Пускат движението през тунел "Железница" на магистрала "Струма"

Новото съоръжение ще спести от пътя на пътуващите към Банско и Гърция
20 фев 2024 08:02, Красимир Ангелов
19
Пускат движението през тунел "Железница" на магистрала "Струма"
Снимка: БГНЕС

Движението през тунел "Железница" на магистрала "Струма" ще бъде пуснато днес. Съоръжението е с дължина около 2 км и е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Заедно с отсечките, преди и след него, в експлоатация се въвеждат 5 км автомагистрален път, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).

Церемонията по пускането на движението ще започне в 16:30 часа, при Южния портал на съоръжението. На нея ще присъстват председателят на Народното събрание Росен Желязков, министър-председателят акад. Николай Денков, министрите на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков и на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, Малина Кирова – съветник, Иконономическо управление, в Представителството на Европейската комисия в България, областният управител на Област Благоевград Мария Димова, народни представители, кметове на общини от областта, представители на Агенция "Пътна инфраструктура", изпълнителя, строителния надзор и други.

Движението по 5-километровия участък през тунел "Железница" ще бъде пуснато след церемонията, около 18:00 часа.

Тунелът е с две отделни тръби за движение. Дължината на всяка е около 2 км. Съоръжението е с всички системи за безопасност, енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, електронна система за контрол на достъпа и т. н.

Между тръбите има четири напречни връзки за пешеходци и още две за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини. В случай на пътен инцидент или затваряне на една от тръбите те ще се използват за безопасно извеждане на пътниците. Изграден е и обслужващ път при южния портал на тунела откъм Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, подпорна стена и др.

Тунелът е изграден по нов австрийски метод. На денонощие са прокопавани около метър и половина във всяка тръба и веднага след това е изграждана първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. При строителството му са вградени и четири икони на Св. "Иван Рилски", каквито са традициите в тунелното строителство. Изображенията на светеца са поставени в началото и в края на двете тръби на съоръжението. В момента светите изображения не са видими, тъй като са покрити при изграждането на вторичната облицовка на съоръжението.

Поверието при вграждането на иконите е, че те пазят работниците при строителството на обекта, а след това и всички пътуващи, посочват от пътната агенция.

При строителството на мостовото съоръжение над река Струма преди "Железница" за първи път у нас е използвана технологията "потактово избутване" на стоманобетоновата конструкция. Прилагането ѝ улесни преминаването на участъка над 6 препятствия - р. Струма, път I-1 София - Кулата, жп линията София - Кулата, общинския път Благоевград - Симитли и служебен път до северния портал, без това да налага ограничаване на интензивния трафик по път Е-79 по време на строителството. Характерното при тази иновативна технология е, че работна площадка се използва за изработване на отделните елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия. Виадуктът е с две самостоятелни съоръжения за двете посоки на движение. Платното за Кулата е с дължина 510 м, а за София - 560 м. Височината на моста е между 10 м и 18 м, а разстоянието между колоните е от 45 до 60 м.

Автомагистрала "Струма" е част от коридор "Ориент/Източно Средиземноморие", свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава пътният трафик за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.

Строителството на тунел "Железница" от автомагистрала "Струма", както и на пътните участъци непосредствено преди и след него, започна през октомври 2019 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
1
 
9
 
! Отговори
тиквено племе преди 2 месеца
Не разбирам защо трябва да присъстват министър председател, министри и др. официални лица? С техни лични средства ли е построена магистралата или с обществени?
16
2
 
3
 
! Отговори
rambaldievskievich преди 2 месеца
Защо в тунвла няма аварийно платно?
15
0
 
9
 
! Отговори
И след преди 2 месеца
тунела на Симитли тапа плюс дефиле. До Кресна може и да стане към 2035 г.
14
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Този участък беше умишлено забавен с три години от Кирил Петков и шайката зелени талибани колко него!
13
2
 
14
 
! Отговори
az преди 2 месеца
тия изплискаха легена - церемония за 5км магистрала дето трябваше да е готова за олимпиадата в Гърция 2004г
12
2
 
11
 
! Отговори
фс преди 2 месеца
ГеПи Груп направиха добри пари там
11
5
 
1
 
! Отговори
Yaman Pasha преди 2 месеца
Честит 3ти март Роби на червените Супугат-Де ге не рати и Слуги на Русия.Каква гордост е са ки българин.Мартин Нотариуса да се гордее го разбирам поне си е поживял като цар.
10
2
 
7
 
! Отговори
Ххх преди 2 месеца
Някой направи ли сравнение колко струва подобно съоръжение например в Германия и тук?
9
4
 
3
 
! Отговори
Престъпна Нация преди 2 месеца
Е бана Държава е България.Мразя я!
8
2
 
2
 
! Отговори
240Нотариуса преди 2 месеца
Имаве в парламента България е руски Ке н еф честит 3 ти март.
7
2
 
6
 
! Отговори
МутроСтроител преди 2 месеца
4 Качеството е скъпо за това при нас не е качественно само за 800 милиона .В Германия може но в България не може тука си има правило да се краде 90% е ти с 10% от 800 милиона какъв път ще строиш.
6
0
 
5
 
! Отговори
Айде да бягаме преди 2 месеца
Към ГърцияяяяЮружжжжж
5
3
 
7
 
! Отговори
пурко преди 2 месеца
Дали тапата ще започне преди тунела на кръговото или след тунела преди Симитли каква точно е разликата?!
4
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
800 млн. за 2 километра тунел е доста скъпо.
3
7
 
11
 
! Отговори
инженер преди 2 месеца
при този тунел са откраднати милиони, височината и наклона на планината са достатъчно ниски за да не се изисква тунел, просто е трябвало да се намали малко върхът както е на подобни терени и готово.
2
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Типично за българските политици да се изтопосат някъде за да си хрепишат заслуги за чужд труд.
1
3
 
25
 
! Отговори
Бай Урко преди 2 месеца
Последни новини от 21.02.24, затварят едната тръба на тунел Железница за планов ремонт, който ще продължи около 10 месеца, предвижда се за Коледните празници да бъде пуснато движението за да улесни пътуващите посока Гърция!!!