Експерти: България изостава от европейските железници с 15-20 г.

Няма място за монтаж на автомати за 400 хил. лв. на БДЖ
24 фев 2021 23:20, Анисия Иванова
35
Експерти: България изостава от европейските железници с 15-20 г.
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Автомати за електронни билети за БДЖ за 400 хил. лв. не е предвидено къде да бъдат монтирани. Това стана ясно от разговора с д-р Людмил Иванов, председател на Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия и проф. Симеон Ананиев, Асоциация на предприятията в железопътния транспорт, в предаването „Бизнес старт“ с водещ Живка Попатанасова.

"Поръчката за над 400 000 лева е за 30 автомата за електронни билети. Но към момента са монтирани 18 и остават още 12 от тях. Проблемът при поръчката е, че не е предвидено къде точно да бъдат монтирани тези автомати“, обясни д-р Любомир Иванов.

Двамата гости се обединиха около тезата, че България изостава от европейските железници с между 15 и 20 години, като страната има нужда от модернизация в сектора.

„През миналия програмен период беше планувано да се завърши линията между София и Пловдив. Това трябваше да се случи между 2014 г. и 2020 г., а ние ще бъдем свидетели на първата копка през 2021 г. Надявам се до 2024 г. да бъдат готови, но аз лично съм скептичен и очаквам да има закъснение“, коментира д-р Иванов.

„България се намира много назад, изостава от европейските железници. Т.нар. ниво 1 беше в европейските железници преди 15 години. Сега те са вече на ниво 2, някои от тях се развиват и до ниво 3. Ако искаме да мислим напред, трябва и България да заложи ниво 2. Но у нас има една съпротива“, допълва проф. Ананиев пред Bloomberg TV Bulgaria .  

Той заяви още, че до 2030 г. всички жп линии в страната, трябва да са снабдени с необходимите системи за безопасност и сигурност, като част от проект, който включва задължително изграждането на европейска система за управление на железопътния трафик.

„Това са системи, при които тотално се променя начинът на организация и управление на влаковото движение. Всичко става автоматизирано. Но същата модерна техника трябва да бъде въведена не само в инфраструктурата, а също и при локомотивите“, казва проф. Ананиев.

По думите му трябва да има комплексен подход, а у нас не се говори за обучението на кадрите и подготовката да работят с тези системи, което също е важна част от процеса.  

Целият разговор вижте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
3
 
15
 
! Отговори
15-20 преди 3 години
не другарю, а изостава с минимум 50г.В Испания и Франция влаковете вдигат над 300 км!!!
7
1
 
20
 
! Отговори
Инспектор преди 3 години
Тя Българията не само по железници изостава ,ами и по всичко друго.
6
1
 
25
 
! Отговори
Аз преди 3 години
Какви 20 години с 50 поне изоставаме. Гледайте някой стар български филм от 70 та година....ми те влаковете същите :))
5
2
 
10
 
! Отговори
бате Бойко преди 3 години
Какво разбирам аз от железница,гледам като теле в железница.Купих нови локомотиви и вагони ВИЕ с камани ги замервания.
4
8
 
22
 
! Отговори
ХА,ХА преди 3 години
БОКО нали каза, че КУПИЛ бил нови 10 локомотива.. Модел 1960г
3
5
 
16
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 3 години
Ако Боку не бе на власт 10 години,щяхме да...изостанем по ЖП линия...само 5 до 10 години.
2
4
 
24
 
! Отговори
ПО-СКОРО 100г преди 3 години
Същите влакове пътуваха и преди 40 г, а още тогава изоставахме с 20-30 г. Екпрес ПЛОВДИВ бе един много приятен влак , чист, с музика вътре, сервиране..., Синия Дунав. Слънчев бряг... скоростта намаля с 30%, а аварийността, пожари, катастрофи се увеличиха с 300%
1
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хахаха, не може да бъде ... цар Боко каза че сме първи и всичко бе !!!