Проект за 444 796 305 лв. вдъхнови строители. Кой ще строи "Струма"?

Компании от Италия, Словакия и Турция сред желаещите
19 фев 2019 07:00, Петя Славова
106
Проект за 444 796 305 лв. вдъхнови строители. Кой ще строи "Струма"?
Снимка: архив, Булфото

Най-големите български строителни компании и фирми от Италия и Турция са сред желаещите да строят магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, пише "24 часа".

Офертите бяха отворени в петък, а търгът привлече рекорден интерес - вероятно и поради факта, че е един от най-скъпите пътни проекти у нас. Индикативната стойнст на обществената поръчка е 444 796 305 лв. без ДДС. Който спечели, ще има 1556 дни да проектира и построи участъка с дължина от 13 км.

Участници се оказаха 27 фирми в консорциуми. Единствената самостоятелна оферта е на "ГБС Инфраструктурно строителство".

Още по темата

Другите големи български фирми са в обединения "Джи Пи Груп", която преди дни поиска договор за строежа на тунел "Железница" пак на "Струма", играе с още няколко родни компании.

Български е консорциумът, воден от "Хидрострой", която в момента изгражда отсечка от магистрала "Хемус". Български обединения са и тези, в които са "Трейс груп", "ПСТ Груп", Грома холд". Сред кандидатите за магистрала са и турските "Дуйго" и "Доуш" в отделни консорциуми. "Дуйго" спечели поръчка за част от жп линията Елин Пелин-Костенец - най-сложния и скъп участък от Елин Пелин до Вакарел. Офертата бе за 498.9 млн. лв. без ДДС.

Турската фирма в консорциум изгражда и най-голямо летище в света - "Ататюрк" в Истанбул. "Дуйго" бе и кандидат за тунел "Железница", но не бе класирана. Компанията има 400 машини и е с персонал от над 2 хиляди души.
"Доуш" бе в консорциум като един от строителите на втория лъч на софийското метро и изгради участък за 329 млн. лв. "Доуш" направи и тунел, свързващ всички метростанции на третия лъч, който се изгражда в момента. Турската компания направи още и участъка от магистрала "Тракия" между Карнобат и Бургас.

Италианската "Тодини", която е сред кандидатите, също е позната в България. Тя участва последно за тунел "Железница", но също не бе класирана, а преди това се включи в търга за една от другите отсечки на "Струма". Компанията е основана след Втората световна война. Първият договор в чужбина е в Алжир и в Източните Балкани.

Словашката "Вахостав-СК" е един от по-новите играчи на пътни проекти у нас. Компанията акцентира въхру изграждане на пътища, мостове и тунели и железопътни коридори. Фирмата е една от трите най-големи строителни компании в Словакия. Тя е и един от шестимата кандидати за строителство на лот 2 от пътя Мездра-Ботевград.

АПИ отваря офертите и за втория лот от участъка между Кресна и Крупни. Той е с дължина от 10.4 км, включен е и обходният път на Кресна, който е 5.5 км. При обхода на града ще бъде изградена и площадка за отдих с електричество, вода и канализация. От нея ще има и връзка с Кресна.

В отсечката ще бъдат построени 4 тунела с обща дължина от около 2 км. Те ще са с инсталации и системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и други. Ще има и 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, както и 9 надлези и подлези. Чрез пътен възел "Кресна" ще се осигурява достъпът в посока Кулата и София. Индикативната стойност на обществената поръчка за лот 3.2.2 е 430 525 209 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство. Парите идват от ЕС и националния бюджет.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


106
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
62
3
 
17
 
! Отговори
О С Т А В К А !!! преди 5 години
до ТрасетоАйде стига бе !Другите държави да не би да строят пътища само по прави и равни терени ?Наглостта на ГЕРБ е в това, че карат българина са плаща двойни и тройни цени да пчмагистрали, които ще ползват онези, които ще дойдат тук след българите....
61
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тиквата в пандела за всички злини които е направил, южен поток, белене и много много други
60
4
 
25
 
! Отговори
ТКА преди 5 години
БЪЛГАРСКИЯТ ФЕНОМЕН - СУПЕР СКЪПО И СУПЕР НИСКО КАЧЕСТВО И ТО НА ВСИЧКО, КОЕТО СЕ ПРАВИ С НАШИТЕ ПАРИ.И особено откакто ГЕРБ са властта е още по - зле.Егати вампирите
59
13
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами може, ако тези км са през тунели и виадукти. Вие от БСП защо не построихте тази магистрала за по малко пари след като след 1990 г бяхте пет пъти на власт с пълни мандати?
58
19
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Напротив, това което е построил Борисов не е мръднало до момента.
57
3
 
21
 
! Отговори
ххх преди 5 години
До Анонимен60ПОНЕ ИЗКАРВАТ ПО 20-30 ГОДИНИ. А БОЙКОВИТЕ МЕГАМАГИСТРИЛА И 2 ГОДИНИ НЕ ДОКАРВАТ, НАЛИ?
56
2
 
19
 
! Отговори
До 62 преди 5 години
34 милиона без ДДС, 41 милиона и нещо с ДДС.Голямо крадене ще падне.
55
2
 
25
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА !!! преди 5 години
Тези магистрали на ГЕРБ явно са със златни нишки и инкрустирани диаманти в асфалта... :)
54
2
 
18
 
! Отговори
О С Т А В К А !!! преди 5 години
Голяма кражба !
53
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Докато не изчистите червените няма да имате нито пътища като хората нито живот като хората.
52
4
 
20
 
! Отговори
Скъпотия преди 5 години
Е как може по 34 215 100,38 лева на километър ? По-добре да си караме през дефилето. Само аз ли виждам нещо нередно да се хвърлят толкова пари за такъв къс участък ?
51
4
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В САЩ 1 км магистрала струва средно около 500 хиляди долара, а в България над 41 милиона лева.
50
11
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Каквито бяха "магистралите" от комунизма, такива са и сега, криви, на бабуни, некачествени.
49
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Факт 57Стига лъга:С 410 лева не можеш плати надница дори на 1 строителен работник! Какво остава за Материали, Машини, Архитекти, Инженери и про. ?
48
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Важното е да върви КРАЖБАТА.
47
4
 
7
 
! Отговори
Факт преди 5 години
При демокрацията и пазарната икономика в България един метър магистрала струва 41058,12 лева с ДДС? А реално колко струва - 410 лева или по-малко?
46
2
 
24
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Как могат по света да строят пътищата качествено, а само мафиотските фирми на демократиет от ГЕРБ не могат?Демокрацията в България е равна на бездарие, неможене, крадене, връзки, идиотизъм, корупция, с една дума мафия.
45
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как могат всички да строят пътища качествено, а само българите не могат?Комунизъм=бездарие, неможене, крадене, връзки, идиотизъм.
44
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сметката е просата, май ако този тунел не е готов до 3 години ще трябва да върнем над 2 милиарда пари от ЕС => и повече ще дадат за да не се налага да връщат.Но е интересно как всеки следващ проект е по-скъп и по-скъп и още по-скъп а качеството зле, по-зле, най-зле....
43
1
 
13
 
! Отговори
Строител преди 5 години
Едно не ми е ясно, как се прави търг без пълна проектна документация. Редът на изготвянето е такъв, че подробните геоложките проучвания се правят в началото, и тогава след геоложкия доклад се приема окончателното трасе и чак тогава се престъпва към проекта. След изготвянето на проекта се изготвят количествените сметки върху, които фирмите участница да представят офертите си. За да има съпоставимост всички играят върху еднаквите количества определени в документацията! Ако е инженеринг е друго!