Скок на споделеното пътуване при тотален срив в автобусите

По 400 души на ден с превоз до морето
Обновена: 18 авг 2020 07:20 | 18 авг 2020 07:10, Петя Славова
12
Скок на споделеното пътуване при тотален срив в автобусите
Снимка: БГНЕС

Скок на споделеното пътуване на фона на тотален срив при пътниците в автобусите се наблюдава в цялата страна през пандемията от коронавируса, съобщава "Телеграф".

Ползването на споделен транспорт чрез посредничеството на Facebook групи е във върха си, сочи проверка на активността в тях и ръста на броя на членовете им. В тях шофьори пускат обява за свободни места в личните си автомобили, а пътници се възползват, като заплащането варира около необходимото за покриване на разхода за гориво до крайната дестинация. Причината за бума е тревогата от коронавируса, търсенето на максимална социална изолация и желанието за избягване на струпванията в големите междуградски автобуси.

Още по темата

Най-големи са групите за пътуване от столицата в посока морето и Пловдив. Само за юли между София и Бургас с лични автомобили са се извършили над 3000 превоза на пътници, сочи преглед на обявите в най-голямата група за споделено пътуване у нас "Пътуващи Бургас - София и обратно!". Към този момент броят на членовете й надминава 70 000. Активността в групата е огромна през уикендите, като само за вчерашния неделен ден в нея са уговорени над 400 пътувания. До Варна мераклиите за превоз са около 40 000, но втората по големина група у нас е пловдивската - "Пътуващи между Пловдив и София" с близо 60 000 членове. През юли "заварките" между шофьори и пътници, осъществили се в тази група, са близо 2000. По-назад са старозагорски, пазарджишки и русенски групи, наброяващи всяка от тях близо 15 000 души. Общата членска маса на групите за споделено пътуване надминава 250 000.

Ръстът на споделеното пътуване се потвърждава и от бранша на автобусните превозвачи. "В ситуацията на глобална вирусна пандемия хората не са спрели да пътуват и който трябва да пътува, намира своя начин. Много хора специално си закупиха автомобили, въпреки че не са били шофьори. Който не го направи, пътува споделено. Измислят се какви ли не методи само и само да не се пътува в голяма група и това води до тежки последствия за нашия бранш", коментира Симеон Милушев от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ). "В същото време ние няма как да се сърдим на хората, че предпочитат да пътуват с двама-трима непознати пред това да пътуват с 40 такива в този момент", добави Милушев.

По данни на бранша сривът в превозите е значителен, но с различна степен при различните подсектори. „При туристическите и ученическите пътувания спадът е 95%, а някъде и до 100 спрямо същия период на 2019 г.“, информира Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи (КАП). Една идея по-добре стоят нещата при редовните линии, където дейността бе почти замряла във върха на ограничителните мерки през март, април и май. Сега в зависимост от маршрута на междуградския превоз спадът на пътниците и оборотите е между 40 и 50% спрямо миналото лято.

Според Милтенова намалелият брой пътуващи се наблюдава по всички дестинации. Дори и по традиционно най-натоварените през летния сезон линии София-Варна и София-Бургас се наблюдава видим спад спрямо миналото лято. "Хората просто се страхуват да пътуват на продължителни курсове с междуградски автобуси. Избягват струпването на обществения транспорт. Избират лични автомобили и споделено пътуване. Това важи както за хората в трудоспособна възраст и младежта, така и за пенсионерите, които са силно застрашена от вируса група“, сподели Милтенова. Според нея още една вълна на пълно затваряне на обществото като през пролетта ще бъде пагубна за превозваческия бранш след сринатия летен сезон.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
1
 
2
 
! Отговори
Уууу преди 3 години
Не знаем какви са разходите на един автобус, но е странно, че цената доближава разхода на гориво на отиване с кола. Често ходим до София и разхода за бензин е 80-90лв, а билет за автобус е 32+32=64лв за човек. Естествено колата има куп други разходи, но те така и така вървят. Явно за да има споделено пътуване, някои искат да е съвсем евтино. Аз лично предпочитам сам или с близки хора. Ако нямам пари, няма да ходя никъде и готово.
9
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пътувах преди няколко дни от София до Бургас с автобус. Нямаше нито едно свободно място. Повечето пътници носеха маски. Информацията, поднесена от статията може да се подложи на съмнение.
8
3
 
4
 
! Отговори
Факт преди 3 години
До 9Описваш времето около Втората световна война. Софийското жителство е от 1942 година по времето на цар Борис III. Купоните за храна и дрехи са между 1940 и 1950 години. Аналози на ергенския данък е имало още по времето на Римската империя, през Средновековието също е имало, а в по-нови време е имало в Италия по времето на ВСВ, имало е и в Англия и Германия. Семейното подоходно облагане масово разпространени по света и усложнен вариант на ергенския данък.
7
5
 
5
 
! Отговори
До до Тошо 3 преди 3 години
И ти като Тошо явно си невръстен ,след като не знаеш до къде беше докаран този народ! Три пъти ни докараха до нула и мизерия другарите ,може ли въобще да се сравнява с днешната слободия ,презадоволеност и липса на каквито и да е ограничения-софийско жителство,ергенски данък,казарма,забрана и затвор за говорене против власта ,жесток ,километрични опашки за ВСИЧКО,режим на ток,бензин и купони за храна и доходи от 7-8 долара!И Гечев дава акъл !?!?
6
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нито един лев в касичката на йонион ивони- пълнещите на банкянския полиглот чекмедженцето бизнесмяни.
5
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
преди 2 седмици в автобуса за Приморско беше Фраш !
4
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Много ясно, че ще пътуват така хората.Билетите са скъпи, не е ясно, дали ще има билети, не можеш да си запазиш, неуредено е на автогарите.Какво, иначе коли с по 1 човек ли да пътуват ?!
3
3
 
3
 
! Отговори
До 2-ТОШО преди 3 години
Тошо,пий си хапчетата и не говори глупости и неща които явно нито разбираш,нито си преживял!! На колко годинки си ,след като за теб живота е започнал през 2009та? Аман от интернет разбирачи и платени агитатори!
2
8
 
10
 
! Отговори
.. преди 3 години
До тошоСмятай колко изстрадал този народ, след като му се налага да прибягва до такива "съмнителни" сделки за да се придвижва из държавата. Не хората трябва да обвиняваш, а управниците, които са докарали народа до такива "висини".
1
23
 
5
 
! Отговори
тошо преди 3 години
Интересно е как от в казионния на ГЕРБ и ДПС стетвестик прокламират една съмнителна и доста опасна дейност. Освен че споделените пътници не плащат нито лев данък нямат застраховки, опасността от обири и изнасилване в храстите остава. Това си е познатия ни от 90 те автостоп. Не една и две ученички са загубили девственост от диви нерези водачи на МПС. Автостопа който офицялно е забранен е символ на бедност и нищета. До тамомента доведоха страната сегашните управляващи. До 2009 таквоз чудно нямаш.