Одобриха проекта за рехабилитация на пътя Русе – Кубрат

В участъка ще бъдат инвестирани 46,4 млн. лв.
17 юли 2020 13:00, Красимир Ангелов
15
Одобриха проекта за рехабилитация на пътя Русе – Кубрат
Снимка: БГНЕС

Управляващият орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. одобри проекта за ремонт на  пътя Русе – Кубрат на обща стойност 46,4 млн. лв., от които 29,7 млн. лв. безвъзмездна финансова помощ от ОПРР и 16,7 млн. лв. собствено финансиране от страна на Агенция "Пътна инфраструктура", съобщиха от МРРБ.

Участъкът, който ще бъде рехабилитиран, е с дължина 46,74 км. Той свързва населението между три области – Русе, Разград и Силистра, а лошото му състояние изкара част от жителите на района на протест. 

Още по темата
С изпълнението на проекта ще бъдат подобрени експлоатационните качества на пътя, безопасността на движението и комфорта на пътуващите по него. След рехабилитацията трасето ще бъде с нова асфалтова настилка и подобрено отводняване, нови бордюри, мантинели, пътни знаци и хоризонтална маркировка, съобщиха от МРРБ.

За да върви работата по-бързо и оперативно, близо 47-километровата отсечка е разделена на два обекта. И за двата лота Агенция "Пътна инфраструктура" е избрала изпълнители на строително-монтажните работи и подготвя сключването на договорите.

Има решение за определяне на изпълнители на строителния надзор, но все още тече срокът за обжалването му.

В първия лот е 21,5-километровата отсечка от Русе до 21-ви км на пътя между с. Ново село и с. Тетово, на територията на област Русе, и през с. Червена вода, а във втория са останалите 25,2 км до Кубрат. Срокът за изпълнение и на двата участъка е 10 месеца.

Отсечката от трансевропейски коридор № 9 е с голямо стопанско значение за региона. Осигурява връзка между първокласните пътища Русе – Варна и Силистра – ГКПП "Лесово" и чрез нея се стига до пристанището в Русе.

Модернизираната пътна отсечка ще намали продължителността на пътуванията между населените места и ще подобри регионалния обмен на стоки и услуги в трите области, както и достъпа до обекти на културното и природно наследство, смятат от регионалното министерство.

Очакваното развитие на специфичния икономически потенциал в региона и подобряването на бизнес климата ще доведе до привличането на инвестиции и създаването на нови работни места. Инвестицията по ОПРР във второкласния път ще допринесе и за по-добро обслужване на малките населени места от общините Русе, Кубрат, Завет, Исперих и Дулово.


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
От русе до карнобат и няма и 50 човека на протеста- хахахаха- прави са били да не харчат пари за ремонт на път , използван от толкова малко хора
14
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
След ремонта или да слагат камери на всеки 5 км или през ден ще четем за убити . В Бг така сме свикнали с разбитите пътища , че не знаем как да шофираме като ги ремонтират. И всеки ден виждаме доказателства
13
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Протести имаше там всяка седмица и затваряха пътя и сега хайде ще ви го направим, затова трябва протести до дупка !!!!
12
2
 
4
 
! Отговори
българин преди 5 месеца
До: Ф.С.В.

Е да, така е, ама сега Бойко Борисов като ще гракне: Ето, вижте, аз ще ви построя път!
Ако не бях аз, щяхте ли да имате път? Нямаше да има! Щото е трудно. Ако беше лесно, нали комунистите досега щяха да го построят! Ама не са! Добре че съм аз, иначе нямаше да имате път!
Аз, Аз, Аз, Аз!!!
Впрочем, гледах го, като започнаха магистралата от Ботевград до Видин, Бойко пак викаше "Аз". Ама и нея започнаха заради протестите на жителите на град Видин и региона!!
11
0
 
8
 
! Отговори
Ф.С.В. преди 5 месеца
ОДОБРИХА ГО- ЗАЩОТО ХОРАТА ГО ЗАТВОРИХА С ПРОТЕСТИ (ПЪТЯ)
10
2
 
4
 
! Отговори
Бай Киро паниката преди 5 месеца
До Анонимен
До Първия тролей..
И по коя опорка ти спуснаха,че комунистите ще са на власт, те, както и останалите е крайно време да се пенсионират, да си харчат откраднатото и да оставят малди и кадърни хора да управляват ...
Що някой не иска мафията да е на власт, значи е комунист, агент на Русия и все такива идиотизми..
Комунисти няма от 70 г, никой не се интересува от Русия, ВСЕКИ нормален човек иска спокоен живот, достойна работа и заплата,а не да робува на мафия и олигарси.
Баста тролей...
9
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До Терсенето

Тикварските пътища са най-добрите, които е имала България.ФАКТ!
8
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Koй Кубрат?

Кубрат Пулев?
7
4
 
3
 
! Отговори
Терсенето преди 5 месеца
Добре че карам F 500, че тикварските пътища и ремонти са си офроуд.
6
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
За неживеещите в Русе малко разяснение - гледате снимката, изходът на кръстовището в ляво е към Асфалтовата база намираща се на километър от заснетото кръстовище.
Каква ирония само в кадър за милиони.
5
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
милион за километър е нищо, обикновено са в десетки пъти повече...
4
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
E, бива, бива, ама вол за мезе не бива! Цял милион на километър за рехабилитация! Златен ли ще е този асфалт или ще трябват пари за избори?
3
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Така ще е
2
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Гърбавите освен да плашат с БСП друго не умеят.
Най-много се е построило при социалистите
Най-много се е откраднало при ГЕРБ
1
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Проекта НЯМА да бъде осъществен.След следващите избори всички проекти ще бъдат спрени от БСП.Ще дъдрдорят за разследвания на стари сделки, проекти … и нищо няма да се прави.Ще има застой като всеки път когато те са на власт.Дори тунела под Шипка няма да довършат.Когато Орешарски стана премиер първата му работа беше да спре инфраструктурния проект за тунела и обхода на Шипка.