Всеки трети кара със зимни гуми, а е опасно

Рисково е колкото да караш с летни през зимата, обяснява рали шампион
Обновена: 26 юни 2018 09:06 | 26 юни 2018 08:35, Петя Славова
73

6110 гледания   |  Още видео
Един от всеки трима българи кара през лятото с гуми, подходящи за зимни условия. Това показва проучване на в. "Труд", осъществено със съдействието на рали шампиона Крум Дончев.
Още по темата

Оказва се, че от 1534 автомобила 1027 са били с летни гуми, 507 със зимни. В преброяването са били включени автомобили от различни марки и с регистрация от 9 области в страната.

"Шофирането със зимни гуми през лятото е толкова опасно, колкото и с летни гуми през зимата. Рискът идва от удължаването на спирачния път, в което всеки водач може да се убеди и от личен опит, стига да направи справка с ежегодните тестове на ADAC - германския автомобилен съюз", посочи в студиото на "България сутрин" Крум Дончев.

Той обясни, че зимните и летните гуми се различават по каучуковата смес, от която са направени и вида на протектора. При зимните той е по-дълбок и грайферът е нарязан с отвори, наречени ламели.

Зимните гуми имат по-голямо съдържание на естествен каучук, което ги поддържа меки и гъвкави в студено време под +7 градуса по Целзий и им дава по-добро сцепление с настилката. Грайферът им е по-дълбок и има ламели.

"Когато асфалтът е над 7 градуса започва по-бързо изтриване на грайферите. През лятото температурата на шосето може да достигне и дори да надмине 40-50 градуса, тогава ламелите "се изпичат", изтриват и запълват, с което губят своята екастичност да "защипват" снега", допълни още рали шампионът пред Bulgaria ON AIR.

 


73
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
72
2
 
0
 
! Отговори
късмет преди 4 месеца
Преди година намерих на тавана на ляля ми чисто нови гуми Вида Спорт, бяха грижовно увити от съпругът и. Вече година карам с тях баничарката и съм много доволен. Грайфера не е мръднал за 45 000 км. Гумите са на около 25-30 години.
71
6
 
2
 
! Отговори
Гост7 преди 4 месеца
С всесезонни гуми нов модел, половината зимен, половината летен грайфер 4х4 ми се разказа играта зимата в планината. Сложих чисто зимни и по същото трасе от воле без да мръдне!
70
1
 
6
 
! Отговори
ПорЦелан преди 4 месеца
До Бай Ганьо. Тази зима се качвах няколко пъти до Офелиите и около два километра след това със Falken EuroAll AS200. Ходих до Еледжик, до Смолян. Никакви грижи. Сега на няколко пъти влизах в големи локви, пак никакви грижи. Това са гуми за Германия, в Гърция зимните гуми печелят награда за най-ненужна вещ.
69
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До Гай Баньо

Карал ли си със всесезонни гуми или само говориш празни приказки. Не само ще се качиш и ще слезеш безопасно. Хората в статията са го написали, проверяваш тестовете на ADAC ако не вярваш! Аз карам всесезонни гуми и даже съм се качвал по неопесъчен заснежен път в планината.
68
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Намирисва ми на нови задължения и рекети. Май има доста залежели гуми. Между другото на пет години е добре да се сменят защото изгарят от слънцето.А дали са летни или зимни ако спазваш ограниченията на скоростта няма проблем.
67
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До 63
Да проверя какво? За разлика от теб аз се занимавам с каучук и неговите производни повече от 30 години. Хайде обясни ако обичаш техническата разлика между зимна и лятна гума
66
4
 
6
 
! Отговори
аа преди 4 месеца
Аз от 20 години карам само със зимни гуми на Континентал, на всеки 4 години сменям с нови. Проблем не съм имал с гуми, пилейте пари като искате
65
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Повече от очевАдно е, че при ниски температури си трябват зимни гуми, с които не трябва да се шофира при топло време. Не разбирам умниците, които с цел икономия карат с едни и същи гуми и през лятото и през зимата излгайки живота си на риск, както и живота на околните.
64
1
 
12
 
! Отговори
Тиквоний Велики преди 4 месеца
естественно,че всеки ще си вземе подходяща гума според сезона.Друг е въпроса,че немотията до която ни докараха управляващите кара хоратата да спестят някой друг лев или да се пробват “ да изкарат още един сезон “
.....немотията е причината,а не че хората са лоши или прости...немотията до която докарах народа тея 240 цървула
63
4
 
3
 
! Отговори
До 61 преди 4 месеца
Що не провериш нещата преди да пишеш? Има две неща при гумите - твърдостта на каучука и запазването на качеството му в зависимост от температурата, което е 10-20 пъти по-важно от второто нещо - различните шарки при летните и зимните гуми. Затова когато се говори за зимни и летни гуми, се говори при какви температури се използват, а не за има или няма сняг. Зимните имат по-добро сцепление, ама на сняг и много по-лошо сцепление през лятото.
62
2
 
5
 
! Отговори
аз преди 4 месеца
@ Край
Когато си купиш 4 зимни гуми, друга песен ще пееш. И аз съм бил, като тебе с четири чистак бърсак нови континеталки, отиваме с приятели посред зима на Велинград. Резултата беше, че докато другите карат направо, аз се носих из двете платна, + че ме дърпаха няколко пъти, че не можех да изляза от някоя преспа. Оттогава, зимната гума си е зимна гума.
61
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Като цяло е голяма тъпня да се шофира лятото, със зимни гуми говорим за дискомфорта и увеличения финансов разход от гориво и бързото износване на същите. Но да не забравяме че зимните гуми са проектирани за по добро сцепление с пътната настилка, всичко това се постига със специалният протектор на гумата и най вече с твърдостта по Шор на материала от който са изработени. Така че благодарим на пилотите - политици за "експертното" мнение!
60
7
 
7
 
! Отговори
Край преди 4 месеца
До Бай Ганьо. В южна Италия, южна Испания и Южна Гърция карат САМО с ЛЕТНИ гуми.
Вземи си дисагите и иди да видиш. Всесезонната гума е направена ТОЧНО за нашия климат. С нея няма проблем да се качиш на Боровец нито на Витоша. За екстремни ситуации има вериги - ТЕКСТИЛНИ - не като тия от юлара на магарето.
Чети повече. И мисли.
59
3
 
10
 
! Отговори
чарли преди 4 месеца
Разбрах всичко,не ми стана ясно само едно,каква марка трябва да са летните гуми и от кой магазин да си ги купим ?
58
7
 
6
 
! Отговори
Гай Баньо преди 4 месеца
До Край
Хайде да те видим как ще се качиш със всесезонни гуми на Боровец или Витоша, примерно, през зимата? Или да минеш през някой от високопланинските проходи? Всесезонната гума е за южен климат - Гърция, южна Италия, южна Франция, Испания. Имам познати, които и по черноморието карат със всесезонни гуми. Но ако опиташ да покараш зимата в северозападна България, където я изчистили снега, я не, бързо ще разбереш колко си сгрешил.
57
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Човек трябва сам да си направи сметката кое му е по-ценно - неговия живот и на тези, които вози или парите за подходящите за сезона гуми. Със зимни гуми през лятото или с летни гуми през зимата, живота на хора е изложен на опасност.
56
1
 
2
 
! Отговори
да преди 4 месеца
Все едно да отиваш на море през лятото с чепици, всеки ще ти се смее
55
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Лятната гума се втърдява през зимата, а зимната се скапва през лятото и в двата случая е много опасно. Повечето хора не разбират колко опасно е това и си викат - какво толкова, ще изкарам със зимните гуми през лятото и ще ги хвърля, а когато стане белята, всички други са им виновни, само не и самите те, че са направили компромис със сигурността си.
54
10
 
6
 
! Отговори
Чукча преди 4 месеца
Значи,Ганьо ще даде за нов телевизор 600-700 лева,ама 400 лева за летни гуми не дава,е те тва е...
53
2
 
7
 
! Отговори
USA преди 4 месеца
Как всеки трети. Аз, като си гледам съседите, нито един не си е свалил зимните гуми, и вероятно няма да ги свалят. Защото сега, трябва да си купи летни. При заплати в провинцията около 400-450 лв. как да стане ? Защо в БГ е толкова отрицателно мнението за всесезоните гуми ? Карам само с такива повече от 10 г. и съм много доволен. Ако зимните търпят отрицателни промени през лятото и стават негодни за зимни условия въпреки дълбокия грайфер, то закона не решава проблема.