Българският шофьор - небрежен, нарушител, джигит на пътя

Най-рисково шофира в петък, най-много пострадали са през юли
Обновена: 23 юли 2018 07:03 | 23 юли 2018 07:00, Екип на Dnes.bg
128
Българският шофьор - небрежен, нарушител, джигит на пътя
Арфив: Булфото

Българският шофьор е небрежен към превозването на деца и близки, не пази околните като участници в движението по пътищата. Това е една от характерните черти на профила му в сравнение с останалите държави-членки на ЕС.

Българинът кара все по-бързо - 95% от катастрофите с убити и ранени са заради скорост. Доказва го и статистиката за издадените електронни фишове. За 2017 г. те са 391 хиляди, а за 2016 г. - 338 хиляди, с 63 хиляди по-малко.

Втори по тежест фактор за тежки пътни злополуки са неправилните маневри. Българинът навлиза в насрещното, прави резки движения, не спазва дистанция, нито правилата при изпреварване. Резултатът - 1600 инцидента, 200 убити и 2258 ранени, обобщава "24 часа".

Най-тежките инциденти с убити и ранени са при челен сблъсък и самокатастрофа. Голяма част от катастрофите са в резултат на сблъсък в дърво или преобръщане в канавката, показват данните от доклад на “Пътна полиция” за 2017 г. В него са посочени и анализирани нарушенията на пътя, които правят водачите в България.

Още по темата

Всеки четвърти е загинал на завой - при удар в друга кола или преобръщане край пътя.

Анализът на пътните полицаи показва, че шофираме най-рисково в петък - в този ден са 1088 от всички 6888 катастрофи през 2017 г. Тогава са убити и най-много хора.

Най-много катастрофи стават от 17 до 18 ч, а най-много са загиналите от 11 до 12 ч - 40 от всички 683. Традиционно има най-много пострадали през юли, но за 2017 г. най-много от убитите са през ноември.

Най-рисково българските шофьори карат в населените места. Там катастрофите са два пъти повече, отколкото по пътищата между села и градове. Тенденцията е трайна за последните 7 г., отчитат от Пътна полиция. Най-много жертви и инциденти са по първокласните пътища, следват тези от втори и трети клас, а най-малко са на автомагистралите и общинските пътища.

Тенденцията е столичаните да нарушават най-често правилата, които водят до тежки инциденти. Приятната изненада е област Перник, където се отчита най-голямо намаляване на катастрофите.

Нарушителите на правилата по пътя да полагат общественополезен труд в болнични заведения, където се лекуват деца, пострадали при катастрофи. Това е една от препоръките в последния доклад на “Пътна полиция”.

Ако това се случи, нарушителите на пътя ще бъдат задължавани да се сблъскат директно с последствията от нарушаването на правилата и да опознаят страданието на децата, жертви на катастрофи. За тази мярка първо заговори покойният бивш шеф на ВМА ген. Стоян Тонев преди 2 г.

Социалната система всяка година се натоварва с 2500 нови инвалиди, които са пострадали при катастрофи.

Механизмът за общественополезен труд в социални и болнични заведения, където се лекуват деца, засега е предложен само за шофьори, които са причинили катастрофа с участието на малчуган, независимо дали се е возил в неговата кола, или в другата.

36 деца са загинали при пътни произшествия през 2017 г., същият е броят на жертвите до 18 г. и през 2016-а, пише в доклада. Броят е най-висок за последните 7 г., което е една от тревожните тенденции. Ранените при пътни инциденти малчугани през 2017 г. са 1110, с 60 повече от 2016 г.

От всички загинали 36 деца 27 са били пътници в автомобилите на бащите и майките си, 5 са загинали като шофьори и 4 като пешеходци.

“Броят на загиналите деца като пътници е 75% от всички. Това показва занижена култура на поведение на водачите, в чиито автомобили пътуват деца, а така също и на водачите като цяло, тъй като не във всички случаи вината за катастрофата е на шофьора, в чиято кола пътува детето”, пише в доклада.

От 2011 г. насам по пътищата са загинали 220 деца, ранени са 7800, а броят им расте. За същия период например в Южна Корея децата жертви по пътя са намалели с 80%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


128
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен41 А в САЩ какво да кажат като могат да вземат книжки без да ходят на курсове? И знаеш ли че там шофьора спира на 10 м пред теб от страх дори да те доближи? И това на паркинг. И знаеш ли колко ще му стане застраховката ако причини катастрофа? Защо у нас само се говори, а не се приложи на практика тази мярка? Не са виновни курсовете, а това, че след тях всички забравят какво са ги учили и стават велики състезатели, без грам чувство за отговорност. Защото все другите са виновни.
43
12
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поредната статия целяща на ни втълпи, че не сме читави. В интерес на истината българските шофьори стават все по-съобразителни и толерантни. Не, че няма джигити. Имам наблюдения основно над шофьорите от съседни държави. Според мен те карат доста по-рисковано.
42
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
БГ шофьор не е никакъв джигит, а си е един *** ШАФЬОРИН, избиващ комплекси и избиващ наред,без да има нещо в черепа,да помисли,че по шосетата са и децата му,и роднините му.важното е чалгата да е до дупка и : бясно карай на зелено !
41
3
 
17
 
! Отговори
asd преди 5 години
Едните са егоцентрици, избиват комплекси и карат все едно пътя е само техен. Другите са дървени философи, които си имат теория защо не си слагат колани и не си връзват децата. Резултата е ужас!
40
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е, нашенецът... знаеме си.Обучението е много слабо у нас. В града ги учат да правят задръствания, на извънградско карат като ненормални.
39
3
 
18
 
! Отговори
Бръм преди 5 години
Българският шофьор е такъв в България, в чужбина е примерен... защото там глобата се събра, а полицията трудно прибира рушвет. Я колко народ кара без книжка и с по ХХХ актове и нищо.... проблема е в системата и безнаказаността...А относно намалението в Перник.. ми те всички карат в София :))))
38
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Българският шофьор по такъв път/ на снимката/ кара само на запад
37
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами дайте контрола на движение на частна фирма да видите как за нула време всички ще станат образцови шофьори
36
5
 
31
 
! Отговори
AA преди 5 години
Високата скорост заедно с не спазване на дистанция. Това се прави постоянно.Не може да ми караш на метър отзад със 140 или да ми пресвяткаш с ляв мигач да се дръпна. Пиша на тия със "скъпите" коли, комплексари, ще ви свалям от S класите и М-ките и ще ви ШАМАРЯ, колата не ви пази!
35
7
 
18
 
! Отговори
Пародия на държава преди 5 години
Над 50 процента от автопарка са ковчези които не могат да минат преглед в никоя друга държава от ЕС а над 30 процента са с купени или без книжки. Като добарим и 20 процента пияни и дрогирани е ясно че КАТ не се справя изобщо.
34
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 32От къде ще ги внесеш тези некорумпирани полицаи? Българина като седне на маса започва да се хвали как не е спазил правилата, как е платил и прередил всички, как е взел нещо аванта......
33
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До къде са ЕС. пътищатаНа българина 6 лентов път да му дадеш, ще го задръсти. Егоцентризма и комплексите яко го друсат. И кат се види на 15-20 годишни ауди или БМВ с неработещи половината уреди и системи. Мааани, маааани!
32
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Иво Христов - 80% от българите са ***
31
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Жестоки глоби, и некорумпирани полицаи. Но в България това няма как да стане.
30
6
 
11
 
! Отговори
Бумеранг преди 5 години
Тъпата полиция и *** инструктори са виновни....те ги пускат по пътищата...повече лобут трябва...
29
4
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Когато нацията ти е от ***, не можеш да очакваш да се държат като хора на пътя. Комплексите избиват в бързо каране, присветкване и разчистване на пътя, засичания и бой по светофари, предреждане в задръстване и влизане в забранени улици и т.н.Тук трябва сериозна намеса на МВР. Проблемът е, че те са представители на същата тази умствено ограничена общност. С две думи- материалът е лош.
28
1
 
28
 
! Отговори
Българин преди 5 години
Вярно е, че скоростта и маневрите са много важен фактор, но има и друга също толкова съществена причина. Не знам дали сте забелязали, но регулирането на пътищата е под всякаква критика! Как може пешеходната пътека да е вътре в кръговото, като спреш спираш в него? Как може от огромна индустриална зона под с. Стряма към Пловдив да се чака за ляв завой вс. ден, създавайки километрични опашки?! И още мн. други!Не са виновни само шофьорите, трябва и държавата да прави адекватни пътища и регулаций!
27
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
БЕЗНАКАЗАНОСТ-И ВИНОВЕН Е? ЗАЩО ТОВА НЕ СЕ ПРАВИ В ДРУГИТЕ ДЪРЖАВИ.
26
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 95% заради СкоростОпитният шофьор сам си решава проблемите и избягва конфликтите на пътя. На некадърния- все нещо и някой му е виновен.
25
3
 
20
 
! Отговори
asd преди 5 години
И не си слагаме коланите и не вфъзваме децата, щоти сме дървени философи!