ЕС отпуска средства за БДЖ

Идеята е да се пренасочи превозът на товари
8 май 2023 16:35, Росен Стойчев
25
ЕС отпуска средства за БДЖ
Снимка: БГНЕС

Европейската комисия съобщи, че е одобрила отпускането на 32 милиона евро държавна помощ за железопътните превози в България.

Още по темата
Средствата се очаква да послужат за мотивиране на преминаването на превозите от автомобилни към железопътни, съобщи Нова.

 Целта е да отпаднат техническите пречки пред оперативната съвместимост на железниците, защото превозите с тях на хора и товари са по-подходящи за околната среда, се пояснява в съобщението.

Подкрепата ще бъде осигурена с преки безвъзмездни средства, като се предвижда тя да послужи за въвеждане на Европейската система за контрол на влаковото движение (ETCS) ниво 2 - част от Европейската система за управление на железопътното движение (ERTMS). Очаква се работата по този проект да продължи до май 2026 година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още по темата: ЕвропавлаковеПодкрепа
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
9
 
! Отговори
Бат Депутат преди 11 месеца
Еха, пак ще има какво да крадем....
20
0
 
6
 
! Отговори
22 преди 11 месеца
Дано и България ги използва както Румъния. А не да отидат по сметките на приближените до власта играчи.
19
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
До Пепката. 7 часа ако имаш късмет с връзките. Даже това е "експрес". Може и 12-14 часа.
18
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Че ги откраднат и пак че се возим в 60 годишни вагони )
17
0
 
2
 
! Отговори
kolio преди 11 месеца
това горе долу за 1 месец ще им стигнат тези смешни пари
16
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Еха добре дошли, БДЖ ще почака, въглища има.
15
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Силистра -София е 12 часа
14
1
 
7
 
! Отговори
Пепката преди 11 месеца
Пътувал съм Шанхай - Пекин за 2 часа, 800 км. Тук 400 км, 7 часа.
13
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Към правилните чекмеджета - гара Банкя - кондуктор ЧЕКМЕДЖАНА за народа все същите миризливи 100 годишни влакове и композиции с амортизирана пред аварийна структура - те така
12
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
10 - това е преотркиване на пътя на коприната, но линията минава през Русия (в момента). Композициите са дълги по 2-3км. Ако се разровиш в нета ще намериш доста материали за това.
11
0
 
6
 
! Отговори
кво кво каза? преди 11 месеца
Целта е да отпаднат техническите пречки пред оперативната съвместимост на железниците, защото превозите с тях на хора и товари са по-подходящи за околната среда, се пояснява в съобщението.
10
2
 
8
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА-ХААААААААА преди 11 месеца
Ердоган почна да Строи Връзка с Персийския Залив - През Ирак , Турция- Ирак , Така Ще Прескочи Суетския Канал и Директно си в Индийския Окен :) И Германия Иска Така :) ......И ЕС ще Натиска за БДЖ България и Гърция за Връзка с Турция....с Електрически Локомотиви...
9
6
 
8
 
! Отговори
д преди 11 месеца
след 12 години борисов няма железници, има само железо
8
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Като цяло железниците са предвидени за товари, и едва след това за пътници. Но е факт че е смехотворно София - Варна да се пътува половин ден, че и повече, за едни мижави 500км. Парриж - Марсилия (700км) TGV го отнася за 4ч, като дори предлагат на турисите дневна екскурзиа до Париж
7
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Каква помощ бе будалкат ви заем е
6
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Колко пари се откраднаха от БДЖ! Бедна ни е фантазията...затова сме на това дередже. Най- евтиният и най- използваният обществен транспорт по света, тук го унищожиха. Щом от Кремиковци - най- големият металургичен комбинат на Балканите, със страхотно френско и японско оборудване за стотици милиарди- остана една гола поляна...няма надежда. Тези, които работеха там, знаят.
5
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Еха, ще останат и за банани!
4
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Неаме добра железопътна инфраструктура. Те един тунел под Стара планина 100 години вече се чудят да го правят лиииии да не ли го правяаааат, в Добуджа е съвсем зелтак положението дето излиза многото продукция изискваща превоз. То и без друго нямаме друга икономика.
3
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
То хубаво да се придвижват повече хора с влакове ама може ли да пътуваш от Добрич до София за 11 часа , то ако бутам колата ще стигна по бързо....
2
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
На ЕС-а му требеха 30 годин да се сети ? Обаче ние първата работа беше да си съсипем железниците за да има много "тираджии" на разни шуробаджанаци. Не виждам как с 32 милиона ше ги откажете. Отново ще изчезнат в паралелна вселена тия пари.