Уроците след Своге: Скоростта убива, но лошите пътища – също!

Безброй акции срещу скоростта, но не решават проблемите
Обновена: 10 апр 2019 13:31 | 10 апр 2019 13:10,
44

Наближават Великденските празници, а с тях и голямото празнично пътуване. С идването на лятото трафикът по родните пътища ще се засили още повече с пътуването до морето. Неслучайно това е и периодът с най-много жертви на пътя.

Често причината за това е несъобразената скорост. Но съществуват и други съпътстващи фактори като качеството на пътната инфраструктура, както и липсата на контрол от страна на съответните институции.
 
"След тежкия инцидент в Своге през 2018 година все още не можем да излезем от политическата криза, в която изпадна страната ни. Смениха се трима министри, непрестанно се вършат разни промени. Това безспорно влияе негативно на работата на държавната администрация", отбеляза в студиото на "България сутрин" Богдан Милчев от Институтa за пътна безопасност.

Още по темата

По думите му това, което трябва да се промени в държавата, е мисленето на управляващите и на цялото общество.

"Непрестанно се фокусираме върху скоростта. Правят се безброй акции, които обаче не водят до по-малък брой жертви на пътя. Много други нередности остават незабелязани, а нарушителите им се измъкват безнаказано", допълни още Милчев.

Пред Bulgaria ON AIR той бе категоричен, че начинът, по който политиците "се джавкат" за пътищата в страната и проблемите, свързани с тях, е абсурден.

"Вместо това е необходимо да се извърши одит на всички пътища у нас. Да се обърне особено внимание на организацията на движението. Да се вземе предвид отговарят ли пътищата ни на условията за безопасност. Само ако променим средата, ще сме сигурни, че броят на загиналите в катастрофи ще намалее", подчерта Милчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Потчти всичко в България се прави от мърлячи, които само гледат да вземат парите, няма рейтинги, няма препоръки, няма контрол.Ако не ми вярвате, поживейте малко в чужбина.
38
0
 
1
 
! Отговори
Пенсионер преди 5 години
До Анонимен 39 Приветствам !
37
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Номер 32: "Бацко отдавна не резал лентички.Едно време режеше всеки ден по новините.И сега 10 години по-късно няма ни пътища,ни...само апартаменти и тераси."*Не върви по "сто" пъти да реже лентични на едно и също място, след поредния ремонт на ремонта.
36
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименИнженерното образование през социализма беше на високо ниво, макар и да имаше някои ненужни идеологически пълнежи и известен излишък на лекционен материал за сметка на упражнения и индивидуални/групови курсови работи/задачи/проекти.
35
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 33Бацко отдавна не резал лентички.Едно време режеше всеки ден по новините.И сега 10 години по-късно няма ни пътища,ни...само апартаменти и тераси.Напротив, пътищата ни никога не са били по-добри.Боцко режеше лентички, защото постоянно се откриваха нови и нови обекти това ви накара да се побърквате от злоба.Боцко далеч не е идеален, но още 50 пъти ще гласувам за него само и само такива като теб да не се докопат до властта.БСП на бунището!
34
2
 
2
 
! Отговори
Дисциплина ли??? преди 5 години
У нас всеки кара както си иска.Излезем ли зад граница всички стават кротки и спазват знаците защото санкциите са жестоки и не може въобще да се разисква върху тях.А тук манталитета на българина зад волана се вижда с цялата му прелест.Неспазване на скорост,на знаци,на каране в бус лента, това си е всенародна практика.И вината е в,,гадните ченгета" ,, лошия асфалт",алеята за велосипедисти и т.н. *** на цариградско или околовръстното и преброй за 10 минути-сто нарушения А в Гръцко сме кротичкииии
33
1
 
3
 
! Отговори
ХМ преди 5 години
А отговарят ли уменията ни на шофьори и манталитета ни за условията на безопасност. Защото всеки ден виждам хора, които се мислят за безсмъртни, а за останалите участници в движението въобще не им дреме.
32
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
важното е акции да се правят със скъпи тестове, които ще вкарат в затвора всеки, който нищо не е направил
31
0
 
14
 
! Отговори
Passenger преди 5 години
То по бг пътищата и пеша да вървиш, пак можеш да се претрепеш.
30
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
айде, айдевсеки минавал по тоя път ще ви каже, че там отводняване няма. Вижда се и с просто око. Всичко друго е чала пала.
29
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бацко отдавна не резал лентички.Едно време режеше всеки ден по новините.И сега 10 години по-късно няма ни пътища,ни...само апартаменти и тераси.
28
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Скоростта убива, но лошите пътища също", а най-вече алчните политици!
27
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В България няма експерти защото са учили на изток. От там няма как да има експерт по пътищата. От изток има експерт по марксисъм и ленинизъм.
26
4
 
3
 
! Отговори
хах преди 5 години
Ми направете Цариградско 2 бе...., кво ми правите безмозъчни магистрали!
25
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да изградиш път се иска практика от поставяне на поръчката ппез проекта до изпълненшето и контрол постоянен от този който поставя поръчката с плащането. Този който плаща. Носи цялата Отговорност до приемането с гаранцшята. Това е. Късали се веригата от горе надолу става заминахте на отговорноста и кражба на финанси.
24
2
 
17
 
! Отговори
ай сиктир преди 5 години
За превишената скорост обикновено виновника е ясен, но за лошите пътища виновни нЕма и точно в това е проблема, ако осъдят поне един държавен служител от висок ранг от който зависи качеството на пътищата може би и да има промяна, ама надали.
23
0
 
18
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
В България няма експерти по пътна безопасност. Измислените "експерти" на КАТ или на този Институт по пътна безопасност, са много далеч от това, което претендират, че са.В България няма и вярна статистика за катастрофите и причините за тях. Измисленото понятие "несъобразена скорост" заменя истинските причини за катастрофите и съответно нищо не се прави, за да няма какастрофи. По света намаляват катастрофите с добри пътища и добра организация на движението и контрол за спазването на правилата.
22
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
БСП лоши пътища не строят, даже изобщо не правят пътища, изберете ги тях та да сте добре.
21
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сега ако те попитам в какви единици се мери сцеплението, колко точно трябва да бъде по стандарт, как си избираш гуми, как отчиташ износването им и как съобразяваш налягането и температурата при избор на скоростта в завоя, а също отчиташ ли състоянието на амортисьорите, сигурно и това знаеш с точност? Ако искате да имате 100% сцепление с пътя, станете ватмани на трамвай.
20
4
 
20
 
! Отговори
демократче преди 5 години
Сега, след масовите проверки, залгане по шубраци, слагане на триноги... се разбра, че само с глоби не става, защото и пътищата не стават. Да се очаква данък "лоши пътища", ограничване на скоростта- извън населени места да бъде 35км/ч, а в населените, такива да стане 23.5 км/ч . Гражданската да поскъпне до към 4000 лв а данъка на автомобила до към 10000 лв. Браво! Така се оправят нещата в дъжава в която никой не носи отговорност!