Задължават фирмите на безплатна поправка и след гаранцията

Ново законодателство в Европа
27 окт 2023 13:31, Росен Стойчев
16
Задължават фирмите на безплатна поправка и след гаранцията

Фирмите ще бъдат задължени да предлагат безплатна поправка и извън законовия гаранционен срок. Това е позицията на Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите в Европейския парламент.

"Тази стъпка ще доведе до ползи за нас като потребители.

Още по темата
Очаква се устройствата да станат по-устойчиви във времето, да има по-дълга гаранция и по-гъвкави начини за решaване на казусите, когато си закупим дефектна стока. Увеличава се обхватът на възможностите да искаме обезщетение. Правилата ще важат за почти всички продукти, предстоят преговори с отделните държави в ЕС за изчистване на текстовете", обясни Габриела Руменова от платформата "Ние потребителите" пред Bulgaria ON AIR.

"Ще трябва да осигуряват актуализации на всички умни устройва, за да можем да ги ползваме достатъчно дълго във времето и да работят изправно. От всички тези умни устройства може да изтекат лични данни, което да доведе до сериозни щети. Потребителите трябва да бъдат допълнително защитени чрез вменяване на отговорност на производителите. Обезщетенията ще стават през съда", заяви гостът в студиото.

Руменова обърна внимание, че и самите ние трябва да вземем мерки - да ограничим достъпа на децата и да изнесем от помещението всичко, което не искаме да попадне в обхвата на евентуално заснемане.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
0
 
! Отговори
Продукт 2ро качество преди 6 месеца
До Анонимен 4.Ако стоките са по качествени, те ще карат повече. Тази директива е умана и цели да ни предпази от безотговорни търговци на чупливи евтините ***. В България те са 95%.Купи евтино - купи два пъти, са казали хората.
10
0
 
2
 
! Отговори
neitso преди 6 месеца
Аз си купих т.нар. зъбен душ от Лидл, но се оказа, че изобщо не работи. Беше последния останал. Обадих се на посочения сервизен телефон и от там ми казаха директно да го върна в магазина, защото на уреда не правят ремонт, и да си взема парите, щом е бил последния. Нямах проблем с връщането. Та така Ицо, и това е пак в БГ.
9
1
 
3
 
! Отговори
Itso преди 6 месеца
Значи да си кажа и аз - преди две години, като си бях отпуска в България си купих таблет леново от Технополис - Варна, те са пословични в продажбите на дефектни стоки но тогава не го знаех. Прибирам се в Холандия и след няма и месец батериата се прецака и взе да държи по-малко от 20 минути. Обадих се на Леново, изпратиха ми предплатен етикет да го изпратя на техния сервиз, след 3 дена ми казаха че не може да го оправят и ми пратиха чисто нов таблет, запечаан в ориг. опаковка. Та Беге и гаранци
8
0
 
11
 
! Отговори
Пипи преди 6 месеца
Отивам във сервиза на Филипс в Софето с прахосмукачка в гаранция. Майстора го мързи та едвам гледа вика скъсана ти е торбичката и губиш, не приемам за ремонт. Викнах неволята, отворих я, камъче заседнало и затова свири. Махнах го работи без проблеми. Та такива са ни майсторите и гаранциите у нас.
7
0
 
4
 
! Отговори
Никога досега от преди 6 месеца
времето на соца не съм бил обслужен в гаранционно! Всеки път ми обясняват нещо, само и само да не ме обслужат! В България думата гаранция трябва да се задраска от речника като вече не съществуваща!
6
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Един приятел си купи по-изгодно пералня от Германия и то на промоция с 5 години гаранция. Ползва я около година и имаше някакъв проблем. Звъня в официалния сервиз на марката в България и те директно му казаха, че няма как да му я ремонтират в гаранция. Стигна се до страшна разправия и комуникация с централата на марката. Накрая с триста зора му признаха само европейска гаранция от 2 години. Промоцията с 5-те години си била само за немския пазар и ако си я бил ползвал там щяла да важи.
5
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До 6 от 4 - понеже ти влезе с бутоните и аз така. Както ти казах, занимавам се с гаранционни ремонти на една конкретна марка бяла техника и имам някакъв опит. Понякога се случва разни такива като теб да представят уред с 5, 10, 15 години гаранция от Амазон, САЩ или където се сетиш. Отговорът в БГ неизменно е същия. Ако уредът не е купен у нас, няма сила, която да ме накара изобщо да го ремонтирам. Казваме на такива клиенти - обади се на Амазон да ти пратят сервиз.
4
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
По-дълговечни уреди е равно на по-малко продажби т.е приходи за производителя. По-дълги гаранции също е по-големи разходи за производителя. По-малки приходи означава по-малко работни места и инвестиции в иновации. Накрая ще ползваме един модел по 15 години и ще го купуваме на двойни на сегашните цени. Но пък ще сме супер-дупер еко френдли.
3
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Това е направено с цел зелен тероризъм, да си полваш кафеманишанта, съдомиялната 10 години поне без смяна, да в момента ремонта е толкова скъп, особено на едни немски марки, че хората е по-добре да си вземат нова и това тряба да се промени!
2
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Това в пълна лудост и еврофашизъм. Резултатът ще е по-скъпи уреди и постоянни разправии и спорове. Занимавам се с гаранционни ремонти и смея да твърдя, че потребителите са предобре защитени у нас. Производителите се надцакват с гаранции и повечето са поне 5 години - това го няма никъде в Европа. Вече производителят има право само на два гаранционни ремонта, а не на три. А директивите за разни вечни гаранции само ще влошат нещата и ще оскъпят продуктите, защото разходите за сервиз са огромни.
1
6
 
11
 
! Отговори
Жеко преди 6 месеца
Тези правила само ще намалят иновациите. Резултата ще е по-скапана и остаряла електроника на по-високи цени за EU за да може да покрие изискванията.