Дори новите вагони не могат да изкарат БДЖ от миналото

Политическата криза допълнително утежнява положението
14 авг 2024 22:50, Инна Ангелова
26
Дори новите вагони не могат да изкарат БДЖ от миналото
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

За 70 години железниците в Европа не са се променили като начин на мислене и начин на субсидиране. На този фон нежеланието на държавната БДЖ да се развива и обучава изпъква, като България държи последното място по дял на железниците в транспорта в Европа. Това коментира Симеон Ананиев, Асоциация на предприятията в железопътния транспорт, в предаването "Бизнес старт" с водеща Роселина Петкова.

Тази седмица БДЖ пусна в движение още от новодоставените германски вагони, които ще пътуват по направлението София-Бургас през Подбалканската линия; в бъдеще се очаква вагоните да бъдат включени и по линията София-Варна.

Ананиев цитира статистика за общото състояние на европейския транспортен пазар, според която жп транспортът имат 8% вътрешен пазарен дял и 4% от международните превози; за България делът е 2%.

"Добре е, че се взимат вагони и че БДЖ се опитва да мине тези 2%. Не е добре самият подход - преди да се вземат тези вагони, трябваше да бъдат обучени кадри, да бъдат създадени условия за поддържане."

Ананиев коментира и новината, че БДЖ най-накрая въведе електронни устройства за продажба на билети в някой от най-натоварените влакове, като каза, че компанията сама саботира от години подобни системи с нежеланието за тяхното въвеждане на всички нива в железниците.

"Държавната администрация и предприятия са хора, които много трудно приемат промените и обучението. От пет години има закупени билетоиздаващи машини, които по един или друг начин се саботират да бъдат внедрени, тъй като структурите са настроени по стария начин. Всичко това изисква нов мениджмънт."

В България има много добри намерения и стратегии в областта на транспорта, но тези планове не са свързани с конкретен бюджет и няма отговорни лица, които да следят за тяхното изпълнение - липсата на отчетност означава, че на практика не се прави нищо, коментира Ананиев.

"Железниците имат стратегия, министерството има стратегия за комбиниран транспорт, само че няма кой да отговаря за тях... Но продължаваме да произвеждаме стратегии."

Политическата криза допълнително утежнява положението, тъй като няма никаква приемственост и не може да се следват и изпълняват планове по години и суми, които да са заложени в бюджета.

Цялата статия може да четете на Bloomberg TV Bulgaria.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още по темата: БДЖвагонимодернизация
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
0
 
! Отговори
115 преди 1 месец
Другарю, аз доколкото знам, деца нямам.Явно вие имате друга информация.Само да кажа, преди да сте си отворил устата, СЕСТРА СЪЩО НЯМАМ!Останалото хората ще преценят по писанията!
22
1
 
2
 
! Отговори
20 или 115 преди 1 месец
Вие, другарю, май само на къси разстояния пътувате. Ама ние пътуваме на къси и дълги. БДЖ в сегашния си вариант е неприемлив и недопустим и в двата варианта. И престанете постоянно да вадите на показ децата си, за да печелите симпатии. Когато нямате аргументи повтаряте ехидно чуждите думи и слагате децата си като щит. Точно вие с децата не бива да премълчаване недопустимите условия на пътуване, за да не пътуват и децата ви със същото БДЖ след години.
21
2
 
1
 
! Отговори
115 преди 1 месец
До коментар 19Явно вие сте КОМУНИСТ!
20
1
 
3
 
! Отговори
115 преди 1 месец
До коментар 19Заплашване,смрад,м.изерия,жега и студ, и къде казах че трябва да е така? Явно сте от хората който не ползват влак, за да стигнат до работа или да се приберат.Ще се радвам такива като вас да им дерат кожата за пътуване, до работното място, вместо да купят нещо на детето си,!Довиждане другарю недоволен, ползвай авто транспорта като не ти отърва ЖЕЛЕЗОПЪТНИЯ, НО там цената е друга!
19
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До 18 И според теб да мълчим и да търпим всичко случващо се, така ли? Да пътуваме в koчини, в cмpaд, без никакво разписание, когато дойде влакът, когато ни закара, да търпим студ и жега и apoгaнтнoто поведение на персонала и ръководството? И си тръгнал да ни заплашваш, че сме щели да останем без това подобие на ЖП превоз? Внушаваш стpaх, за да ни накараш да мълчим. Типично комyниcтичeски инстpyмент.
18
3
 
4
 
! Отговори
115 преди 1 месец
Разни екс експерти, изказват мнение за актуални теми.То писания че ПИМК еди какво си, еди що си, много са добри, а държавното БДЖ ПП, само негативи за него,Хората са толкова т ъпи, че не могат да осъзнаят че след затриването на Пътнически Превози, ще плащат двойно и тройно за същият превоз, и същото време за път, защото в железниците ограниченията за скорост се спазват.ХОРА, РАЗБЕРЕТЕ ЧЕ ВЕЧЕ НЯМА ДРУГО ЗА КРАДЕНЕ В ДЪРЖАВАТА НИ, ОСТАНА БДЖ, АЕЦ КОЗЛОДУЙ, И ГОРАТА КОЯТО МАФИЯТА ИЗСЕЧЕ,!
17
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Манталитетът! Манталитетът на работещите в БДЖ! Изцяло рестарт. Събран всякакви, мислят, че се качили на влака само да се повозят. Ако няма пътници, за тях е по- добре. Цялото управление на БДЖ е лeш. Адвокати наели, да се нахвърлят срещу недоволните пътници, а пътниците никой адвокат не защитава от пpoвaлeнoто БДЖ. Никога не знаеш в каква *** ще седнеш, как ще пътуваш, дали ще се пържиш, или ще замръзнеш, кога ще стигнеш, ако изобщо стигнеш...
16
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Нямам спомен конкретно за тази доставка, но при други подобни знам че вагоните идваха безвъзмездно, като от българска страна се плащаше обновяването и други разходи по получаването.
15
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
така наречените "нови" вагони са пълно дъно - кой тапунигер ги договарял да си ходи
14
0
 
2
 
! Отговори
запознат преди 1 месец
Редовните пътници знаят как да не плащат пълната цена на билета и се возят на промоция 50%.
13
1
 
8
 
! Отговори
Къде видя преди 1 месец
Нови вагони? Гвоздейков ни вкара в поредната неизгодна сделка за милиони! Няма обяснение на феномена България. Никой не работи, всички крадат, далавери превъртат едни пари, хазната пълна и само пари се размятват, тези факири надминаха и индийските!
12
2
 
4
 
! Отговори
вие си ги избрахте преди 1 месец
атлантизма е така, милиарди за оръжие и западна пропаганда и хиляди за стари вагони..бдж е с 50 г назад, това не се наваксва, всичко е за ново строителство от до
11
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Оправете товарния транспорт. Тогава и БДЖ ще дръпне. Самата структура на железниците в България не предполага особено ползване за пътникопоток. Гарите са накрая на града/селото. В Германия/Франция са в центъра и са основен транспорт към/от града.
10
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Новите вагони са като нов покрив на съборетина с напукани стени и темели.
9
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ако имаше каквото и да е желание от страна на държавата да се подобри ЖП транспорта досега да имаме и електрически влакове като в Япония, само дето тука парите на данъкоплатците отиват за всичко друго но не и за подобряване на качестово ни на живот. Така ще си караме с каручките от соца, докато съвсем не се разпаднат и лека му пръст на дядо Тодор че ги има и тях че иначе кой знае на какво положение щяхме да сме.
8
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Със стари вагони макар с нови седалки и завески ново БДЖ не става.
7
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Вече нищо не е в състояние да ни изведе държавата от тоталната Криза, дори и нова Диктатура..., вече е твърде късно!
6
1
 
4
 
! Отговори
еха преди 1 месец
Те на софианци пъпа им е хвърлен в Бургас.Магистрала си направиха до морето, сега се мъчат в нови вагони пак до Бургас и морето. Бургас ще стане пристанище на София, както пееше в една песен Тодор Колев ама за други градове
5
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Споко, френските влакове са дори по-зле и от нашите и много по-мръсни. Можем да се гордеем, че този път не сме на дъното!
4
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Че къде купиха нови вагони? Тези са втора употреба.