БДЖ с ново разписание: Орязват пътнически влакове

По нерентабилни линии – железницата ползва... автобуси
7 яну 2019 10:45, Петя Славова
73
БДЖ с ново разписание: Орязват пътнически влакове
Снимка: архив, Булфото

Временните планове пътническите превози по някои от направленията да се изпълняват не от влакове, а от автобуси ще станат постоянни. Припомняме, че пред депутатите от ресорната комисия транспортният министър Росен Желязков изрази съмнения, че с наличният тягов състав ще може да се изпълнява безопасно графикът за движение през 2019 г. Липсата на локомотиви и непланирането на ремонтите им доведе до екшънплан на БДЖ по искане на Желязков, който в скоро време трябва да влезе в сила, предаде "Монитор".

Това ще стане едва след назначаването на нов шеф на "БДЖ - Пътнически превози". За мястото се спрягат две имена – Христо Иванов и Георги Иванов, като първият е по-вероятният избор. И двамата са били начело на железниците. Христо Иванов беше назначен на поста по време на служебното правителство на Огнян Герджиков. Той е магистър по финанси от ВТУ "Св. св. Кирил и Методий" и има специалност "Експлоатация на железопътния транспорт" в Техническия университет.

Георги Иванов беше шеф на пътническите превози до август 2013 г., като тогава беше освободен заради влошените финансови показатели и качество на услугата.

В средата на декември м.г. Никола Василев беше избран за изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ“ ЕАД от съвета на директорите, който също претърпя промени. В ръководството на холдинга министър Желязков назначи нови лица - Григори Григоров и Светломир Николов, на мястото на Велик Занчев и Владимир Владимиров. Новите членове на СД трябваше да предложат "икономически изгодни варианти в полза на дружеството и да повишат доверието и качеството на услугата“, обяви тогава Желязков, като нарече решенията "алтернативни и хибридни в очакване на новите влакове".

По някои от нерентабилните линии като Генерал Тодоров – Кулата, Брусарци – Лом и Свищов – Троян ще се извозват пътниците от рейсове. Това не се случва за първи път в историята на БДЖ. Вече бившият шеф на холдинга лансира преди години да се закрият губещите линии и на тяхно място да се пуснат в движение автобуси с логото на БДЖ за да се запази психологическото усещане у хората, че пътуват с държавната железница. От транспортното министерство не потвърдиха информацията до редакционното приключване на броя. Според източници на изданието вече има разпечатани нови пътеводители, които да заместят преди месец отпечатаното разписание на железниците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


73
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
6
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ако искате да се повозите във влакчета на ужасите-ползвайте БДЖ. ще се возите в пламтящ влак,ще се блъскате с камъни,може да изхвърчите от релсите- има богата развлекателна програма.
49
3
 
1
 
! Отговори
опетков преди 5 години
До Роб на влаЗта "Влазта" трябва да вдига акциза за горива, докато българинът се научи да се вози отново на влак и да слезе от колите. Същото и за междуградските автобуси. Цените на влаковите билети също трябва да се повишат поне двойно и тройно.
48
0
 
6
 
! Отговори
До Славова преди 5 години
Ти български език учила ли си ? Начукай си този ЕКШЪН план отзад !
47
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
БСП да се връща на власт!
46
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Има ли нещо което още да не сте унищожили?Само съсипвате и нищо не създавате!Сега и БДЖ ще унищожите!Такава деградация,нямам думи!
45
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
има едни неща, наречени шинобуси, ама кой да знае
44
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Виждате ли на къде се води страната. Официално вече сме с население под 7 000 000 души, а преди 30 години бяхме 9 000 000. С тези темпове страната ни много бързо ще изчезне.
43
4
 
13
 
! Отговори
Вилхелм Краус преди 5 години
Моята мечта да съсипя БДЖ се сбъдва.Ура, ура, ура.
42
1
 
12
 
! Отговори
присъда преди 5 години
това е присъда към най-старата държавна фирма! Ако това е вярнор което е написано, означава, че да пътуваш с БДЖ е рисково начинание! Поредното безумие!
41
2
 
1
 
! Отговори
Net преди 5 години
Fake news.
40
0
 
2
 
! Отговори
999 преди 5 години
До Аз 26 Абривиатурата "ВТУ" в случая може да се отнася за 2 неща :Великотърноски университет " св.св Кирил и Методий"Висше транспортно училище "Тодор Каблешков "
39
2
 
12
 
! Отговори
300 преди 5 години
В един километър жп линия само релсите тежат 100 тона. Частникът дали ще купи нови шинобуси и да печели от превоза по линиите, или ще купи един-два буса на старо да минават сутрин и вечер и ще нареже релсите за скрап..
38
0
 
8
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
Не знаех, че маршрутите сами по себе си могат да превозват хора.
37
3
 
8
 
! Отговори
vlady преди 5 години
Има неелектрифицирани линии с нисък пътникопоток. Дизелов локомотив с 1-2 вагона изразходва над три пъти повече гориво и масла от автобус съответно себестойността на превоза на един пътник е висока. За такива линии трябват леки икономични дизелови мотриси с разход на гориво и масла близък до този на автобус. Дезиро са донякъде такива, но са твърде малко и прекалено големи за някои линии също така има проблеми при продължително движение с ниски скорости. За съжаление няма шинобуси за такива линии
36
3
 
19
 
! Отговори
Ала_Бала преди 5 години
Няма достатъчно стоки за железниците. Няма достатъчно пътници за превоз. Няма индустрия, няма хора. На територията на България има образование с характеристиките на квазидържава. Държавите умират мъчително. Не се бойте, не е останало много!
35
5
 
5
 
! Отговори
КЕКС преди 5 години
Струва ми се доста по-рентабилно да закараш 50 пътника от точка А до точка Б с 3-тонен автобус, отколкото с 30-тонен локомотив с един вагон, както практикува днес БДЖ. Просто няма пътници за повече вагони.
34
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Роб на влаЗтаБДЖ не е институция, а търговско дружество! Сравнения с истински институции като МВР, НС, БНБ и т.н., говорят за нисък интелект!
33
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
НЕма такава държава....Има, казвам ти, Германия. Частният междуградски автобусен транспорт беше забранен със закон още от Хитлерово време, за да не може никой да прави конкуренция на Дойче Бан. Законът беше отменен едва преди 10 години. Дотогава понятието междуградски автобус беше напълно непознато. Сега Дойче Бан има само един основен конкурент - Фликсбус, който обаче пътува основно до големите градове, до селата се пътува пак с пътнически влак.
32
8
 
7
 
! Отговори
КЕКС преди 5 години
Щом е нерентабилен, не трябва да го има. Доста скъпо ми излиза на мен като данъкоплатец, да плащам за това празни вагони да си джиткат насам-натам, защото, видиш ли, изпълнявали изпълнявали някаква социална функция, да карат 2-3 човека до село и обратно. За тая работа си има автобуси, които излизат много по-евтино. А бай ти мaнгay може да се вози и на рейс, само че там няма да може да се вози гратис и това страшно много го изнервя.
31
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Ами...Държавно, винаги означава ниско качество, но въпроса е че тук става въпрос и за колосални икономически загуби, въпроса е че тази компания се крепи изкуствено с нашите пари, което пък е най-лошата черта на държавното участие в икономиката - каквото и да стане, колкото и загуби да се генерират, данъкоплатеца плаща, а БДЖ продължава да крета и едни хора да го източват.