Започна строителството на магистрала "Европа"

Борисов: От Бургас до Белград, Мюнхен - не трябва да има светофар!
23 май 2019 12:15,
61
Започна строителството на магистрала "Европа"
Снимка: bTV

Започна строителството на автомагистрала "Европа", която ще свързва София с граничния пункт Калотина. То е част от трансевропейския коридор между Европа и Азия, съобщи bTV.

Първият етап от строителството включва 17-километров участък от Калотина до Сливница на стойност 117,3 млн. лв. Днес стартът беше даден от премиера Бойко Борисов.

"За Нова година - догодина, трябва ходят до Белград по магистрала. От Бургас като тръгнат - до Белград, Мюнхен не трябва да има светофар", заяви министър-председателят.

Предвидени са и средства за разширение на граничния пункт "Калотина" заради притока на инвестиции в страната, посочи Борисов. Очаква се засилване на тежкотоварния трафик през пропускателния пункт, което налага и разширяването на му.

Магистрала "Европа" ще е дълга 48 км и раделена на три части. Строителството на първите два участъка включва модернизация на съществуващия първокласен път I-8 между Калотина и Сливница.

Първият участък от ГКПП "Калотина" до Драгоман е с дължина 14,5 км, ще бъде финансиран от Механизъма за свързана Европа и националния бюджет. Строителните работа на средния участък от трасето между Драгоман и Сливница започва сега.

Третият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента е с дължина 16 км и ще преминава по ново трасе. В момента се изготвя техническият проект за отсечката.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


61
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
20
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Браво на всякъде се строи. След толкова години празни приказки на прехода България прави големи крачки.
22
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бацчко че постои магистрала през окена до Ню Йорк.Поне че усвои парите дееее!!
21
5
 
17
 
! Отговори
Гост преди 4 години
От Бургас до Белград, ама след Чирпан влизаш в първия сервиз да ти отремонтират ходовата част.
20
6
 
28
 
! Отговори
БРАВО преди 4 години
Единственият участък от Анкара до Лондон, който не е магистрала. Това беше абсолютно императивно да бъде направено! Беше крайно време! Дано после натиснат и на проходите, както по-долу беше писано, както и северните участъци на Хемус и разклоненията към Русе и другите по-важни сателити. Но, хора, нека не се лъжем никой не се оплаква сега, че стигаме до Бургас за 3 ч., нали? Така ще бъде и с всички останали пътища. А за 3.30 до Белград също е приказка.
19
1
 
21
 
! Отговори
Бай Минчо преди 4 години
Евала така се работеше и преди 60 години бригадирското движение.Ще строим живота нов .Магистрали на живота мъже жени народ ще строим завод.
18
13
 
28
 
! Отговори
Морски преди 4 години
ГЕРБ - крадът като за последно.
17
6
 
34
 
! Отговори
С ЛОДКА ОТ ВАРНА преди 4 години
до БРЮКСЕЛ е следващата цел. Плавателния булевард във ВАРНА скоро ще има АКТ 16. Сега само се тества от автомобили. Има малък ПРОБЛЕМ с НАКЛОНА на КРЪГОВОТО и водата се оттича върху долната магистрала и ЛОДКИТЕ трудно ще пресичат там, ама при следващия мандат на ГЕРБ ще се РЕМОНТИРА. ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ГЕРБ!
16
6
 
13
 
! Отговори
МАГИСТРАЛА БАНКЯ преди 4 години
без червени сфетофари е вече построена. Благодарим БАЦЕ!
15
7
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Голяма магистрала бе 48 километра...
14
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Изключително важно е да изпълнят думата си и да завършат 2023та София-Варна, Русе-Търново и Видин-Ботевград! Тази отсечка съшо е важна както и довършването на Струма но в северна България без магистралите само ще продължава да затъва и изостава икономически!
13
3
 
16
 
! Отговори
Гост преди 4 години
8 е прав - пункта на Калотина е достатъчно голям , но никога ме работят всички гишета ! Големият напън е между юли и август , когато минават гастарбайтерите ! През останалото време се минава напълно нормално и няма нужда от разширение !
12
14
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сякаш буда тиквоний казва: От Бургас до Белград, Мюнхен - не трябва да има светофар, за да може техниката, разположена в 240 пиндостански бази във ФРГ, да се придвижва безпрепятствено.
11
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 7Спокойно и за вас мисли Борисов ще свърже Варна с Париж.
10
9
 
29
 
! Отговори
Ми преди 4 години
Пак предизборни гепирастки кьорфишеци. Пак ще, ще, ще. ДЕВМ
9
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако целта е да няма светофари, не е ли по-лесно вместо да строят просто да махнат всички светофари по трасето?
8
12
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Калотина и сега има прекрасен двулентов път, реновиран и равен като стъкло. Достатъчен е за трафика. ГКПП е огромно, но работят само 2-3 гишета. Това е наливане на пари в нищото.
7
5
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защо от Бургас, а не от Варна? Пак само в Южна България, Северна да мре!
6
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Коридори правим, бе! Нека минават.
5
2
 
16
 
! Отговори
С.Й. преди 4 години
"За Нова година - догодина, трябва ходят до Белград по магистрала."Няма ли и ти да се отбиеш до Белград да разгледаш забележителностите?
4
4
 
33
 
! Отговори
Ужас преди 4 години
"За Нова година - догодина, трябва ходят до Белград по магистрала. От Бургас като тръгнат - до Белград, Мюнхен не трябва да има светофар"Какъв изказ, каква мисъл...