Колоездачите стават "трамваи" – с предимство навсякъде, а и от всички!

Законодателни промени предвиждат повече права за велосипедистите
3 окт 2018 11:00,
221
Колоездачите стават "трамваи" – с предимство навсякъде, а и от всички!
Снимка: Архив, Булфото

Всеки колоездач придобива статут на трамвай. Това са част от промените, които ще бъдат внесени за обсъждане до дни от работната група от Министерство на транспорта и Министерство на вътрешните работи.

Иначе казано, промяната в ЗДвП предвижда колоездачите да се ползват с предимство навсякъде по пътищата. Всички участници в движението, в това число и самите пешеходци, ще трябва да пропускат велосипедистите по велоалеи, кръстовища и дори тротоари, ако няма обозначена зона за каране на колело.

Към момента, според действащия закон, велосипедистите нямат право да се движат по площи, предназначени само за пешеходци. С предвидените изменения, обаче, колоездачите ще бъдат облагодетелствани и ще могат да се движат и в пешеходни зони с пълно предимство.

Не се знае каква част от предложените промени в сегашното законодателство ще минат, пише "Монитор".

Представители на Пътна полиция са на мнение, че колоездачите са крайно недисциплинирана част от участниците в движението по пътищата, които не спазват никакви закони. Според тях даването на повече права за колоездачите ще ги направи още по-невнимателни. Затова и от Пътна полиция планират да се противопоставят на готвените промени.

Припомняме ви, че през април бяха внесени промени в Закона за движение по пътищата, които подчертаха изрично задължението на колоездачите да се придвижват с каски и светлоотразителни жилетки, а велосипедът да е с изрядни спирачки, да има звънец, фар и светлоотразители.

Изискванията, обаче, масово не се спазват, а нарушителите се наказват рядко. Глобените в столицата велосипедисти годишно са едва около 200 и то в случай, когато са причинили пътно-транспортно произшествие.

Наказания, които органите могат да налагат, са за липса на жилетка – 10 лева, за каране без светлини и светлоотразители – 50 лева. Новите промени обаче предвиждат въртенето на педали без жилетка да скочи на 30 лева.

По-сериозни санкции се предвиждат и за минаването на червен светофар. Според членове на работната група наказанието за карането на забранен сигнал или преминаването на знак "Стоп“, без да се спре, трябва да коства на водача на автомобила цели две години без книжка както и глоба от 1000 до 2000 лева.

Причината за предлагането на крутите мерки е, че преминаването на червен сигнал е равносилно на опит за убийство и може да коства нечий човешки живот, особено ако кръстовището е по-натоварено и по-високоскоростно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


221
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
99
5
 
20
 
! Отговори
кучкар преди 5 години
Искам кучето ми да има предимство и пред колоездачите.
98
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колоездача ще има и предимство пред пожарните и линейките, да не забравяме!Йебат, това за да го въведат правилно като закон трябва да преработят 90% от ЗДвП и още поне трийсетина други закона. Ще настъпи такъв хаос, че е трудно да се опише. И всичко това за едни любители на педaлитe...
97
4
 
8
 
! Отговори
Eли преди 5 години
На тротоара ще си бута велосипеда, ако няма обозначена за целта велоалея.Като ми влезе в гръб без звуков, светлинен, ръка, крак, сигнал, колко инфаркта трябва да получа?
96
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Глупакът не е толкова страшен, колкото глу пак с инициатива, особено със законодателна инициатива!
95
2
 
10
 
! Отговори
vse edno преди 5 години
До Анонимен 93: Не и където се разхождат 2/4/6 годишните ни деца. Но по принцип на тази територия всичко е отдавна толкова сбъркано, че и Господ да слезе, не може да се оправи....
94
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колоездачите с предимство пред градския транспорт - това трябва да се запише в рекордите на Гинес. Автобуси, тролеи - явно ще са без пердимство, за трамваите не знам, ГЕРБ и тях може да сложат на втора линия след колоездачите.
93
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Москвич 1500Разбира се, както написах в преден пост, важното е да се гази всичко що е по леко. Пък това че после ще ходи с един крак или без крак, ще яде само пюре, не като теб, мазна пържола, алкохол няма и да помирисва, заради частично отраняване на черен дроб, ще гали приятелката си с нос поради липса на ръка.., мале, мале, давай, гази до откат
92
2
 
19
 
! Отговори
Пипи преди 5 години
Тотално побъркване!! Предлагам и да свалят номерата на колоездачите, да им забранят да карат колело за два месеца, до една година, да се взимат свидетелствата за правоуправление, за минаване на червено...Боже, слез и си прибери вересиите.
91
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А за електрическите велосипеди как стои въпроса? Те ще може ли да се карат по тротоарите?Сега има такива велосипеди които без проблем развиват до 120км/ч.
90
3
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
децата движещи се по тротоарите и разхождащи се в парковете, също ли ще дават предимство на колездачите? Или вече ще сме длъжни да ги разхождаме на каишки...
89
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да караш бавно е много опасно защото тези които карат бързо може да те блъснат отзад и ти няма как да реагираш. Те идват много бързо. А като караш с 200-250 вероятността някой да те блъсне отзад е много малка. Освен това прекарваш по малко време по пътищата и това допълнително ти спестява време и неприятности.
88
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хайде сега един въпрос към всички родители. Къде предпочитате да кара колело 10/12/14 годишното ви дете;А. УлицатаБ. Тротоара
87
0
 
3
 
! Отговори
До 82 преди 5 години
Остави го, няма да схване каква е логиката за колоездач на пешеходна пътека. Щом пита, значи няма да схване, иначе всеки сам би си сетил, ако може да мисли. Дали да му дам тема за размисъл за следващите сто години - промяната на статуса от участник в движенето на улицата в псевдопешеходец и обратното ...
86
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От КАТ се състезават всеки месец да пускат най-малоумното предложение за изменение на закона.
85
15
 
4
 
! Отговори
Моята логика е преди 5 години
Колкото по бързо пресечеш пътното платно толкова по добре! Вероятността за инцидент е много по малка.Затова никога не слизам на печеходна пътека. Да буташ колело по средата на платното е много опасно.
84
1
 
7
 
! Отговори
Johnnie Walker преди 5 години
Да не би спирачния път на велосипедите да е като на трамваите, че да им даваме предимство и на пешеходна пътека?
83
2
 
4
 
! Отговори
СатаНАТО преди 5 години
Това значи, че ще се отровим от газове.Пълна идио тия.
82
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е да ама тая логика не важи за пешеходните пътеки където има светофар! А във моя град над 80% от пешеходните пътеки имат светофар. Има и такива на които можеш да спреш трафика когато си поискаш.
81
3
 
16
 
! Отговори
Пешеходец преди 5 години
Велосипедът е ПТС и НЯМА място на тротура (пешеходната зона)!!!А кой, кого, кога и къде пропуска (дава предимство) е указано в закона за движене по пътищата!А да ме "бутне" някой с колело (или не дай боже детето ми) на пешеходна зона - жална му (и) майка!!!
80
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Имам следните *** въпроси към автора на това гениално предложение:- Всеки трамвай си има уникален номер, ясно видим от всички страни за останалите участници в движението. На велосипедите ще се слагат ли такива?- След като трамваите се карат от ватмани, а велосипедите ще стават такива, това значи ли, че: >> велосипедистите ще карат курс, ще полагат изпит и ще получават свидетелство за правоуправление >> ако возят пътници ще им искат билети от 1.60 лв >> ще имат задължителен ГТП