БДЖ е в окаяно състояние, спешен ремонт на локомотиви и вагони

Отменени са 5700 бързи и пътнически влакове от началото на 2022 г.
Обновена: 30 авг 2022 19:43 | 30 авг 2022 12:23, Петя Славова
40
БДЖ е в окаяно състояние, спешен ремонт на локомотиви и вагони
Снимка: БГНЕС

БДЖ е в окаяно състояние. Разпоредил съм на Управителния съвет и на генералния директор на БДЖ да се предприемат незабавни мерки за ремонтиране на локомотиви и вагони, които не могат да покрият 100% графика и да доведем услугата в този вид, в който трябва да я предоставим на гражданите. Това заяви на брифинг заместник-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски, предаде БГНЕС.

Папукчийски съобщи, че изпълнението на графика от началото на годината до момента показва изключително тревожни състояния и съответно на извършване на услугата по договора с държавата за превоз на пътници. По думите му от началото на 2022 г. са отменени 5700 бързи и пътнически влакове, или това са повече от 12 дни, в които в България не са се движили влакове. "Ежедневно генерираме по 1 000 – 1 800 минути закъснение дневно при изпълнение на този график", каза той.

Условията вътре в самите състави са изключително неподдържани и с изключително лоша хигиена, допълни Папукчийски и отбеляза, че е разпоредил на УС и на генералния директор на БДЖ да предприемат незабавни мерки в тази връзка.

"За жалост, констатацията ми от гледна точка на състоянието е не само свързано с графика и изпълнението на договорите, но изключително е и лошо състоянието на служебните помещения, както и местата за почивка на локомотивните бригади", подчерта Папукчийски.

Той е разпоредил и в тази връзка незабавни мерки за стартиране на процедури за ремонтиране на служебните помещения и на помещенията на локомотивните бригади.

"В БДЖ товарни превози състоянието е изключително трагично от гледна точка на ремонт на вагони и ремонт на локомотиви", съобщи заместник-министърът на транспорта. По думите му само вземанията, които са просрочени от БДЖ товарни превози, до момента възлизат на 23 млн. лв.

Целта е максимален обем, създаване на условия за превоз на интермодални товари, но това в момента изобщо не стои на дневен ред в програмата на БДЖ, каза Папукчийски. Той информира, че и в това отношение е разпоредил незабавни мерки, защото нарушаването на сроковете за доставка водят до преориентиране на пазара на товарни превози.

Папукчийски заяви, че основните причини, които вижда за несправянето със ситуацията по отношение и на графика, и на обслужването на товарите, е неправилното управление на договорите, които са сключени за ремонт на локомотиви и вагони. Той подчерта, че когато е поискал анализ защо договорите не се изпълняват, такъв не му е бил предоставен и добави, че има локомотиви, които ще бъдат спрени от движение. "Поради тази причина след срещата с представителите на „Сименс“ съм разпоредил на БДЖ до края на месец септември абсолютно всички локомотиви да влязат в експлоатация", каза още той и уточни, че това задължително трябва да стане, за да може услугата, която се предоставя на хората да бъде достъпна, безопасна и изпълнявана навреме.

Вижте още в репортажа на телевизия Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
17
 
! Отговори
дрът жепеец преди 1 година
Дедо Кольо, нали малко преди да стегне куфарите, точно като си купи последния от новите 40 имота каза, че БДЖ-то е на печалба? ко стана та не вечерааме сега?
14
2
 
18
 
! Отговори
До 12 преди 1 година
Други си беше при Бойко. Сега кражби и хаос, а при него - организирани кражби.
13
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Закривай ....
12
2
 
10
 
! Отговори
Готвят ни преди 1 година
НАгли престъпници менкащи на власт доказано престъпни групировки маскирани като партии вкл ГЕРБ,ДПС,СДС,БСП и други се прочуха че разграбиха стотици хиляди предприятия за стотици милиарди живи кървави долари/левабез нито един от служителите на МВР,службите за сигурност,държавните и общинските служители да реагира.. БДЖ се оказа единствената компания в света с откраднати хиляди вагони..
11
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кражби и хаос след Бойко Методиев Борисоф
10
3
 
18
 
! Отговори
гостенка преди 1 година
Ето я на Събев-еконтаджията промяната, хай честитУ!
9
3
 
10
 
! Отговори
Гербер преди 1 година
До истина е. Големи глу.пости си написал. Това че мразиш неистово Боко и за всичко той ти е виновен е ясно, защото си зомбиран антигербаджия. Но така и ще си умреш с омразата.
8
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бил съм в Италия техните влакове също са повечето стари целите описани с графити по на 40 години но вдигат над 120 карал съм успоредно по пътя, с тях с колата и ме минават значи проблема не е в годините
7
0
 
28
 
! Отговори
Тази новина преди 1 година
щеше да е новина преди 20 години. Единственото, което се прави с железницата е да се дели на части, за да се краде поотделно, а после тези части да се обединяват, за да се краде заедно.
6
9
 
18
 
! Отговори
истина е преди 1 година
БДЖ го закри ДПС , защотто турските автобусни фирми ще фалират , с помощта на боко -тиквата .!!
5
4
 
20
 
! Отговори
хисарският поп преди 1 година
Николайчо еконта нали ги ''оправи'', що щете повече...
4
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Де го оня от Еконт дето щеше да пуска влакове стрели....пълни некадърници." - оня си гласува 25 стотинки отстъпка на литър гориво и си събра чукалата. Кой знае колко прибира на месец от тая схема.
3
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
дядя еконти е на друго мнение
2
5
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Де го оня от Еконт дето щеше да пуска влакове стрели....пълни некадърници.
1
1
 
28
 
! Отговори
Гара Етрополе преди 1 година
Какъв ремонт? Министърът Събев нали вече внедри вино, висока скорост и други екстри, вие пак ремонти. Всичко е да злепоставите промяната ей.