Пътната маркировка у нас - като в пустиня: Там правила няма!

Именно тя е основна причина за катастрофите, смята специалист
3 яну 2020 08:10, Петя Славова
39
Пътната маркировка  у нас - като в пустиня: Там правила няма!
Снимка: архив, Булфото

"Пътната маркировка в страната е пълна катастрофа, 90% не отговаря на нормативните изисквания. Тя дезориентира и уморява шофьорите". Така Богдан Милчев от Института за пътна безопасност подчерта пред БНР една от съществените причини за инцидентите в страната. Според него въпреки усилията, които се полагат, черната статистика продължава и е необходима цялостна промяна на подхода:

"Всеки ден усилията ни са насочени към това да променяме българския шофьор. Това е грешен подход, защото всеки един от нас, когато излезе на пътя, дава всичко най-добро от себе си, за да не загине или да не убие някого. Въпреки това се допускат грешки, в голямата си част – фатални. Затова от Института ще настояваме през 2020 година да се преобърне подходът за контрол по пътищата и да се стартира с нещо рационално - като освежаване на пътната маркировка".

Още по темата

По думите на Милчев "лошата маркировка създава усещането, че си в пустиня":

"Когато се движиш в пустиня, правила няма. Тоест, ние се движим по пътища, по които усещането ни е, че няма организация на движението, няма правила, няма контрол. Затова ние нарушаваме и по-често правим грешки… Ако до март маркираме всички пътища първи и втори клас с маркировка, която отговаря на нормативните изисквания, гарантирам, че между 30 и 50 жертви по-малко ще имаме в сравнение с предходната година".

Според експерта другият голям проблем е липсата на експертиза в държавните институции: "България е единствена в Европейския съюз, в която МВР излиза и се хвали колко много нарушители са хванали. Тази статистика е нужна само за експертите... Нашата гордост трябва да е – колкото по-малко нарушители хващаме, толкова по-добре".

Богдан Милчев коментира и системата "бонус-малус", която според него е "още един инструмент за коригиране на поведението на водача на пътя": "Тази система ще определи кой от нас колко е рисков. Колкото си по-рисков на пътя, толкова повече трябва да плащаш за този риск. Това е съвсем справедливо и голяма възможност да коригираш своя риск… Тази система е абсолютно неутрална".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
nedouchenite kato tozi bulsekspert slagat vsichko v edin kup oboriste...dobre uchenite hora slagat vsiako nesto v otdelno chekmedje, shkaf, etajerka, koridor, staia s otdelen nadpis i otdelen tochen adres i imena na poluchatelia...ako e top bg expert, moje bi da znae pone kolko peshehodni pateki ima v negovia kvartal po mestojiveene i mestorabota?...:-)
35
1
 
0
 
! Отговори
Въпрос преди 4 години
За това което не си е свършила работата с пътищата, организация на движението и контрола, ще го прехвърлят на застрахователното лоби , то да печели.Всички застрахователни компании са частни. Извършват нарушение по законите на държавата и си плащаш. От къде на къде частния застраховател ще ми пипа личните данни и ще разполага с информация за всеки един гражданин??? На това отгоре ще си добавя глоба без да издаде документ за санкцията... и на като за капак, при 300 лв премия сега 15% ком .
34
0
 
4
 
! Отговори
Ха-ха преди 4 години
Като никога ще се съглася със "специалиста" от този измислен институт. Маркировката е ужасна, и то по натоварени пътища. Като няма пари за асфалт поне за боя да намерят
33
0
 
5
 
! Отговори
666 преди 4 години
До Анонимен Точно ускорителна лента е, не спираш, а ускоровяш, подаваш ляв мигач и движещите се по цариградско трябва да ти направят път. Нито тези, които излизат от локалните не ускоряват достатъчно, нито тези, които се движат по булеварда дават път на другите.
32
0
 
2
 
! Отговори
коко преди 4 години
До А осветлението?Ако има нормалнасветлоотразителна маркировка, както и поставени светлоотразители от двете страни на платното, не е нужно да имаш лампи. :)
31
0
 
12
 
! Отговори
А осветлението? преди 4 години
Маркировката еди -дойди, ами осветлението, където по цялата магистрала в северна България (разбирай -70 км от София към Велико търново) 1 (една) лампа няма!!!Само по бензиностанциите и под светлините на тировете можеш да разбереш дали влизаш в завой или излизаш от храстите!!! Сигурно отговорните си пишат не само разходи за осветление (кВч /ежемесечно), но и ремонт на лампи и инфраструктура - СЛАААДКААА ДАЛА.ВЕРА виждам тукаааа?!!!!Как не ги е срам, в Гърция по второстепенните пътища има лампи
30
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Nali imate asker, piloti, moriaci, trudovaci, kadeti, specialni brigadiri, futbolisti, malaki, ...
29
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Kmetovete i obstinskite savetnici, agentite v dans i nso, arhitektite, generalite za voenni boini uchenia, sadiite i prokurorite v rbg hepten kioravi i gluhi li gi izbirate?!
28
0
 
5
 
! Отговори
haha преди 4 години
за маркировка трябва и асфалт, който по неведоми пътища липсва по голяма част от междуградските имеждуселските пътища, но за сметка на това имаме много хубава маркировка и знаци за винетка.
27
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе то и с маркировка правила няма! Защото нямаме закони..В чужбина всички са агънца...
26
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Най- големия проблем на тая държава е липсата на контрол на институцийте и хората да си вършат работата, както трябва, затова поне милион от тия дето избягаха, никога няма да се върнат, а контрол няма, защото разграбването от властимащите продължава.
25
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В София е масова практика, ако влизаш странично в голям булевард, след няколко метра да се забиеш в буслента и на практика единственият избор е кое нарушение да направиш - дали да караш известно време в буслента, докато успееш да се престроиш вляво или директно от страничния вход да пресечен непрекъснатата линия и да се престроиш вляво. Ако караш по правилата и спреш докато се отвори пролука, шансът да излезеш на булеварда клони към нула през деня.
24
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много маркировки пречат, а не помагат. Примерно Цариградско шосе в София. Където има страничен вход към шосето са наблъскали една дълга непрекъсната линия, уж за ускоряване, после няколко метра, в които трябва да успееш да се престроиш вляво, следвани от спирка и изход от шосето, а после има и буслента. Ако спазват правилата, трябва да спреш и да чакаш, вместо да ускори. което е безумие. Затова хората масово преминават в нарушение през непрекъснатата линия, където е по-безопасно, а един тук се
23
0
 
17
 
! Отговори
Бакардито преди 4 години
Тука е направо Жунгла, каква пустиня?
22
0
 
6
 
! Отговори
Дас ис фанта преди 4 години
Това милиционерче, допреди не дълго време говореше за превъзпитание на шофьорите и за изключителната вина на шофьорите. Сега му били виновни маркировките. Утре може да се сети, че пътя и кондицията на пътя също са виновни. Ама нали е ректорче на Институт, трябва някой друг да му го каже, за ад се сети той. Така да краде идеи становища, за които още преди година и половина една друга организация биеше тъпана, докато това милиционерче обвиняваше шофьорите - това е наглост и милиционерско безочие
21
0
 
29
 
! Отговори
Имигранта преди 4 години
Бях чул преди време,че се слага евтина боя и затова държи по няма и година.На улицата на която живея в Лондон.Маркировката от 5 год не е мръднала дори със сантиметър.Колко сме смешни в България,крадем от маркировка....
20
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Калинките на ГЕРБ преливат от акъл.....
19
0
 
24
 
! Отговори
Псевдоексперт. преди 4 години
Ами да се назначават кантонери, отговарящи за определен участък от пътя и поддръжката му, като в железниците. Работа за 4-5000 души. Системата " Бонус-небонус" е едно голямо нищо - в BG се застраховат МПС-тата, а не шофьорите.
18
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Е как да има маркировка, като няма хасфалт?!?
17
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Важното е че сме стабилни като коч на лед, фаровете да блещят по пладне и на ушеф да се купят петстин коньови патрулки.