Жалби вече се обработват в новата дирекция за правата на пациентите

Тя ще има решаваща роля при спорове между засегнатите страни в сектора
11 сеп 2021 11:54, Петя Славова
8
Жалби вече се обработват в новата дирекция за правата на пациентите
Снимка: БГНЕС

Експерти в новата дирекция за правата на пациентите към Министерството на здравеопазването вече обработват постъпили жалби от сигнали от граждани. Това съобщават от МЗ.

Новата дирекция ще помага както в контрола по спазването на правата на пациентите, така и ще може да разработва методологии, програми, стратегии, както и да предлага промени в нормативни актове.

"Практиката е показала, че проблемите на пациентите са многобройни. Винаги в МЗ са постъпвали много жалби, сигнали във връзка с допуснати пропуски, нарушения и проблеми в здравната система. Основна цел на новата дирекция е да предлага начини за решаването на проблемите на пациентите чрез законови средства", посочи Елена Болтаджиева, съветник в кабинета на министъра на здравеопазването.

Дирекцията ще има решаваща роля и при възникнали спорове между засегнатите страни в сектора.

Обсъжда се откриването на приемна, в която гражданите да могат да дискутират своите проблеми и заедно с експертите да търсят решенията им. Също така ще бъде създадена електронна поща, на която пациентите да могат да подават своите сигнали и жалби онлайн.

Временно изпълняващ длъжността директор на дирекцията за защита на правата на пациентите е д-р Цветолюба Генкова, началник на отдел "Организация и метoдология на медицинските дейности, здравни политики и стандарти" в Дирекция "Лечебни дейности" в МЗ. Общото между експертите в новата дирекция е опитът, който те притежават в работата с пациентските организации.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още по темата: мзжалбипациенти
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А къде да се оплаче лекар, ако не му отпускат направления? Всички дела срещу регулативните стандарти се печелят от Касата. Петдесет дирекции да създадат, проблемът с направленията си е сериозен проблем. И Касата си е написала в сайта си: ,,за съжаление направления няма за всички,,?!
6
1
 
5
 
! Отговори
За Очите блокират преди 2 години
болницата като военна зона!Жалба ... нещо ... нЕкой смелчага ....?!?!
5
0
 
9
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 2 години
Нова дирекция.... Значи още нищоправци на заплата от нашите данъци, като БАБХ,КЗП, КЕВР и т.н.... така е в нашата мила моя Родино, като е зает целия щат, пък има още некадърни роднини дето трябва да им намерим държавна службица ще отворим нова агенция.Наглецци.
4
0
 
7
 
! Отговори
Мнение преди 2 години
Като няма работеща съдебна система, която да отсъжда справедливи обезщетения за нанесени вреди, трябва да има нещо на нейно място, което да замаже очите на търсещите справедливост. Между другото мъртвите не могат да пускат жалби
3
0
 
3
 
! Отговори
Асан преди 2 години
Жаби вече се обработват на жабешки бутчета :)))
2
1
 
6
 
! Отговори
Жалба преди 2 години
Ние пациентите редовни платци на здравните осигуровки не получаваме адекватна медицинска помощ защото постоянният ни адрес се намира в малки села и градове, където няма болници, лекари, апаратура или ако има той е едно ДЖПИ, който обслужва няколко населени места. Здравната дискриминация и потъпкването на гражданските ни права ни кара да не плащаме здравните си осигуровки или държавата на намери своите механизми за адекватна медицинска грижа за такива лица.
1
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А до арменския поп Киркор Гарабедян може ли?То резултата от жалбите ще е все същият