ЕС отпуска средства за БДЖ

Идеята е да се пренасочи превозът на товари
8 май 2023 16:35, Росен Стойчев
25
ЕС отпуска средства за БДЖ
Снимка: БГНЕС

Европейската комисия съобщи, че е одобрила отпускането на 32 милиона евро държавна помощ за железопътните превози в България.

Още по темата
Средствата се очаква да послужат за мотивиране на преминаването на превозите от автомобилни към железопътни, съобщи Нова.

 Целта е да отпаднат техническите пречки пред оперативната съвместимост на железниците, защото превозите с тях на хора и товари са по-подходящи за околната среда, се пояснява в съобщението.

Подкрепата ще бъде осигурена с преки безвъзмездни средства, като се предвижда тя да послужи за въвеждане на Европейската система за контрол на влаковото движение (ETCS) ниво 2 - част от Европейската система за управление на железопътното движение (ERTMS). Очаква се работата по този проект да продължи до май 2026 година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още по темата: ЕвропавлаковеПодкрепа
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
9
 
! Отговори
Бат Депутат преди 1 година
Еха, пак ще има какво да крадем....
20
0
 
6
 
! Отговори
22 преди 1 година
Дано и България ги използва както Румъния. А не да отидат по сметките на приближените до власта играчи.
19
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Пепката. 7 часа ако имаш късмет с връзките. Даже това е "експрес". Може и 12-14 часа.
18
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Че ги откраднат и пак че се возим в 60 годишни вагони )
17
0
 
2
 
! Отговори
kolio преди 1 година
това горе долу за 1 месец ще им стигнат тези смешни пари
16
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Еха добре дошли, БДЖ ще почака, въглища има.
15
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Силистра -София е 12 часа
14
1
 
7
 
! Отговори
Пепката преди 1 година
Пътувал съм Шанхай - Пекин за 2 часа, 800 км. Тук 400 км, 7 часа.
13
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Към правилните чекмеджета - гара Банкя - кондуктор ЧЕКМЕДЖАНА за народа все същите миризливи 100 годишни влакове и композиции с амортизирана пред аварийна структура - те така
12
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
10 - това е преотркиване на пътя на коприната, но линията минава през Русия (в момента). Композициите са дълги по 2-3км. Ако се разровиш в нета ще намериш доста материали за това.
11
0
 
6
 
! Отговори
кво кво каза? преди 1 година
Целта е да отпаднат техническите пречки пред оперативната съвместимост на железниците, защото превозите с тях на хора и товари са по-подходящи за околната среда, се пояснява в съобщението.
10
2
 
8
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА-ХААААААААА преди 1 година
Ердоган почна да Строи Връзка с Персийския Залив - През Ирак , Турция- Ирак , Така Ще Прескочи Суетския Канал и Директно си в Индийския Окен :) И Германия Иска Така :) ......И ЕС ще Натиска за БДЖ България и Гърция за Връзка с Турция....с Електрически Локомотиви...
9
6
 
8
 
! Отговори
д преди 1 година
след 12 години борисов няма железници, има само железо
8
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Като цяло железниците са предвидени за товари, и едва след това за пътници. Но е факт че е смехотворно София - Варна да се пътува половин ден, че и повече, за едни мижави 500км. Парриж - Марсилия (700км) TGV го отнася за 4ч, като дори предлагат на турисите дневна екскурзиа до Париж
7
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Каква помощ бе будалкат ви заем е
6
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Колко пари се откраднаха от БДЖ! Бедна ни е фантазията...затова сме на това дередже. Най- евтиният и най- използваният обществен транспорт по света, тук го унищожиха. Щом от Кремиковци - най- големият металургичен комбинат на Балканите, със страхотно френско и японско оборудване за стотици милиарди- остана една гола поляна...няма надежда. Тези, които работеха там, знаят.
5
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Еха, ще останат и за банани!
4
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Неаме добра железопътна инфраструктура. Те един тунел под Стара планина 100 години вече се чудят да го правят лиииии да не ли го правяаааат, в Добуджа е съвсем зелтак положението дето излиза многото продукция изискваща превоз. То и без друго нямаме друга икономика.
3
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
То хубаво да се придвижват повече хора с влакове ама може ли да пътуваш от Добрич до София за 11 часа , то ако бутам колата ще стигна по бързо....
2
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На ЕС-а му требеха 30 годин да се сети ? Обаче ние първата работа беше да си съсипем железниците за да има много "тираджии" на разни шуробаджанаци. Не виждам как с 32 милиона ше ги откажете. Отново ще изчезнат в паралелна вселена тия пари.