Животът е миг! Прекият път към моргата – българските пътища

Пътни експерти: Не превръщайте автомобилите си в ковчези!
Обновена: 4 юли 2018 06:22 | 3 юли 2018 17:45,
97
Животът е миг! Прекият път към моргата – българските пътища
Снимка: Булфото

Само от началото на 2018 г. на пътя са загинали 27 души, съобщават от "Пътна полиция" – КАТ. 

Черните рекорди на страната ни се трупат през годините, като през 2017 г. удрят връх – 62-ма мъртви при катастрофи по най-широките и високоскоростни пътища в страната ни.

Вчера "Фолксваген", в който пътуваха криминално проявени лица – мъж на 38 г. и жена на 35 г., се заби в аварирал ТИР, след което удариха друг преминаващ автомобил. Двамата загинаха и зловещата статистика скочи – само за първите два дни на юли по магистралите живота си загубиха шестима души.

В неделя на 107-мия км от АМ "Тракия" между Пловдив и Пазарджик живота си загубиха три жени и едно дете, а по-рано вчера още петима души бяха ранени край село Костиево, отново в района на Пловдив.

Два други инцидента затрудниха движението и на магистрала "Хемус". Около 2.00 ч. в нощта срещу понеделник камион се обърна на магистралата и блокира движението в посока Шумен. А в понеделник сутрин един човек пострада при верижна катастрофа край тунела "Витиня" в посока София и запуши участъка и предизвика задръствания.

През месец май на 122-ия км. на АМ "Тракия" посока София загина младо семейство с бременна жена, а през април пътнически автобус се преобърна при Вакарел, вследствие на което загинаха още шест души.

Каква е причината за поредицата от катастрофи по българските пътища и многобройните жертви по пътищата? Лошо състояние на пътя, безотговорно шофиране, и двете?

За 2016 г. КАТ и АПИ съобщиха за 126 пътни отсечки с най-голяма концентрация на катастрофи. Сред опасните попаднаха и два участъка от магистрала "Тракия" – при 66 км. в посока София, където има опасност от аквапланинг, и при километри от 165 до 208 в посока Бургас, където е деформирана пътната настилка.

Третият опасен участък бе от магистрала "Хемус" на излизане от София до първите мостове, а четвъртият – на "Марица" в района на Капитан Андреево. Тези участъци трябва да се следят от КАТ и АПИ, от там, обаче, прехвърлят топката.

От "Пътна полиция" твърдят пред "Труд", че АПИ са тези, които трябва да набелязват черните точки по пътищата. Законът задължавал катаджиите само да събират и обобщават данните от пътните инциденти и да ги предадат на институциите, които отговарят за безопасността на движението.

Агенция "Пътна инфраструктура" трябвало да набележи мерки за обепасяване на рисковите участъци.  От АПИ пък твърдят, че не могат да разпространяват данни от друга служба.

Няколко опасни участъка от пътищата край Варна и Бургас носят черната слава на "отсечки на смъртта" и всяка година вземат жертви. В катастрофите през лятото жертви и пострадали са както чужди туристи, които не познават добре пътя, така и сънародници, които натискат газта и губят контрол заради секунда невнимание.

Освен опасните участъци, една от основните причини за катастрофите е и заспиването зад волана според експертите по пътна безопасност. Лекарите призовават шофьорите да си направят тест за сънна апнея. Между 10 и 30% от катастрофите се дължат именно на заспиване на пътя.

В летните горещини и при еднообразните гледки и карането в една или две ленти без насрещно движение, шофьорите се уморяват по-бързо. Опасно е ако имат продължителни часове, в които не са спали, или са работили без почивка. При високите скорости на магистралите дори едно затваряне на очите от умора може да се окаже смъртоносно.

Шофирайте внимателно. Освен за собствения си живот, носите отговорност и за останалите участъци в движението. Не превръщайте автомобилите си в ковчези.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
0
 
30
 
! Отговори
Шофер преди 5 години
"Пътни експерти: Не превръщайте автомобилите си в ковчези!"А след като пътищата съсипват автомобилите и ги правят опасни, кой точно трябва да е отговорен?Хората, които плащат данъци, винетки, такси и тн или управляващите, които не използват тези средства по предназначение?