Плач, стенания, кръв! Живот вместо смърт... разклонът край Микре

Разказ на един от спасителите, помагал на ранените, пред Dnes.bg
4 дек 2017 12:00, Анисия Иванова
42
Плач, стенания, кръв! Живот вместо смърт... разклонът край Микре
Снимка: БТА

Челен сблъсък, бусът беше в нашата лента, забил се в камиона. Предницата му не се виждаше, нямаше я, като че ли някой беше я отсякъл с меч.

Мъгла, мокър път, кола с шестима приятели пътува към Стоките, очакват предстоящите почивни дни, среща със скъпи  хора. Закъсняват, а шофьорът кара бавно, като че усеща опасност. В колата е уютно, слушат музика, говорят, плануват къде ще хапнат по пътя,

В този момент, виждат ужаса, разклонът за Микре, те са третата кола след камиона, в който бусът се е забил. По-късно разбират, не е бус, е автобус с 26 души, но зверският удар го е смалил наполовина.

Първата мисъл – катастрофа, станала е преди секунди, има загинали, затиснати, нужна е помощ. Спонтанно от гърдите излиза вопъл: "Господи, намеси се, не позволявай нито един човешки живот да бъде загубен!" Тогава още не знаят, че жертвите от от този ад ще са 9, а ранените 17.

Още по темата

"Приближих се до бялата кола, дори не можах да позная дали е рейс, или микробус. Отдалече видях, че имаше жена до шофьора и не можеше да излезе, беше блокирана. Започнах да чувам гласове, викове за помощ. Имах чувство, че съм попаднал в ада", разказва един от спасителите Станислав пред Dnes.bg.

На пътя има разлято масло – дълга широка ивица. Първата му мисъл е да не се запали. На място има човек, който вече чупи стъклата на автобуса.

"Съблякох якето си, влязох, до едната страна имаше легнал човек, прескочих го. От удара всички седалки се бяха събрали напред и се бяха сгъстили, бяха се смесили хора и седалки. Отстрани видях човек, който беше със счупен крак, костта беше разкъсала дрехата му. Учуди ме, че въпреки травмата не викаше.

Други молеха: "Хора, помогнете ни, помощ", стенеха, плачеха. Видях жена цялото й лице беше в кръв и плюеше кръв. Един от мъжете ми каза, че има разкъсване в коремната област", продължава мъжът.

Спасителите започват да изнасят хората навън. Много от пострадалите не смеят да пипат, защото не знаят какви са травмите им.

"При нас се качи едно слабо девойче да помага, а след нея дойдоха още двама мъже. Други стояха отвън и поемаха ранените. Като влязох в буса, се опитвахме по-бързо да изкараме тези, които можеше, защото имаше дим и се страхувахме да не избухне пожар. Жената до шофьора беше блокирана, ръката й беше счупена, оплакваше се, че не може да диша. На кръста си имаше шише с вода, опитах се да го махна, за да я освободя. През цялото време успокоявах хората, че линейките идват и скоро ще им се помогне. Пострадалите искаха якета, защото започна да им става студено", продължава разказа си.

Едва след като линейките и полицията идват Станислав осъзнава, че неговата кола е трета в колоната и една минута ги е деляло от смъртта.

За себе си казва, че се страхува от кръв и не може да си обясни откъде е намерил сили, за да влезе в автобуса ковчег. Осъзнава го по-късно. По-късно усеща и умората от преживяното, а няколко нощи не може да заспи от  кошмара.

А на мястото на катастрофата има всякакви – и помощници, и зяпачи, и раздразнени.

От колата пред тях излиза отегчена от чакането жена. Вади чадър, отворя го, изминава 20-ина метра до мястото на смъртта и се връща с думите:

"Уффф, скоро няма да отворят пътя". Влиза в колата, обръща и запрашва към разклона за Ловеч към обиколния път.

На другия ден приятелите разбират за още една смърт на пътя за Микре - 13-годишно дете е останало на място пак при катастрофа, а братчето и майка му са с опасност за живота.

Факт е, че смъртта се опитва да сложи ръка над българските пътища, да унищожи, да убие да открадне живот, здраве, човешки съдби, да потопи в скръб семейства.

Според черната статистика България е на първо място по брой убити при катастрофи в целия Европейски съюз.  За миналата година страната ни заема челна позиция с близо 100 загинали на 1 млн. население. А причините са много - лоша инфраструктура, неподготвени шофьори и манталитет.

У нас почти всеки смята, че има право на пътя и че точно на него няма да му се случи. И пак според статистиката най-много загинали има в областите Ловеч - 263, Разград - 208, Видин - 169, Монтана - 163 и Силистра - 143 души.

А разклонът край Микре е една от точките на смъртта по българските пътища, както и Креснеското дефиле, шосето край Бяла...

Да, имаше действия, състрадание, реална помощ от хората, попаднали в пътния ад, но нужен беше и духовен акт,  протест срещу смъртта, в защита на живота.

На следващия ден ловчанският митрополит Гавриил отслужи водосвет, за да спре проклятието и смъртта да няма вече власт край разклона на Микре.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За всичко са си виновни участниците е движението! Ако караш според ограничението на скоростта ,всички те псуват и ти свирката! Като си изчакваш реда ,все се намират тарикати ,които ще се престоят неправилно и ще те изпреварят за да са първи на светофара! Всеки се мисли за най-велик и недосегаем ! Липсва всякакво уважение към другият на пътя! Липсва самосъзнание и отговорност! Че нещо не трябва да се прави ,защото е опасно за теб и другите около теб ,а не защото ще те глобят!!
35
0
 
0
 
! Отговори
евро-простотия преди 6 години
понеже трият думата п р ост о ти я многоо е обиднокакто и да е техен е саита
34
0
 
0
 
! Отговори
евро-простотия преди 6 години
не МОЖЕ ЕДИН *** ,без нищо в тиквата и даже не може да мисли ,да вози пътници ,,даа пътници за останалата *** не коментирам като им с случи поспри, и ги попитаи добре ли са не са пътищата нито държавата хората са си виновни,видиш ли го че е ЛУД пускаи го да пасе
33
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
свалете им номерата на умрелите
32
3
 
7
 
! Отговори
Коки преди 6 години
Да сложат 10-тина стационарни камери в района и веднага ще има ефект.
31
1
 
9
 
! Отговори
ники преди 6 години
Там от години стават ужасни катастрофи. Всички знаят, че там има хранилка за пътни полицаи.Най-глупаво е постоянно да се търси вината само в шофьорите.
30
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това е просто поредният случай на тежко произшествие там. Кога ли ще започнат да си вършат работа дeб.илитe в униформа? КАТ трябва да бъде закрит. Хранилка за "наши" хора, в повечето случаи и неграмотни.
29
5
 
1
 
! Отговори
Tr преди 6 години
Oste takiva hubavi *** da se chuvatMoje pak da iztriete komentara no radosta nikogaVrashta vi se
28
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Превишена скорост или изнервени шофьори - кат съблюдава за нарушения на пътя - ограничение на скоростта и интензивен трафик. Инфраструктура от комунизмът, колкото за едно МПС на час, не е предназначена за натовареният трафик на демокрацията - хиляди МПС на час. Тук все още не можем да се променим. Трагедия!!! Мир на прахта им и кураж за оцелелите. Но освен шофьорите има много други за обвинения - и това е неадекватна инфраструктура, неадекватен контрол на трафика/уикенд забрана/ и още и още.
27
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Факт е, че смъртта се опитва да сложи ръка над българските пътища, да унищожи, да убие да открадне живот, здраве, човешки съдби, да потопи в скръб семейства.".... Пълни глуспости са това ,смъртта и така нататък . Ние сме слабоумни , превишената скорост е ежедневие за всички нас , дори и градския транспорт карат с превишена , а извън града ,там е ясно. Пиене , наркотици , скорост и какво ли още не ,това води до черната статистика . НИЕ го правим,НИЕ! Затвор ,конфискация на мпс-то , актове ...
26
0
 
19
 
! Отговори
Таню преди 6 години
До художникаМного добро, браво!Моя поклон на хората, помогнали на тези незрящи люде, които са толкова незлобливи и изтерзани създания. Няма по-голям ужас от това всичко да те боли, да си заклещен и да не знаеш как и накъде да хванеш.
25
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За какво са ни ислямисти като си имаме български-шофери камикадзета? Тия са по-страшни от всеки ислямист. От ИД да дойдат да се учат как се избиват хора по пътищата.
24
5
 
29
 
! Отговори
Стар тираджия преди 6 години
Народ който 5 века се е возил на магаре и още 100 години на каруци и жигули не мож го научи да шофира и да спазва правила. Едва от 20 години народа има коли. Хората в нормалните страни имат от 100! Купило си най-после БМВ и ако не я изпържи до дупка по магистралата няма да се чувства човек бе! Пък и нали никой няма да го глоби!? А след некой месец му видиш некролога. Моя съвет към младите е да учат за да не им се налага да карат... некой да ги кара тях или самолетчето!
23
15
 
1
 
! Отговори
УБиват с камери преди 6 години
Експерти да проверят по записи какви тежки увреждания причиняват инсталирани нагло престъпни НЕЗАКОННИ КАмери по пътищата.ОСвен видими АНОМАЛНИ ЗОНИ причинени от тежко терористични съоръжения в камерите виждат с еи трайни повреди по лицата и очите на сниманите и пресканираните.НАгли престъпници в София прокарват УДАРНО НЕЗАКОННИ проекти през парламента..Няма арестувани и обесени засега.
22
2
 
7
 
! Отговори
тираджия преди 6 години
12,.....И как авторът да го опише?Че всички са били щастливи, като на сбор?Ами честит сбор, другарче!!!Опиши този случай ти , другарче.....Опиши го с успехите на соцоциализма, че всичко е добре....Хората да не се притисняват, защото Бацето се грижи за всичко. Тича наляво и дясно, а ние всичките трябва само да си ,,живуркаме"....Да. на първо място сме по катастрофи. Бацето е виновен. Ние сме.....най-ама най дисци
21
9
 
2
 
! Отговори
УБиват с камери преди 6 години
Застрахователите д а проверят имали камери по трасето и да съдят з а поне 70 000 000 нанесени щети виновните длъжностни лица.НАгли престъпници на власт крадат милиарди от народа и ги перат през нагло престъпни яко корупционни обекти. случая системи за видео терор ЗАБРАНЕНИ СА ОТ ЗАКОНА вкл чл32.чл28 и чл 29.КАмерите нанасят поименни ,групови увреждания като се ползват комбинирано с тежко терористични съоръжения в лични документи и талони..КАТ НЕ работи за БЕЗОПАСНО ДВИЖЕНИЕ Обратно убиват
20
3
 
3
 
! Отговори
до аз преди 6 години
ако беше прочел внимателно статията, щеше да забележиш, че е имало мъгла, мокър път и текло машинно масло. едва ли някой е карал с 200.
19
6
 
14
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Не виждам разлика между българските шофьори и шофьорите от останалите държави в Европа, когато шофират при еднакви условия. Някои без много ум в главата сравняват несравними неща - как шофирали българските шофьори в България и как шофирали примерно немските шофори в Германия. Защо не сравнят и как шофират българите в Германия и немските шофьори в България, за да схванат, че такива сравнения са безмислени. Начинът на шофиране се определя от КАТ или съответната на КАТ структура в другите държави.
18
1
 
7
 
! Отговори
az преди 6 години
Karate kato bezumni ,i kakvo o4akvate?
17
5
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Основни цели на медиите в България - 1.всяване на паника, 2.обстойно отразяване на всеки инцидент, с колкото се може повече детайли за начина, по който са загинали жертвите, интервюта с всички близки и роднини на жертвите с въпроси от типа на "как се чувствате, като знаете, че вашите близки са мъртви, разчленени, размазани, премазани, обезобразени?", 3.PR на простотията