Министър Шишков: Построили сме не повече от половината от магистралите

Регионалният министър посочи сроковете за строителството на основните пътни артерии у нас
27 сеп 2022 18:30, Красимир Ангелов
25
Министър Шишков: Построили сме не повече от половината от магистралите
Снимка: БГНЕС

Построили сме не повече от половината от магистралите, които е трябвало да изградим преди десет години, отбеляза на пресконференция служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Това стана по време на представянето на състоянието на автомагистралите на България и визията за тяхното доизграждане и развитието на пътната мрежа - "Магистралите на България – вчера, днес и утре".

Ако България има нужда от 2100 километра магистрали, при положение, че са построени 870 километра и остават 1230 километра, мога да предложа като приоритет за следващите правителства да бъде завършен целият процес на проектиране, ускоряване на всички съгласувателни процедури, стриктен график за реализация и ясна стратегия, заяви министърът.

Още по темата
По думите му България няма ясна стратегия по строителството на големите инфраструктурни обекти. „За съжаление всички спорове стават за дадени пари и малки участъци, но нямаме нито ясна представа кога ще завърши проектирането на магистралите, нито кога ще ги изградим“, допълни министърът и посочи, че би трябвало следващите правителства да направят подобна стратегия, защото страната е изключително изостанала.

Министърът съобщи, че 38 на сто от магистралите, които трябва да се проектират и да построят в България са с изключително незадоволително проектантско и с никакво строително решение. Той посочи, че най-важното направление е по посока "север - юг" - от Русе за Маказа, връзката от Румъния към Гърция. Започнахме с първата част от тази връзка, участъкът е с обща дължина "Русе – Велико Търново" 67 километра, "Велико Търново - Свиленград" - още 218 км, каза министърът и посочи, че е належащо да се започне бързо да се проектира и да се строи.

Други важни обекти са магистралите "Черно море" и "Рила", както и магистрала "Хемус", която е без проектни решения за 7, 8 и 9 лот, каза министърът и изрази надежда да може да се намери бързо решение на проблема, за да може и тази магистрала да има цялостно проектно решение и да продължи да се строи изцяло.

Други важни обекти са: връзката с тунела под Петрохан, както и скоростният път, който сега се стори от Видин до Ботевград, по който има участък от Монтана до Враца, който е без осигурено трасе. Тези обекти трябва в кратък срок да бъдат построени от следващите правителства, за да имаме нормална и проходима пътна мрежа, заяви министърът.

Магистралите, които сега са със проектна готовност са "Русе - Велико Търново" - 75 км, "Хемус" - 96 км и "Европа" – 16,5 км.

По думите на министъра магистрала "Европа" е била най-проблемният участък като забавяне във времето и той трябва да бъде изграден до 2023 г. Той съобщи, че е подписал споразумение с кмета на Костинброд и проектът вече е съгласуван с всички институции, утре ще бъде разгледан на Върховен експертен съвет и се очаква до дни да бъде одобрен Подробен устройствен план на магистралата.

В началото на април Министерството публикува Интерактивна карта, която показва плановете за развитие на транспортната инфраструктура на България и свързаните региони до 2040 година. В периода 2022 – 2025 г. трябва да завърши цялостното изграждане на участъка от Благоевград до Крупник на автомагистрала "Струма" и трасето между Боаза и Павликени на автомагистрала "Хемус", посочиха тогава от ведомството. Ще бъде завършена и пусната в експлоатация цялата автомагистрала "Европа" от граничния пункт "Калотина" до София. В този период трябва бъдат модернизирани и отсечките Видин – Монтана и Враца – Ботевград от трасето между Видин и Ботевград.

До 2030 г. се планира да завърши строителството и в експлоатация да бъдат пуснати участъкът между Крупник и Кресна на АМ "Струма", отсечката между Павликени и Шумен на АМ "Хемус", както и участъкът между Кюстендил и Дупница от бъдещата магистрала "Рила", посочиха през април от Министерството.

За улесняване на връзките по направлението север – юг ще се работи за завършване на трасето между Монтана и Враца от пътя Видин – Ботевград и магистралите "Черно море" и "Русе – Велико Търново". Предвижда се работата по подобряване на условията за придвижване в това направление през централната част на страната да продължи в посока юг чрез поетапно модернизиране на трасето между Велико Търново и Хасково през Габрово и Стара Загора.

Очаква се то, както и тунелът под връх Шипка, също да бъдат завършени в периода до 2030 г. В този срок ще се положат максимални усилия за модернизиране на пътния участък Монтана - София с тунел под Петрохан, а също така и за изграждане на тунел на АМ Черно море“. До края на периода се очаква да бъде изграден "Дунав мост 3" при Русе, който е обвързан с изграждането на магистралата "Русе – Велико Търново".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
То когато се краде и присвояват средства , трудно се намират доказателства , защото се краде на тъмно и в купом та да си мълчат всички! Но доказателството е бедният и нещастен народ особенно през последните 12 г.Заковаха ни последни по доходи , некачествена и скъпа храна , нисък стандарт на живот ! Вече близо 2 милиона избягали от бедността , да търсят достоен живот за тях и семействата си! Това е само част от управлението на ГЕРБ ! А от строежа УЖ на пътища се крадеше най-добре !
16
1
 
2
 
! Отговори
Ралица преди 1 година
Само ГЕРБИ БОРИСОВ СТРОЯТ ШАЙКАТА ПЪПЪ ОКРАДОХА ВСИЧКО ПО ИНФРАСТРУКТУРАТА 1 МИЛИАРД ЗА ХЕМУС КОКОРЧО КЪДЕ СА ПАРИТЕ ЕРБАП ЛЪЖЕ ТА СЕ НОСИ И ОЩЕ ПРОДЪЛЖАВА БЕЗНАКАЗАНО А КОЛКОТО ДО МАГИСТРАЛИ ПЪТИЩА ИНФРАСТРУКТУРА ЕДИНСТВЕНО САМО БОРИСОВ СТРОЕШЕ ОСТАНАЛИТЕ ПРАВИТЕЛСТВА НИЩО НИЩО НИЩО НЕ ВЪРШЕХА ПРЕЗ ГОДИНИТЕ БОРИСОВ ДЪРЖАВНИК ПОЛИТИКИ ЗА БЪЛГАРИЯ ВРЕМЕ Е БЪЛГАРИЯ ДА БЪДЕ ВЪРНАТА НА БЪЛГАРИТЕ НА БЪЛГАРИТЕ
15
2
 
0
 
! Отговори
Фар преди 1 година
Стига с този ГЕРБ, най-големите крадци и един не наказан.Най-големите измамници и лъжци.
14
1
 
1
 
! Отговори
Бургас преди 1 година
Всички държави от ЕС построиха магистралите, Испания и Португалия направиха прекрасни пътища за не повече от 20г.В България за 33 г. едва успяхме да завършим и то не качествено Тракия.Причината е една кой повече да краде. Последните 12 г.не спряха да се изсипват милиони,ако не и милиарди и нищо. Всички до стената и да връщат парите.Няма държа,няма спазване на закони.
13
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
407 километра магистрала с по 3 ленти плюс аварийна в посока, куп тунели и виадукти, мост над Босфора(4ия пуснат тази година) е построена от турците за 13г- началото е април 2009. Това им е само една от магистралите, които са направили в близко време, макар и най-голямата. Как така в България правим по онзи стандарт по-скоро първокласни пътища(там 2+1 в посока са им някои междуградски пътища) без толкова детелини, мостове и т.н. със скорост има-няма 100км на 10г нагънати от първия ден?
12
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Само при ГЕРБ се строи, пътища, магистрали, училища, детски градини, спортни зали, физкултурни салони. Радев направи само едно коремно на лоста, а Киро нарече Русия бензиностанция с ракети, все едно е казал за Америка, че е печатница с ракети. Да не забравим ДПС. Те чакат на гюме. Но май им се изчака чакалото и почнАха да дават фира.
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Единствени ГЕРб строяха пътища. Асен Василев официално спря АМ Хемус и изхарчимзаделенуте 1 млрд лв за нея.
10
3
 
0
 
! Отговори
Боко Тиквата преди 1 година
Да замлчи и да се готви за постоянно пребиваване при Бай Ставри
9
0
 
3
 
! Отговори
ЧАПАЕВ преди 1 година
ТРЯБВА ПАК ДА ГЛАСУВАМЕ ЗА НЯКОЙ КОЙТО НИЩО НЕ РАЗБИРА И ГАРАНЦИЯ, ЩЕ СЕ ОПРАВИМ! ТОЯ ПЪТ ДА Е ОТ ОКСФОРД, ОТ ХАРВАРД ПРОБАХМЕ. МОЖЕ И ОТ ФИЛИПОВЦИ, СТОЛИПИНОВО ИЛИ ОТ ФАКУЛТЕТО, ТАМ СА ПО ДОБРИ ОТ КИРО И АСАН И ЗНАЯТ ЕЗИЦИ, ПОНЕ ДВА - СЛАБО, АЛАНГРО.
8
0
 
5
 
! Отговори
МИ КЪ? преди 1 година
КИРО ПОСТРОИ ВСИЧКИ МАГИСТРАЛИ, АКО НЕ ВЯРВАТЕ ПИТАЙТЕ ГО! А ИНФЛАЦИЯТА Е ДОКАРА БОЙКО С ЖИПКАТА. АЗ ГО ВИДЯХ.
7
0
 
9
 
! Отговори
Жоро преди 1 година
Ами то точно нищо не си построил. Построиха ги ГЕРБ. ПП и Румен Радев построиха само ад и инфлация, което няма да забравим и няма да простим.
6
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Така е защото нямаме парите да направим магистралите. Питайте Гърците как направиха Egnatia Odos - 700км магистрала за 15г от които 3г бяха само проектиране на хартия и намиране на парите за проекта. През 97-*** я почнаха и през 2009-та я приключиха заедно със всичките 76 тунела дълги общо 100км. Това е защото си приготвиха парите отначалото, наеха си изпълнители, платиха им с железни договори и застраховки и след 12г имаха 700км магистрала със 100км тунели по нея! Тук с пръдня боя правим!
5
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ами вземайте кирки и лопати с Фуражката и помогнете, де. Най обикновенно комунистическо дрънкало. От 44-та година легиони като тебе винаги са били на държавна ясла. Ефекта го виждаме всички. Миришеш отдалеко
4
0
 
0
 
! Отговори
..... преди 1 година
До Анонимен Добре,че ги осведоми!Зъбите им затракаха от страх..
3
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Все едно от небето падаха камъни в София. Дано да няма пострадали.
2
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В София в момента на места вали град с размерите на орехи...
1
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Невероятно е с какви глупости ни занимават.