Всеки трети кара със зимни гуми, а е опасно

Рисково е колкото да караш с летни през зимата, обяснява рали шампион
Обновена: 26 юни 2018 09:06 | 26 юни 2018 08:35, Петя Славова
73

Един от всеки трима българи кара през лятото с гуми, подходящи за зимни условия. Това показва проучване на в. "Труд", осъществено със съдействието на рали шампиона Крум Дончев.
Още по темата

Оказва се, че от 1534 автомобила 1027 са били с летни гуми, 507 със зимни. В преброяването са били включени автомобили от различни марки и с регистрация от 9 области в страната.

"Шофирането със зимни гуми през лятото е толкова опасно, колкото и с летни гуми през зимата. Рискът идва от удължаването на спирачния път, в което всеки водач може да се убеди и от личен опит, стига да направи справка с ежегодните тестове на ADAC - германския автомобилен съюз", посочи в студиото на "България сутрин" Крум Дончев.

Той обясни, че зимните и летните гуми се различават по каучуковата смес, от която са направени и вида на протектора. При зимните той е по-дълбок и грайферът е нарязан с отвори, наречени ламели.

Зимните гуми имат по-голямо съдържание на естествен каучук, което ги поддържа меки и гъвкави в студено време под +7 градуса по Целзий и им дава по-добро сцепление с настилката. Грайферът им е по-дълбок и има ламели.

"Когато асфалтът е над 7 градуса започва по-бързо изтриване на грайферите. През лятото температурата на шосето може да достигне и дори да надмине 40-50 градуса, тогава ламелите "се изпичат", изтриват и запълват, с което губят своята екастичност да "защипват" снега", допълни още рали шампионът пред Bulgaria ON AIR.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


73
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
72
3
 
0
 
! Отговори
късмет преди 5 години
Преди година намерих на тавана на ляля ми чисто нови гуми Вида Спорт, бяха грижовно увити от съпругът и. Вече година карам с тях баничарката и съм много доволен. Грайфера не е мръднал за 45 000 км. Гумите са на около 25-30 години.
71
6
 
2
 
! Отговори
Гост7 преди 5 години
С всесезонни гуми нов модел, половината зимен, половината летен грайфер 4х4 ми се разказа играта зимата в планината. Сложих чисто зимни и по същото трасе от воле без да мръдне!
70
1
 
6
 
! Отговори
ПорЦелан преди 5 години
До Бай ***. Тази зима се качвах няколко пъти до Офелиите и около два километра след това със Falken EuroAll AS200. Ходих до Еледжик, до Смолян. Никакви грижи. Сега на няколко пъти влизах в големи локви, пак никакви грижи. Това са гуми за Германия, в Гърция зимните гуми печелят награда за най-ненужна вещ.
69
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Гай БаньоКарал ли си със всесезонни гуми или само говориш празни приказки. Не само ще се качиш и ще слезеш безопасно. Хората в статията са го написали, проверяваш тестовете на ADAC ако не вярваш! Аз карам всесезонни гуми и даже съм се качвал по неопесъчен заснежен път в планината.
68
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Намирисва ми на нови задължения и рекети. Май има доста залежели гуми. Между другото на пет години е добре да се сменят защото изгарят от слънцето.А дали са летни или зимни ако спазваш ограниченията на скоростта няма проблем.
67
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 63Да проверя какво? За разлика от теб аз се занимавам с каучук и неговите производни повече от 30 години. Хайде обясни ако обичаш техническата разлика между зимна и лятна гума
66
4
 
7
 
! Отговори
аа преди 5 години
Аз от 20 години карам само със зимни гуми на Континентал, на всеки 4 години сменям с нови. Проблем не съм имал с гуми, пилейте пари като искате
65
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Повече от очевАдно е, че при ниски температури си трябват зимни гуми, с които не трябва да се шофира при топло време. Не разбирам умниците, които с цел икономия карат с едни и същи гуми и през лятото и през зимата излгайки живота си на риск, както и живота на околните.
64
1
 
12
 
! Отговори
Тиквоний Велики преди 5 години
естественно,че всеки ще си вземе подходяща гума според сезона.Друг е въпроса,че немотията до която ни докараха управляващите кара хоратата да спестят някой друг лев или да се пробват да изкарат още един сезон .....немотията е причината,а не че хората са лоши или прости...немотията до която докарах народа тея 240 цървула
63
4
 
3
 
! Отговори
До 61 преди 5 години
Що не провериш нещата преди да пишеш? Има две неща при гумите - твърдостта на каучука и запазването на качеството му в зависимост от температурата, което е 10-20 пъти по-важно от второто нещо - различните шарки при летните и зимните гуми. Затова когато се говори за зимни и летни гуми, се говори при какви температури се използват, а не за има или няма сняг. Зимните имат по-добро сцепление, ама на сняг и много по-лошо сцепление през лятото.
62
2
 
5
 
! Отговори
аз преди 5 години
@ КрайКогато си купиш 4 зимни гуми, друга песен ще пееш. И аз съм бил, като тебе с четири чистак бърсак нови континеталки, отиваме с приятели посред зима на Велинград. Резултата беше, че докато другите карат направо, аз се носих из двете платна, + че ме дърпаха няколко пъти, че не можех да изляза от някоя преспа. Оттогава, зимната гума си е зимна гума.
61
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като цяло е голяма тъпня да се шофира лятото, със зимни гуми говорим за дискомфорта и увеличения финансов разход от гориво и бързото износване на същите. Но да не забравяме че зимните гуми са проектирани за по добро сцепление с пътната настилка, всичко това се постига със специалният протектор на гумата и най вече с твърдостта по Шор на материала от който са изработени. Така че благодарим на пилотите - политици за "експертното" мнение!
60
7
 
8
 
! Отговори
Край преди 5 години
До Бай ***. В южна Италия, южна Испания и Южна Гърция карат САМО с ЛЕТНИ гуми.Вземи си дисагите и *** да видиш. Всесезонната гума е направена ТОЧНО за нашия климат. С нея няма проблем да се качиш на Боровец нито на Витоша. За екстремни ситуации има вериги - ТЕКСТИЛНИ - не като тия от юлара на магарето.Чети повече. И мисли.
59
3
 
10
 
! Отговори
чарли преди 5 години
Разбрах всичко,не ми стана ясно само едно,каква марка трябва да са летните гуми и от кой магазин да си ги купим ?
58
7
 
6
 
! Отговори
Гай Баньо преди 5 години
До КрайХайде да те видим как ще се качиш със всесезонни гуми на Боровец или Витоша, примерно, през зимата? Или да минеш през някой от високопланинските проходи? Всесезонната гума е за южен климат - Гърция, южна Италия, южна Франция, Испания. Имам познати, които и по черноморието карат със всесезонни гуми. Но ако опиташ да покараш зимата в северозападна България, където я изчистили снега, я не, бързо ще разбереш колко си сгрешил.
57
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Човек трябва сам да си направи сметката кое му е по-ценно - неговия живот и на тези, които вози или парите за подходящите за сезона гуми. Със зимни гуми през лятото или с летни гуми през зимата, живота на хора е изложен на опасност.
56
1
 
2
 
! Отговори
да преди 5 години
Все едно да отиваш на море през лятото с чепици, всеки ще ти се смее
55
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Лятната гума се втърдява през зимата, а зимната се скапва през лятото и в двата случая е много опасно. Повечето хора не разбират колко опасно е това и си викат - какво толкова, ще изкарам със зимните гуми през лятото и ще ги хвърля, а когато стане белята, всички други са им виновни, само не и самите те, че са направили компромис със сигурността си.
54
10
 
6
 
! Отговори
Чукча преди 5 години
Значи,*** ще даде за нов телевизор 600-700 лева,ама 400 лева за летни гуми не дава,е те тва е...
53
2
 
7
 
! Отговори
USA преди 5 години
Как всеки трети. Аз, като си гледам съседите, нито един не си е свалил зимните гуми, и вероятно няма да ги свалят. Защото сега, трябва да си купи летни. При заплати в провинцията около 400-450 лв. как да стане ? Защо в БГ е толкова отрицателно мнението за всесезоните гуми ? Карам само с такива повече от 10 г. и съм много доволен. Ако зимните търпят отрицателни промени през лятото и стават негодни за зимни условия въпреки дълбокия грайфер, то закона не решава проблема.