Експерт за катастрофата: Този път се слави с неравностите си

Според Йонко Иванов водачът лесно може да загуби управление
15 авг 2022 09:06, Петя Славова
19

Един възрастен е с ампутиран крак, а две деца има деца са откарани в "Пирогов" след вчерашната катастрофа на АМ "Тракия". Останалите ранени са прегледани в лечебни заведения в Стара Загора, а причините за инцидента все още се изясняват от Националното следствие.
Още по темата

Изказванията на експертите по пътна безопасност са смехотворни. През юни, юли, август и септември тъмната част на деня включва от 21 часа до 6 часа сутринта, заяви председателят на Съюза на преподавателите и центровете по авто-мото подготовка Йонко Иванов в ефира на "България сутрин".

"Гражданското смрачаване включва още половин час след тъмната част на денонощието - тогава, когато може да се работи без осветление", поясни той.

Иванов коментира, че през август броят на хората, попаднали в пътни произшествия, е между 15 и 45 души. Според него случаите до момента не надвишават досегашната статистика.

"Имаме загуба на управлението на автобуса. Това са механичните закони, при които имаме два варианта - загуба на контрол заради неравности по платното или отвличане на вниманието на водача", обясни Иванов. От думите му стана ясно още, че шофьорът е направил всичко възможно да "задържи в траекторията изнасянето на автобуса извън платното, за да може да го плъзне и предотврати по-тежки последствия".

Иванов е категоричен, че загубата на контрол над автомобила може да се случи, когато има тежки метеорологични условия и намален коефициент на сцепление.

"Този път се слави с неравностите си, при тях водачът лесно може да загуби управление, ако имаме намалено сцепление между пътя и гумите на автомобила. В случая нямаме такива симптоми, защото дъждът не е бил толкова силен", каза Иванов в ефира на Bulgaria ON AIR.

"Виновно е едно единствено нещо - че няма политическа воля всички събирани такси и глоби да отиват във фонд Пътна безопасност. От Бургас до Стара Загора инфраструктурата на пътя е ужасна, което принуждава водачите да се движат в изпреварващата лента", констатира той.

Председателят на Съюза на преподавателите и центровете по авто-мото подготовка смята, че на загубата на контрол над автомобила се дължат около 26% от пътните произшествия.

"Трябва изцяло нова философия на Закона за движение по пътищата - младите хора трябва да започнат да се обучават в училище, а опитът им да бъде предаден на родителите им, които са забравили правилата за движение по пътищата", обобщи Иванов.


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
0
 
! Отговори
Иначе преди 1 месец
имаме акъл да тръшнем от хайдотлук милиони, а да се съобразим с пътната обстановка не ни стига пипето. Чухте ли хей ПАК ПЪТЯТ ВИНОВЕН.
17
0
 
1
 
! Отговори
АнтиЕскперт преди 1 месец
А тези експерти кога последно са шофирали автобус?
16
0
 
4
 
! Отговори
Неразбрал преди 1 месец
Тия продавачи на книжки,бивши катаджии и милиционери,самозвани автомонтьори,НПОтаджии,всякаква подобна паразитираща пanлач в кое училище учи за "експерти"?
15
0
 
0
 
! Отговори
до 12 преди 1 месец
Автобус, казваш, със 130 км/ч, казваш...
14
0
 
5
 
! Отговори
Сата НАТО преди 1 месец
Това са глупости. Няма такива неравности, които да повлияят на автобус. Автобусът не е лека кола. Проблемът е същия, като при нашата катастрофа край Своге - неадекватен шофьор. Всъщност автобусът е много устойчиво ППС и трябва да приложиш чудеса от глупост, за да го обърнеш.
13
4
 
10
 
! Отговори
СССР преди 1 месец
Преди имаше ограничение 90 км ,махнали са го да се избиват хората и фирмата изпълнител да не го оправя на ново ,Гербава работа.
12
6
 
9
 
! Отговори
СССР преди 1 месец
Валеше много дъжд ,в аквапланинг е попаднал и бързо е карал 130 км автобус по гербовата магистрала.
11
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тази година минах 3 пъти по този път. Специално там където е станала катастрофата, по дясното платно, скоростта не трабва да е повече от 90 км/ч за да се кара сигурно. Цялото дясно платно е на ужасни вълни.
10
3
 
7
 
! Отговори
ДА преди 1 месец
До Обективно Винаги има първи път!Точно този участък е трагичен,като цялата "магистрала"!По няколко пъти в месеца пътувам и знам-даже има дупки,ДУПКИ на магистралата около Пловдив.Ние сме свикнали в *** и си рием,но хората имат пътища,като слънце.Пътували ли сте от западна Евпора по магисралата през Белград до Истанбул!?Само у нас е този ужас по пътя,да се чудиш в Африка ли си или в Афганистан!!
9
2
 
2
 
! Отговори
Му го преди 1 месец
На експерта до колелетата
8
5
 
15
 
! Отговори
Обективно преди 1 месец
Хиляди автобуси са минали оттам при всевъзможни метео условия, ама Не са катастрофирали!!!! Не е вината в пътя, а във водача!
7
0
 
13
 
! Отговори
М-м-м да преди 1 месец
Сега кой откъде се отвърже , ще се упражнява в словоблудство върху нещастието , причинено от катастрофата ! Всичките - констататори и регистратори на събития ! Един не се напъна да измисли ( с какво ли ?) начин(и) за справяне с този проблем ! Или , не дай си Боже ,да се направи нещо преди да се случи белята ! Всъщност - клАсика в жанра у нас ...
6
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Чакам българските журналисти да отидат при родител на пострадало дете и да му зададат любилия си въпрос:,, Как се чувствате?.Това само българин може да го направи.И мненията от форума го доказват!
5
2
 
11
 
! Отговори
Майна преди 1 месец
ИМА СВИДЕТЕЛСТВО НА ЕДНА ПЪТНИЧКА, ЧЕ ШОФЬОРЪТ СЕ Е ПРЕСЕГНАЛ ДА ОТВОРИ СЕДАЛКАТА ДО НЕГО ЗАРАДИ МЪЖ, ЖЕЛАЕЩ ДА СЕДНЕ ТАМ. И ТАКА Е ЗАГУБИЛ УПРАВЛЕНИЕТО. НЕ ПИШЕТЕ ВСЕВЪЗМОЖНИ ИЗМИСЛИЦИ
4
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пътят е направен по изискванията, но по гербаджийските изисквания - 50% от парите се връщат в партията, 20% се усвояват от спечелилата фирма и с 30% от сумата какъвто път направят от фирмата подизпълнител, такъв! Резултатите ги виждаме!
3
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
преди малко един "експерт" каза, че отговаря на изискванията, сега друг "експерт", че не отговаря. До края на деня още колко мнения на "експерти" ще публикувате, на Баба Пена и Киро Кофраджиста от близкото село няма ли да публикувате, те поне са истински експерти.
2
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Всички пътища са супер зле. След Монтана като бяха направили чисто нов път се ужасих, усещах как нямам добро сцепление с пътя, кой знае какъв материал слагат. От Орлов мост като тръгнещ по Цариградско шосе към Плиска, решаваш, че колата ти нещо се скапала защото почва да тресе, по магистрала Тракия всички знаем какво е. Много пари за нищо работа, това е и всеки сам може да сметне за какво идва реч.
1
3
 
14
 
! Отговори
така е преди 1 месец
Пътя между Нова и Стара Загора е много зле. Караш в бързата или аварийната лента, там потънал пътя на много места, а след зимата не ми се мисли ..