БДЖ е в окаяно състояние, спешен ремонт на локомотиви и вагони

Отменени са 5700 бързи и пътнически влакове от началото на 2022 г.
Обновена: 30 авг 2022 19:43 | 30 авг 2022 12:23, Петя Славова
40
БДЖ е в окаяно състояние, спешен ремонт на локомотиви и вагони
Снимка: БГНЕС

БДЖ е в окаяно състояние. Разпоредил съм на Управителния съвет и на генералния директор на БДЖ да се предприемат незабавни мерки за ремонтиране на локомотиви и вагони, които не могат да покрият 100% графика и да доведем услугата в този вид, в който трябва да я предоставим на гражданите. Това заяви на брифинг заместник-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски, предаде БГНЕС.

Папукчийски съобщи, че изпълнението на графика от началото на годината до момента показва изключително тревожни състояния и съответно на извършване на услугата по договора с държавата за превоз на пътници. По думите му от началото на 2022 г. са отменени 5700 бързи и пътнически влакове, или това са повече от 12 дни, в които в България не са се движили влакове. "Ежедневно генерираме по 1 000 – 1 800 минути закъснение дневно при изпълнение на този график", каза той.

Условията вътре в самите състави са изключително неподдържани и с изключително лоша хигиена, допълни Папукчийски и отбеляза, че е разпоредил на УС и на генералния директор на БДЖ да предприемат незабавни мерки в тази връзка.

"За жалост, констатацията ми от гледна точка на състоянието е не само свързано с графика и изпълнението на договорите, но изключително е и лошо състоянието на служебните помещения, както и местата за почивка на локомотивните бригади", подчерта Папукчийски.

Той е разпоредил и в тази връзка незабавни мерки за стартиране на процедури за ремонтиране на служебните помещения и на помещенията на локомотивните бригади.

"В БДЖ товарни превози състоянието е изключително трагично от гледна точка на ремонт на вагони и ремонт на локомотиви", съобщи заместник-министърът на транспорта. По думите му само вземанията, които са просрочени от БДЖ товарни превози, до момента възлизат на 23 млн. лв.

Целта е максимален обем, създаване на условия за превоз на интермодални товари, но това в момента изобщо не стои на дневен ред в програмата на БДЖ, каза Папукчийски. Той информира, че и в това отношение е разпоредил незабавни мерки, защото нарушаването на сроковете за доставка водят до преориентиране на пазара на товарни превози.

Папукчийски заяви, че основните причини, които вижда за несправянето със ситуацията по отношение и на графика, и на обслужването на товарите, е неправилното управление на договорите, които са сключени за ремонт на локомотиви и вагони. Той подчерта, че когато е поискал анализ защо договорите не се изпълняват, такъв не му е бил предоставен и добави, че има локомотиви, които ще бъдат спрени от движение. "Поради тази причина след срещата с представителите на „Сименс“ съм разпоредил на БДЖ до края на месец септември абсолютно всички локомотиви да влязат в експлоатация", каза още той и уточни, че това задължително трябва да стане, за да може услугата, която се предоставя на хората да бъде достъпна, безопасна и изпълнявана навреме.

Вижте още в репортажа на телевизия Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
0
 
5
 
! Отговори
Мен преди 1 година
Миналата седмица ми се наложи да ползвам услугите на БДЖ. Не бях се качвал на влак от 1997 г. Нямам думи... страхотна мизерия! Не препоръчвам!
34
3
 
8
 
! Отговори
До 37 преди 1 година
Не Радев, а ГЕРБ докараха държавата до това положение. Мафиоти и калинки, крадци на килограм!!! НИКОГА ПОВЕЧЕ ГЕРБ!!!
33
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не само БДЖ,цялата държава е в плачевно състояние след като Радев с неговите доверени хора ни докара до дъното.Падат тавани на болници а директорите взимат заплати с пет цифри.Пълна ревизия и ефективни присъди това е ,много търпяхме
32
0
 
8
 
! Отговори
Бивш преди 1 година
Папук, малко ли пари окраде от уж ремонти по Инфрата, та сега и от подвижния състав?
31
0
 
7
 
! Отговори
В Германия и преди 1 година
За метачи не ги взимат,камо ли дупетати и министри като тука е абсурд.Никой не иска и на снимка да ги види,че и без вода останаха с миенето на крака развалиха и въздуха.
30
2
 
9
 
! Отговори
На всички цогани преди 1 година
Им раздавахте Български паспорти и партията им ДПС направи фалита на България.
29
2
 
6
 
! Отговори
33години крадяха преди 1 година
Бомбаджиите от г.Буново за джамии и мюфтии.
28
0
 
10
 
! Отговори
Аноним преди 1 година
ЕКОНТА ПЛАТИ 300000 ЗА ДА СТАНЕ МИНИСТЪР ВИРУС БЕШЕ ВКАРАН В ПОЩИТЕ ПОЗНАЙТЕ КОЙ ПЕЧЕЛИ ОТ ТОВА НУЛЕВАТА КОРУПЦИЯ УРААААА
27
2
 
9
 
! Отговори
бдж преди 1 година
Е как така, нали министър еконт, каза, че БДЖ е на печалба вече...това са долни лъжи, БеДеЖе-то цъфти и скоро ще върже, но само ако ПП се върнат отново на власт
26
0
 
0
 
! Отговори
хаха преди 1 година
До Друго си е:D :D :D
25
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До vlady;Вчера беше обсъдено дали тези карти от 9 евро на месец да продължат до края на годината.Увеличава се почасова ставка,дава се и еднократна /енергийна/помощ от 300 Евро от следващия месец за какво приключване говориш без да си в час.
24
7
 
3
 
! Отговори
vlady преди 1 година
Евтиния популизъм в Германия приключва, крайният резултат е задълбочаване на финансовите проблеми на транспорта и влошаване на услугата заради недостиг на средства за финансиране на поддръжката на подвижния състав, инфраструктурата и т.н.
23
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Така е когато ,вече 33 год.ни управляват крадливи и корумпирани политици,всеки прехвърля вината на други.В Германия вече трети месец хората с карта за 9евро пътуват и по-влаковете и на метрото и по-автобусите .Кога това ще го направят нашите вечно гладни политици.
22
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
След дядо Еконт е така
21
1
 
10
 
! Отговори
Павел преди 1 година
До преди 2 месеца товарното дружество беше на печалба за паърви път от не знам си колко време, сега било мазало :) Стана за всичко всеки сам си преценя....
20
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
да се затваря, после и държавата и кой откъде е
19
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Автотранспортното ложи,съсипа БДЖ!И така ще продължи ,защото се цакат едни пари ,на едни хора .
18
1
 
22
 
! Отговори
гост преди 1 година
Как за 30 години, шепа продажни некадърници , разсипаха цяла държава, 9 млн население, икономика, селско стопанство,всичко.
17
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И БДЖ е като Топлофикация София - хранилка на управляващите без значение кои са те. По този въпрос изглежда нямат противоречия.
16
4
 
21
 
! Отговори
Друго си е преди 1 година
да се возиш на БДЖ-то. Чакаш на студа в гарата, влака закъснее само час-два. Влезеш в купето а вътре мирише на село. До теб седне някой човек от прованса па отвори една лютеница и нареже лепкава наденица. Апне, пийне па легне и пръдне. От някъде се чува чалгийка... Идеш до тоалетната и кафявото ти пада директно на релсите. След половин ден лашкане стигаш до крайната точка във вид на ***. Идилия... Японския влак стрела пасти да яде...