Не катастрофата, а пожарът е убил пътниците на "Струма"

Причините за трагедията може да са много
24 ное 2021 08:45, Петя Славова
65
Не катастрофата, а пожарът е убил пътниците на "Струма"
Снимка: БГНЕС

Без аналог у нас е случилата се катастрофа в понеделник на АМ "Струма". Продължава разследването на трагедията, при която загинаха 45 македонски граждани, а други 7 са настанени в "Пирогов". Случилото се повдигна редица въпроси, в това число и как се осъществява контролът от институциите върху автобусните превози и достатъчен ли е.

Още по темата

"Участъкът е тежък, има един сериозен наклон, който може би е подвел шофьора, но причините може да са много." коментира пред БНТ Магдалена Милтенова, представител на Конфедерация на автобусните превозвачи. Според нея може да му е прилошало на шофьора, да е заспал, спукана гума, друг проблем на автобуса.

"За съжаление, не катастрофата, а пожарът е убил пътниците", обясни Милтенова.

По думите й, има тежък проблем на турската граница, тъй като там престоят е изключително дълъг понякога се налага да се чака с часове, което се отразява тежко на шофьорите. Затова и няма как шофьорите да се движат заедно и автобусите да се изчакват.

Контролът е абсолютно еднакъв - и през деня, и през нощта. Той се осъществява от "Автомобилна администрация", допълни Милтенова. Това е нов автобус, той със сигурност е бил снабден с ограничител на скоростта, смята тя и допълни, че всичко може да се е случило и се очакват властите, които разследват инцидента да кажат.

Според нея трябва да се прави почивки на 4 часа и половина. "Това е нов автобус и е бил снабден с ограничител на скоростта. Ограничението е до 90, максимално 100 км", допълни тя и обясни, че това е и предполагаемата скорост, с която се е движил автобуса. "Такава тежка катастрофа не е имало на територията на страната", отбеляза тя.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
3
 
! Отговори
Хъм преди 2 години
Няма спирачен път, защото е имало експлозия и заради експлозията автобусът се блъска в мантинелата. Това е атентат.
37
0
 
2
 
! Отговори
Трагично преди 2 години
На всички снимки на международния печат има сниман и един мъж с най голямото шкембе на света, който не може да си закопчи гащиризона
36
0
 
13
 
! Отговори
data преди 2 години
Клетката на автобуса е здрава , пътя колкото и да го плюете си е свършил работата - автобуса не е напуснал платното , не е обърнат и не е навлязъл в насрещното и да мантинелите са го удържали . Въпросите са : защо няма спирачен път , защо няма опит за маневриране и ЗАЩО Е ИЗГОРЯЛ АВТОБУСА ?
35
1
 
3
 
! Отговори
Всички имат вина преди 2 години
На много снимки наред с пожарогасителя се виждат и две пластмасови туби с нафта.Наще митничари са спали
34
1
 
4
 
! Отговори
Иван преди 2 години
Българските милиционери могат да пишат само глоби за без колан от храстите, за други не ги бива !
33
0
 
6
 
! Отговори
Уточнение преди 2 години
Максималната скорост на този автобус е 125 км/ч. Модел Мерцедес Торисмо.
32
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Надали е нафтата и резервара, защото нафтата при 5-10 градуса много трудно гори! По вероятно да са напълнили туби с бензин!
31
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Собственника на фирмата се е сдобил с 2 тона нафта на цена 1,2 лв за литър.
30
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Това е нов автобус и е бил снабден с ограничител на скоростта. Ограничението е до 90, максимално 100 км"... Само от този цитат разбираме колко е компетентен експерта.
29
2
 
6
 
! Отговори
ПЪРВОПРИЧИНА преди 2 години
за катастрофата е лоша пътна маркировка. след това умора на водача и неадекватна реакция. НО по-интересно е защо е възникнал пожар. Нафтата не се пали от искра, каво е ималов тубите. А вероятно е имало много пиротехника!
28
4
 
2
 
! Отговори
Жалко за хората преди 2 години
Автобусът е заредил 500 литра нафта в Турция и е изминал 400 км това означава че по време на катастрофата е имал 400 литра нафта. Шофьора е заспал. След удара нафтата потича и се пали, интериора на автобуса е 70% пластмаса и 25% дунапрен и мокет. За две минути е изгоряло всичко. Вече има нова деректива за противопожарен интериор на автобуси.
27
4
 
7
 
! Отговори
Да преди 2 години
Трябва да си заспал или умрял да удариш първата мантинела.
26
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Какви туби с нафта, резервара на този автобус е 500 литра
25
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Значи сутринта гледах новините и обяснението беше такова чу се нещо бау имаше взрив незнам какво беше не можеше да се доближим до автобуса беше много горещо беше невъзможно да се преближим да помогнеме на хората пътната настилка не е виновна не е имало спирачен път чакаме експертизата от раследването това беше от днешният ден.
24
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Добре де човешка грешка, ама от Мерцедес да кажат защо толкова лесно е изгорял автобуса
23
4
 
7
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
В автобуса е имало пластмасови туби с бензин.
22
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Какво не е нормално да изгори ....Пълен резервоар с дизел се е запалил ... направо е бил като камина ама запалена с ДИЗЕлово гориво
21
1
 
16
 
! Отговори
Жалко за хората преди 2 години
Не е нормално толкова лесно да се запали автобус и да изгори за 2 минути
20
6
 
11
 
! Отговори
Причината преди 2 години
Мерцедес да кажат защо не се отварят автоматично вратите на автобуса при пожар и катастрофа
19
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Пилета в кълчища Когато разследващите не са сигурни кого ще настъпят по мазола, започват да се оплитат в теории, докато не разберат кои са замесените. Балкански истории.