Два астероида прелетяха с интервал от 11 часа край Земята

Небесните тела не са били заплаха за нашата планета
9 сеп 2010 11:24,
Два астероида прелетяха с интервал от 11 часа край Земята
Изображение: asteroidapophis.com

Два малки астероида, открити преди броени дни, прелетяха с интервал от 11 часа на сравнително близко разстояние от Земята, без да представляват заплаха за нея, предаде ИТАР-ТАСС.

Преминаването можеше да се наблюдава със среден по размер любителски телескоп, уточни Асошиейтед прес, позовавайки се на НАСА. Астероидите бяха открити в неделя в рамките на финансирания от НАСА проект Catalina Sky Survey.

Астероидът 2010 RX30, който е с размери между 10 и 20 метра,  прелетя край Земята на разстояние 248 000 километра малко  преди 10 часа по Гринуич (13 часа българско време).

Единадесет часа по-късно край планетата ни премина и вторият астероид – 2010 RF12. По данни на НАСА той е с дължина между 6 и 14 метра и прелетя край Земята на около 79 000 километра.

По изчисления на НАСА около Слънцето кръжат около 50 милиона неоткрити досега астероида. Всеки ден пространството между Земята и Луната се пресича най-малко от един от тях с размер от около 10 метра в диаметър.

Вероятността астероид да  навлезе в горните слоеве на земната атмосфера е относително малка – по един на 10 години.

Още по темата: астероидНАСА

Д преди 13 години
М... да, разминахме се с екшънът. Е, нищо де. Ще чакаме 2012 г. НИБИРУ....

Тва не са астероиди, а оня с аудито и другия с ламборджинито от вчера.