Разследват имало ли е сигнализация при удара на камион и влак

Тежкият 50 т камион се е ударил челно в идващия влак
8 юни 2022 08:43, Елка Василева
21
Разследват имало ли е сигнализация при удара на камион и влак
Снимка: БГНЕС

Екип от следователи от Националната следствена служба пое разследването на тежката катастрофа край Гара Орешец, при която загинаха трима души след сблъсък на влак с тежкотоварен автомобил, каза пред журналисти Иван  Тренчев, следовател от Националната служба. Под наблюдение на Видинската окръжна прокуратура е образувано досъдебно производство  по неотложност по случая.

Още по темата
До тъмните часове на вчерашния ден експерти, следователи и полицаи извършваха първите огледи на мястото на инцидента, районът бе отцепен и движението бе  блокирано, предаде БТА.

Тренчев уточни пред журналисти, че влаковата композиция е била от 4 вагона и локомотив и във влака са пътували 52 души. След удара локомотивът се  е деформирал, първият вагон е дерайлирал. Камионът, натоварен с инертни материали и общо тегло близо 50 т. е идвал от близка кариера, правейки завой, стъпва на жп прелеза и се сблъсква челно в идващия влак.  Вследствие на удара камионът се е преобърнал, баластрата се е разпиляла, каза още следователят.

На място са загинали двамата машинисти - на 47 г. и на 57 г., и 48-годишният шофьор на камиона. И тримата са от Видин, казаха техни колеги.

Трима пътници са били леко ранени и веднага им е оказана медицинска помощ на място от пристигналите екипи на спешна медицинска помощ.

Бързият влак от Видин за София се е движел с допустимата за този участък скорост, каза пред журналисти Иван Тренчев. Звуковата и светлинна сигнализация на прелеза в момента на извършване на процесуалните следствените действия работеше, но тепърва експертите и следователите ще изясняват дали е работила и се е задействала по време на инцидента, уточни Тренчев.

Той каза още, че след като екипът от следователи събере всички доказателства и огледът приключи, ще може да изясни и механизмът на самото произшествие, както и други обективните обстоятелства - дали се касае за човешка грешка, техническа неизправност или нещо друго.

Движението в жп участъка бе блокирано и предстои вагоните да бъдат изтеглени от мястото на инцидента и пътят да бъде освободен.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
4
 
! Отговори
"Огледай се... преди 1 година
...ослушай се и ако не идва влак, премини".Тая табела е измислена когато е измислен влака. Бях във влака Габрово-Върбаново, 77г.,когато на неохраняем прелез при Сарая машината помете полски фиат,изкочи от храстите, там е завой 0 видимост. Удари го със степенката пред колелото и това спаси хората в колата, само я завъртя наляво в гюрлюците. Сега има автоматики, светлини и звук, но трябва да се внимава на прелезите. Много са случаите, когато водачите дигат бариера.
15
0
 
7
 
! Отговори
До 13 преди 1 година
По-ефективна присъда за шофьора на камиона от това, че е загинал няма. Всичките действия вече са чисто процесуални за документиране на случката и последващо обезщетение от застрахователя на камиона по гражданската и евентуално ако за него е имало и каско. Здп изрично вменява на водачите на ППС да се уверят дали преминава влак и да го изчакат да премине, преди да минават жп прелеза с ППС. Жалко само за машинистите.
14
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ще има ли поне една ефективна присъда? - Шофьорът на камиона е на онзи свят, кого да съдят? Претоварването на камиона няма връзка с катастрофата, празен камион на релсите пак щеше да е трагедия. Може да глобят кариерата за претоварването но това все пак е само нарушение не е престъпление.
13
0
 
6
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
тарикатщината вода до смърт
12
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Жалко за машинистите - не стига, че заплатите не са високи, ами и заради такива мухъли като тоя ще си оставят семействата сега... Сигнализацията си е работела - няма да заработи специално след катастрофата сама. Хайде да видим дали имаме правосъдие - има цели две жертви. Ще има ли поне една ефективна присъда? Или кариерата/камионът е на наш човек и ще има 10к гаранция, колкото за бог да прости....
11
4
 
8
 
! Отговори
Пародия на държава преди 1 година
Отдалече мирише на огромен подкуп. А Каскета е толкова *** че даже и претовареният извънгабаритен камион не мой да скрие. Къв е тоя камион 50 тона де се движи по пътищата.
10
0
 
15
 
! Отговори
да знаете преди 1 година
И по време на удара със сигурност е работила сигнализацията, бо шАфИора на камионЯ вечно бърза, бърза, бързаааа......
9
3
 
17
 
! Отговори
:D преди 1 година
Как каминонът се е ударил челно?! Той по жп линията ли се е движил?
8
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Влака е тръгнал по улицата ,срещу камиона !Поникнали са му гуми на колелата и е изненадал камиона ! Ммммм ,да !Надрънкано е с пишман -шофьори !
7
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Жал ми е за машинистите.
6
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 1 - E, ама е по ЕС распоредби и държавата гледа на една страна, че иначе ще скочат разходите по траснпорта 2 птъи ...
5
16
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
един турски тир по-малко винаги е добро нещо!
4
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
за мигач на права жп линия дали е дал камиона ли ще търсите, свинчета униформени?
3
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Без значение работела ли е сигнализацията: шофьора на камиона е извършвал някакви странни маневри и е насочил камиона по дължината на релсите?! Отделно в закона пише как се пресича жп линия ако не работи сигнализацията.
2
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Челен удар!!!
1
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За камионите максималната маса не е ли 40т?