Колоездачите стават "трамваи" – с предимство навсякъде, а и от всички!

Законодателни промени предвиждат повече права за велосипедистите
3 окт 2018 11:00,
221
Колоездачите стават "трамваи" – с предимство навсякъде, а и от всички!
Снимка: Архив, Булфото

Всеки колоездач придобива статут на трамвай. Това са част от промените, които ще бъдат внесени за обсъждане до дни от работната група от Министерство на транспорта и Министерство на вътрешните работи.

Иначе казано, промяната в ЗДвП предвижда колоездачите да се ползват с предимство навсякъде по пътищата. Всички участници в движението, в това число и самите пешеходци, ще трябва да пропускат велосипедистите по велоалеи, кръстовища и дори тротоари, ако няма обозначена зона за каране на колело.

Към момента, според действащия закон, велосипедистите нямат право да се движат по площи, предназначени само за пешеходци. С предвидените изменения, обаче, колоездачите ще бъдат облагодетелствани и ще могат да се движат и в пешеходни зони с пълно предимство.

Не се знае каква част от предложените промени в сегашното законодателство ще минат, пише "Монитор".

Представители на Пътна полиция са на мнение, че колоездачите са крайно недисциплинирана част от участниците в движението по пътищата, които не спазват никакви закони. Според тях даването на повече права за колоездачите ще ги направи още по-невнимателни. Затова и от Пътна полиция планират да се противопоставят на готвените промени.

Припомняме ви, че през април бяха внесени промени в Закона за движение по пътищата, които подчертаха изрично задължението на колоездачите да се придвижват с каски и светлоотразителни жилетки, а велосипедът да е с изрядни спирачки, да има звънец, фар и светлоотразители.

Изискванията, обаче, масово не се спазват, а нарушителите се наказват рядко. Глобените в столицата велосипедисти годишно са едва около 200 и то в случай, когато са причинили пътно-транспортно произшествие.

Наказания, които органите могат да налагат, са за липса на жилетка – 10 лева, за каране без светлини и светлоотразители – 50 лева. Новите промени обаче предвиждат въртенето на педали без жилетка да скочи на 30 лева.

По-сериозни санкции се предвиждат и за минаването на червен светофар. Според членове на работната група наказанието за карането на забранен сигнал или преминаването на знак "Стоп“, без да се спре, трябва да коства на водача на автомобила цели две години без книжка както и глоба от 1000 до 2000 лева.

Причината за предлагането на крутите мерки е, че преминаването на червен сигнал е равносилно на опит за убийство и може да коства нечий човешки живот, особено ако кръстовището е по-натоварено и по-високоскоростно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


221
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
4
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
С какво право!Какво означава пешеходна зона- не е велоалея!Това вече е прекалено- дори тротоарите няма да са достъпни за пешеходци! В нормалните държави на кръстовище се пресича слязъл от велосипеда, а тук ти минават през краката и на всичко отгоре си виновен, защото нямаш очи на гърба! Минете по Витошка в 17 ч, за да видите как през тълпата минават разни колоездачи, които карат с бясна скорост. После като блъснат някое дете родителите му са виновни, че са пешеходна зона или в парка!
18
37
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Голяма злоба, но да караш велосиперд е повече от прекрасно, единственото което е недостатък са изпаренията на автомобилите. Разбира се че трябва да имат предимство на местата където се пресичат с останалите превозни средства, каква му е защитата, има ли броня, при сблъсък с автомобил кой ще пострада, или ви е кеф да газите с лачените си четриколки, колела, инвалиди, бременни. Аре да вземете да мислите, а не само да се возите.
17
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как ще глобиш 10 годишно дете с колело което е извършило нарушение. Децата ще минават ли изпит по ПЗДП?
16
3
 
26
 
! Отговори
Пешеходец преди 5 години
Едва ли промените ще бъде одобрени в този им вид. Все пак трябва вместо да им се дават още допълнителни права, да се направят безопасни велосипедни алеи, както е по цивилизованите градове, а не да карат по тротоарите. И велосипедите за градски нужди трябва да се предлагат с цялото задължително оборудване, за да няма нужди от глоби - толкова е просто, това е все едно някой да си купи кола без фарове, стопове, клаксон и т.н. !
15
2
 
15
 
! Отговори
Амстердамски преди 5 години
Поевропейчихме се яко/дууу пей да ни е яко!Без жилетки,без светлини,без каски,с архаични велосипеди,но със ЗВЪНЦИ лети младо и старо,а пешеходците и автомобилите завряни в к.. гъ...,и то с риск да те убият,защото развиват страшна скорост и винаги са с предимство(и пред трамваите).Предложеното тук-БГ е реализирано там.Освен това по велобулевардите се движат мотоциклети и четириколесни до 50 кубика.Въпреки всичко, ако пешеходеца се яко пази, няма да има проблем.Даааа,ама я им вижте улиците !
14
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво очаквате от МТ. Само се сетете кой беше министър там - Московски...Отделно, че не разбирам защо ни занимават точно с това.
13
8
 
56
 
! Отговори
+++ преди 5 години
Вместо да забранят велосипедите в големите градове и по главните пътища, още права им дават!!! Сега като пешеходец какво да правя? Вървя си по тротоарът и срещу мен лети поредния въртипедалковец и понеже ще бъде с предимство, аз трябва да скоча на улицата под колелата на автомобилите, за да можело синковецът да мине. Много ми е интересно, кога и как ще санкционират поне един колоездач минаващ на червено, а такива има много всеки ден.
12
6
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Искам и трябва да стане така, че шофьорските курсове да бъдат както през соца - 3 месеца! На всички издадени книжки след 2000 година да се проведе втори изпит с цвл да се изтрият купените!
11
7
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Голяма грешка! Същата работа, като делегиране на права на малцинствата! Сега ще се навъдят една сюрия нагли до безобразие колоездачи, ще се жалват от водачи и от пешеходци, ще съдят който им падне под ръка. Колоездачите и каруците трябва да бъдат изведени извън силното автомобилно движение и основните пешеходни зони в центровете на градовете. Това са превозни средства с много плаваща траектория. Накичени с "права", ще избутват основния поток и ще създадат конфликтни точки!
10
3
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какъвто парламента, такива и законите му...
9
5
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трамвая е с предимство, но тежи от 30 до 100 тона, а си му изскочил и си до там. Предложените промените граничат с малоумие. Дано се намери един разумен да обясни на работната група от слабоумни калинки защо.
8
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ух какви секси крачета :D
7
3
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонименв нормална държава тази "работна група" щеше вече да е на трудовата борса. Имам чувството, че в тези 2 министерства има само бавно развиващи се калинки.
6
2
 
29
 
! Отговори
Rmn преди 5 години
... и на пешеходната пътека ли ще имат предимство? Не е ли пак коня пред каруцата? Трамвая поне е голям и шумен, хората се спират и от страх, няма да е така с колоездачите. Ще има "близки срещи" и условия за "запознанства"!
5
5
 
36
 
! Отговори
ined преди 5 години
Поредния недомислен закон
4
7
 
49
 
! Отговори
Перко преди 5 години
Вместо да ги махнат от пътя и да им направят алеи в парковете те ги вкарват в движението
3
3
 
59
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Следете за спазване на правилника от колоездачите, а не да им разрешавате повече.Абе управляващите май наистина имат коефициент на интелигентност между амебата и стоножката.
2
7
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поредното безумиe!
1
8
 
58
 
! Отговори
БОГАТ И КРАСИВ ГУЩЕР преди 5 години
Лелеее сега ще стане батак и ще има доста прегазени деца от нагли велосипедисти