Шофьорът греши, фирмата го отнася! Трябва ли?

Бизнесмен организира протест срещу свалянето на номерата
26 мар 2018 10:00,
57

Трябва ли номерата на служебните автомобили да се свалят заради лични грешки на шофьорите, които ги управляват?

Този въпрос постави бизнесменът Веселин Илчев. Той е потърпевш от няколко такива случаи и организира протест срещу тази практика на 22 април.

"Представете си, че шофьорът тръгва на път, спира на бензиностанцията и понеже самосъзнанието на някои шофьори е ниско, пие две патрончета водка. И го спират полицаи. Кой понася санкциите тогава?", попита Илчев в студиото на Bulgaria ON AIR. И отговори, че потърпевши са само фирмите, защото служебните автомобили остават без номера от 6 месеца до една година, плащат данъци, а колите не вървят.

Илчев разказа, че негов шофьор е получил акт докато кара личния си автомобил, а когато бил проверен по време на работа и се оказало, че не си го е платил, били свалени номерата на служебния автомобил.

"И камионът сега стои на трупчета", каза Илчев и обясни, че седем негови шофьори са хванати с нарушения и седем негови автомобила са със свалени номера. Загубите му са за 45 000 лева без да има никаква вина.

Според Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи обаче бизнесменът трябва да има отговорност за шофьорите, които наема.

"Това е транспортна компания. Тя трябва да извършва контрол както върху превозното средство, така

и върху хората, които наема", каза той. Тодоров даде за пример шофьорите в градския транспорт, които са проверявани с дрегер всяка сутрин.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


57
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
9
 
19
 
! Отговори
аз-ът преди 6 години
протест организирал... и кой ще ти дойде на протеста освен подчинените ти под страх от уволнение и останалите камионджии бе ПУРКО?!
13
10
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо изобщо се дава трибуна на подобни псевдобизнесмени? За да има толкова много нарушения в тази фирма, е повече от ясно каква и е политиката по отношение на кадрите. Наети "от кол е въже", за възможно най ниска заплата. За този БГ-тарикатлък обаче трява да се плаща. Надявам се този да фалира, а нишата да се заеме от отговорна фирма, ценяща хората които работят за нея.
12
6
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Разбира се, че фирмата си понася последствията от назначаването на некъдървн персонал. Пък после тая същата фирма да си наказва персонала по вътрешния правилник...каквато е и практиката по цял свят!!!
11
13
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За гламав ушев, е важно да събира пара за банкянския еднокнижник, а не кое е редно и кое не.
10
6
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
седем шофьора и седемте с нарушебия...ми да го.....д......вее. Така фирмата ще търси отговорни хора. А не ***
9
4
 
21
 
! Отговори
12 преди 6 години
То и аз добре съм го обяснил. Шофьора пиян, свалят номерата на камиона. Работодателя завежда дело срещу шофьора за причинените му щети. Осъжда го, шофьора плаща 40 000 лева, вземат му жилището и не му остават пари за пиене. В случай, че се установи, че работодателя е поставил пред шофьора неизпълними условия, не успява да го осъди и си плаща сам за тарикатлъка. Иначе отговорността става лична, фирмена, обществена,социално-политическа, марксистко-философска,джендерорубладжийска и накрая никаква.
8
9
 
27
 
! Отговори
аз-ът преди 6 години
Представете си, че шофьорът тръгва на път, спира на бензиностанцията и понеже самосъзнанието на някои шофьори е ниско, пие две патрончета водка. И го спират полицаи. Кой понася санкциите тогава?", попита Илчев----ми кой го е назначил ве ГАНЕЦ?мале няма по лошо от това българите. Така и не се научихте да живеете по правила и да носите отговорност за себе си, децата си, подчинените си. Врата у поле. Дай. Боба, леба и да еб... ПЛЕМЕ
7
9
 
19
 
! Отговори
до 5 преди 6 години
Потърпевшия много добре го е обяснил и е прав. Има персонална и фирмена отговорност.
6
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
да, трябва, ако има манипулациия на тахографа. Един мой работодател ми даваше невъзможни курсове за законовото време и ми казваше това си е мой проблем, но трябва да ги изпълня. Варинтите са да карам с нарушения на скоростта или да манипулирам тахографа. Това е
5
15
 
23
 
! Отговори
12 преди 6 години
Колата на паяк. А камиона- и той ли на паяк? Сваляне на номерата и толкова. Фирмата е виновна за това, че е назначила шофьор-алкохолик при условие, че има свестни хора без работа. А знаете ли, че на хората с пари всичко е на името на фирма или дружество а си го ползват като лично? Това би означавало отново пълна безнаказаност за тези с парите. А фирмаджията като е търпял щети заради пиян шофьор, да си води дело и да го накара да плати всички загуби. А не бако да е пич а фирмата безотговорна...
4
7
 
18
 
! Отговори
MNENIE преди 6 години
Тук опираме до Електронното Правителство - Фирмите да си проверяват служителите за глоби и съдебни решения , да става лесно .
3
3
 
15
 
! Отговори
lol преди 6 години
До Гостако наема машината да, това си е писано по договор. ако е само шофер, не съм чувал такъв да се бръкне. но ти май знаеш по добре. пий си таблетките
2
9
 
18
 
! Отговори
Гост преди 6 години
А трябва ли шофьора да плаща заради шефа-да си купува винетка за камиона гуми и други които са за собственика на автомобила
1
9
 
2
 
! Отговори
lol преди 6 години
естесвено че не. *** панелни тъпотии. ако толкова се е провинил колата на паяк. кат да не са "монтюри" че да се гъзят да махат табели. но в тази парадоксална територия, всичко е идиотщина...