой иска да стане пилот и има пари, въобще да не си губи времето с тази специалност. Учат те на пълни глупости, а и висше образование не се изисква. Пригответе се да кихнете 45К евро минимум и после 20-30к, ако компанията не се съгласи да ви доплати(напоследък се случва доста). Сега гражданската авиация я наричат платената авиация. От нашите един прекъсна и се отказа от ТУ, после баща му му плати каквото трябваше и сега е капитан.
13
14
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Драйфа ми се като чуя или видя човек от женски пол който скача с парашут, ходи по пещерите за прилепи, катери по скалите, стреля с оръжие, лети на параглайд, тренира карате, явява се на конкурси по красота, и кво ли не още! Питам се, жена ли е това? Или същество с много комплекси които избивата ли избиват. Има нещо ненормално във всичко това.
12
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Едно е да ги "вземеш" тези категории, съвсем друго е да можеш да управляваш съответните превозни средства умело и уверено. Това става с практика, а към момент калкото и да смятам това девойче, не е имало врееме за такава.
11
7
 
6
 
! Отговори
Безпартиен преди 7 години
До колкото съм запознат курсовете за Авиация бяха безплатни за специалността и. А и в тази сфера има широк недостиг на кадри. Браво на девойката за упоритостта. Само адмирации за такива хора. Става и в България само да не те мързи и да имаш ясна цел какво искаш от живота. Готино момиче, в България се случват и хубави неща. Нека да се представят такива новини вместо поредната порция катастрофи и атентати, които ни правят пасивни и цъкащи с език. Повече млади хора да взимат пример от това момиче.
10
11
 
10
 
! Отговори
varg преди 7 години
А влак може ли да кара?Аз мога.
9
0
 
21
 
! Отговори
батко преди 7 години
До номер 9. Курсовете бяха безплатни до 2009 и то за някои и само в ТУ София. А последния випуск беше 2007. Бойко спря програмата и сега авиацията е платена само за хора с пари
8
2
 
30
 
! Отговори
Батко преди 7 години
Доста пари имат мама и тати. CPL е 50к евро. Спонсорирали са и тази статия. Иначе факултета в пловдив едно време приемаха с 3-4 , а сега сигурно с хляб и мед.
7
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
с лека корекция към коментиращите - за студенти авиация курсовете са безплатни.
6
9
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Това е самоцел, колекционира категории за управление на МПС. В крайна сметка като и надуят корема ще кара бебешка количка.
5
4
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
татенцето ли плати обучението за пилот + тази скалъпена статийка?
4
6
 
22
 
! Отговори
tangra преди 7 години
20 000 eвро е за пилот на едномоторен самолет с до + 1 пътникИ аз искам :)
3
2
 
19
 
! Отговори
Браво момиче преди 7 години
Само така! Напред!
2
2
 
47
 
! Отговори
мда преди 7 години
Браво на момичето :) без да издребняваме, но тези курсове (всичките един след друг и особено последния) са си една камара пари и време. И като добавим факта че е студентка могат да означават че има солидна подкрепа зад гърба си особено финансова...
1
5
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Летяща чиния може ли да кара?